Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro Canon

Hallo allemaal,

Heb een vraagje ivm deze lens ofdat het echt een slechte lens is?
    Ik weet dat een groot zoombereik nooit goed kan zijn maar zou het graag willen gebruiken voor op vakantie als allround lens. Kwaliteit foto's moet wel aanvaardbaar zijn maar ik verwacht geen top. Zal ook alleen gebruikt worden in goed belichte situaties. Of een ander lens in hetzelfde zoombereik?
    Graag advies.

Groetjes

Re: Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG Macro Canon

Ik heb vroeger dit objectief eens een tijdje gehad om mee te nemen op reis. Voor een reis was het wel makkelijk omdat je amper van lens moest wisselen.
    Als ik de scherpte vergelijk met mijn huidige lenzen, moet ik zeggen dat dit objectief niet zo scherp is, doch voor gewone vakantieherrineringen te schieten volstond het zeker en vast. Echt snel en lichtsterk is het ook niet te noemen, maar als je in goede lichtomstandigheden gaat werken, zal dat niet storen.
    De reden waarom ik het heb weggedaan was het gebrek aan breedhoek.
    een kameraad van mij heeft de Tamron 18-250; dit is in mijn ogen een interessanter bereik.

Comment

die 18-250 is die dan veel beter qua lichtsterkte en snelheid en vooral scherpte?

tis toch een 'duurdere' lens, of als je naar die prijsklasse gaat ga je dan beter voor een 70-300 van canon met IS? en neem je daarbij een 18-55?

Comment

Is zeker aanvaardbaar als allrounder. Mijn vriendin gebruikt ze graag op wandelingen en op vakantie. Maar de lens mist een beetje scherpte, alhoewel ik eigenlijk liever de term "soft" gebruik. En voor de prijs moet je't ook niet laten.
        BD0910BE

Comment

ok bedankt
          Last edited by Mosaid; 30 april 2008, 00:56.

Comment

Working...
          X