Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thaiboks fotografie & Sigma 50mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thaiboks fotografie & Sigma 50mm

Naar aanleiding van http://life.tweakers.net/nieuws/5248...t-hsm-aan.html <= dat artikel dacht ik een 'goedkopere' oplossing te hebben bedacht voor mijn probleem.
    Ik heb momenteel een Nikon D40 met beide kit lenzen (18-55 en 55-200 f3.5-...) Ik zou graag foto's nemen om thaiboks wedstrijden en kan me meestal wel behelpen met de bovenstaande lenzen maar meestal moet ik mijn ISO op 800 zetten en dan kan ik nog maar net op 1/60ste trekken (net te langzaam voor snelle bewegingen vast te leggen. De lens die in het artikel wordt opgevoerd is een lens met een vast brandpunt, maar wel auto-focus voor een D40; begrijp ik het dan goed dat ik niet meer ga kunnen in/uit zoomen met wel natuurlijk nog scherpe foto's kan maken. Met andere woorden, maakt het uit hoe ver dat de vechters, in dit geval, van me af staan? Ik ga de vechters toch gewoon groter of kleiner uiteindelijk op de foto hebben al naargelang ze verder of korter bij stonden op het moment dat ik afdrukte?
    2de Vraag; gaat het effectief zo serieuze verbetering zijn tegenover mijn huidige lenzen? f1.4 tov f3.5?
    3de Vraag; Heeft iemand hem eigenlijk al in een winkel tegen gekomen en wat kost hij nu eigenlijk?
    Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

Re: Thaiboks fotografie &amp; Sigma 50mm

Je kan met de camera tot 3200 iso dus een sluitertijd van een 1/240 is mogelijk. RAW en dan omzetten met DxO 5.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Thaiboks fotografie &amp; Sigma 50mm

Ik heb nog geen ervaring met RAW schieten en/of met die bepaalde software, krijg je echt je volledige ruis weg met die DxO v5? Heb je misschien voorbeelden? (ik ben de Demo nu aan het downloaden)
      Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

Comment

Working...
      X