Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpte EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

heb er eentje gemaakt met men EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 zonder IS (kitlens bij de 350D)
    nu kunnen we wat gaan vergelijken...

Bewerking = enkel resize:

Exif:

Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 55,00 mm
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Flash: Off

Software= Corel Paint Shop Pro Photo 12,00

Greets,
    !w!p
    Last edited by Dimitri1974; 17 april 2008, 11:43.
    Canon & Tamron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
      foto rubens 70 euro opleg voor de 18-55 IS als je de 450D koopt

689 > 759 euro
      139 euro bij Konijn.ziet er goed lenske uit.

mvg duindistel

Comment

Enkel testfoto's van toen ik de lens pas had, en twijfelde of het IS wel werkte omdat ik niks hoorde . Volledige foto zonder bewerking + 100 % crop.

Zonder IS, vanop mijn bureaustoel met steun op de knie, 55 mm, 1.3", F5.6, ISO400.

100 % crop

Met IS, zelfde techniek als hierboven, 55 mm, 1.3", F5.6, ISO400

100 % crop

Met IS en flash, 55 mm, 1/250, F5.6, ISO200

100 % crop

Mario

Comment

Ik had het verwacht. 't Is een beetje naar analogie met de 55-250 IS vs. 70-200 IS: goeie, scherpe foto's, maar je moet geen 100% crops laten zien, want dan zijn de L-lenzen weer een stuk beter. Maar zonder teveel crop, leveren ze beiden uitstekende foto's. Hun prijs waard dus.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Re: Scherpte

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik had het verwacht. 't Is een beetje naar analogie met de 55-250 IS vs. 70-200 IS: goeie, scherpe foto's, maar je moet geen 100% crops laten zien, want dan zijn de L-lenzen weer een stuk beter. Maar zonder teveel crop, leveren ze beiden uitstekende foto's. Hun prijs waard dus.
            De vraag is niet naar de kwaliteit van L lenzen, maar naar de scherpte van die goedkope
            EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Als je hiermee refereert naar de testfoto's van de multimeter, dan zijn het tests van de werking van het IS; sluitertijd is 1.3" en dat is ook met IS het noodlot tarten, de onscherpte die je ziet is dus hoofdzakelijk bewegingsonscherpte. De crops staan er daar bij om beter het effect van het IS te zien.

De geflitste foto staat er dan weer bij om de scherpte van de lens te kunnen beoordelen.

Ik vind het jammer dat je herhaaldelijk te pas en te onpas met je 70-200 afkomt. Niemand betwist hier de kwaliteit van die lens, noch wil men hier aantonen dat deze goedkope lensjes beter zijn dan L-lenzen. We willen enkel beoordelen hoe goed of slecht deze lensjes presteren. Ik sta dus volledig achter de opmerking van Duindistel.

En even terzijde: ik meen me trouwens een recente thread te herinneren waar je niet tevreden was van de scherpte van je 70-200. Waarmee ik niet de kwaliteit van de 70-200 in vraag stel .

Mario
              Last edited by M@rio; 17 april 2008, 14:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M@rio Bekijk bericht
                Als je hiermee refereert naar de testfoto's van de multimeter, dan zijn het tests van de werking van het IS; sluitertijd is 1.3" en dat is ook met IS het noodlot tarten, de onscherpte die je ziet is dus hoofdzakelijk bewegingsonscherpte. De crops staan er daar bij om beter het effect van het IS te zien.

De geflitste foto staat er dan weer bij om de scherpte van de lens te kunnen beoordelen.

Ik vind het jammer dat je herhaaldelijk te pas en te onpas met je 70-200 afkomt. Niemand betwist hier de kwaliteit van die lens, noch wil men hier aantonen dat deze goedkope lensjes beter zijn dan L-lenzen. We willen enkel beoordelen hoe goed of slecht deze lensjes presteren. Ik sta dus volledig achter de opmerking van Duindistel.

En even terzijde: ik meen me trouwens een recente thread te herinneren waar je niet tevreden was van de scherpte van je 70-200. Waarmee ik niet de kwaliteit van de 70-200 in vraag stel .

Mario
                Mijn besluit was toch dat de beide lenzen hun prijs meer dan waard zijn hé? Een hele duidelijke verbetering tegenover de kitlens zonder IS, en beiden met een behoorlijk interessant bereik. Ze presteren prima. Ergens moet je toch ook een basis van vergelijking hebben. Hoe presteren ze tegenover dure objectieven dus. En voor mij is daar de conclusie dat ze erg goed presteren. Zeker als je kijkt naar de meerprijs voor L-glas, zijn die lenzen erg goedkoop voor wat ze aan prestaties neerzetten. Als mensen nu om een goeie instapkit vragen, is het duidelijk wat aan te raden. Met die twee lenzen heb je een combo waarvan je langer gaat genieten dan van de mogelijkheden die je daarvoor had, met niets beters dan bijvoorbeeld een Sigma 70-300. Dat verschil is namelijk ook wel duidelijk vind ik.

Een antwoord op je terzijde: dat was meer de schrik dat ik een slecht exemplaar zou hebben, en ik zocht naar mensen die me konden vertellen of dat zo was of niet. Niet dus. Niks mis mee.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Hans bedoelt 80 Euro indien je de 450D koopt met de kitlens er direct bij.
                  Was in mijn geval zo, ja. De IS versie dus hé.

Comment

Hier bij wil ik iedereen bedanken voor hun bijdrage ga er een aanschaffen voor een vriend van mij.

mvg duindistel

Comment

Working...
                    X