Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen planning

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen planning

ik heb een klein dilemmake.

ik zou oa. een groothoeklens willen hebben.
    mijn twijfel gaat tussen 3 lenzen.
    sigma 10-20, nikon 12-24 en nikon 14-24.

verder op het verlanglijstje staan de 24-70 f2.8 maar deze koop ik als ze wat beter leverbaar zijn.
    de 70-200 vr is mijn kerscadeau. (erg he als je dit al in april weet ;-) )

ik dacht het volgende;
    de bedoeling is dat ik dus kwalitatief goed glas koop. wat ik "eventueel" later (veel later) ook op een FF kan gebruiken.

de sigma zou er dan uitwegvallen mar dat is het hem juist, ik vind dat de sigma enkele voordelen heeft tov de 14-24 en wel 4mm voordeel.
    ik wil een groothoek vooral gebruiken voor de extreme die die lens kan geven en ik vrees een beetje voor de 14 mm.

is volgende handeling een beetje logisch?
    eerst de sigma kopen, dan de 70-200 vr , dan de 24-70 en dan "eventueel" de 14-24.??? (dit is een 2 jaren plan hé is niet voor morgen)

of de sigma laten voor wat het is. de 70-200 500 euro vroeger kopen dan de 24-70 en dan kijken wat er op de markt is? voor de groothoek?

of toch maar voor de eerste oplossing gaan.
    met het psychologische voordeel dat ik binnen 14 dagen weer een nieuwe aanwinst heb? EN 4mm breder kan gaan?

alvast bedankt

Re: lenzen planning

op welke camera ? en welk obkectief zit er nu op ?

Dit is misschien een goede oplossing : Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X
    Having compared it directly to my Nikkor 12-24mm f/4 AF-S DX, it's obvious to me that this Tokina 11-16mm f/2.8 is better than my Nikkor.
    Daarna de 16-85 en met kerstmis de 70-200 (waarvan ondertussen de nieuwe versie zal bestaan )

De 14-24 en 24-70 (tesamen € 3000) zijn TOP lenzen, maar als je niet onmiddellijk gaat upgraden naar een FF D3 is het misschien een beetje over-kill.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

nikon d300 18-200 vr 50mm 1.8
      Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht

Daarna de 16-85 en met kerstmis de 70-200 (waarvan ondertussen de nieuwe versie zal bestaan )

De 14-24 en 24-70 (tesamen € 3000) zijn TOP lenzen, maar als je niet onmiddellijk gaat upgraden naar een FF D3 is het misschien een beetje over-kill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht

de tonika was ik ook al tegegekomen maar omdat deze er nu nog niet is niet opgenomen. maar mss is hij het wachten wel waard.

komt er een nieuwe 70-200 versie????

geen rekening houdend met FF zou ik de 24-70 toch niet willen vergelijken met de 16-85

de 14-24 is voor mij momenteel de minst aantrekkelijkste

Comment

Ik heb als groothoeklens een sigma 10-20 en zoals je zelf al hebt opgemerkt die 4mm zijn enorm. Bovendien is die nog eens haarscherp en zeer mooie van kleuren.

Als je eens kijkt staan deze ook nooit lang te koop, dus als je naar FF gaat zal deze toch vlug verkocht zijn.

Wat de 24-70 bertreft kan je deze met geen ander vergelijken denk ik. Voor mij iets te duur maar als je kan zeker doen.

En mooi kerstcadeau
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Er gaan geruchten de ronde, dat er van de 70-200 f/2.8 een "update" versie wordt gewerkt. o.a. VRII en nano-coated.
            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

ik ben deze site tegengekomen waar er idd een nieuwe 70-200 wordt verwacht

70-200mm AF-S VR N redesign in time for the Olympics. Some of you might not think it needs it, but a quick nudge to the newer VR and N coating specs aren't difficult.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                ik ben deze site tegengekomen waar er idd een nieuwe 70-200 wordt verwacht

70-200mm AF-S VR N redesign in time for the Olympics. Some of you might not think it needs it, but a quick nudge to the newer VR and N coating specs aren't difficult.
                Dit voorspellingen van Tom Hogan! Je kan beter afwachten wat nikon zegt!
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

4mm maakt veel uit, en zelfs 2mm merk je echt al wel. ik heb zelf de sigma 10-20, en die komt zelden van mijn camera af. ben er uiterst tevreden van.
                  de nikkor 14-24 is een schitterende lens op FF, maar op een crop mis je de echte breedhoek.

je kan altijd ff op de link klikken in m'n signature, 99% van de foto's op mijn site zijn getrokken met de 10-20 (en de overige 1% met een 35-70, dus die haal je d'r wel uit).
                  || Photography Blog ||

Comment

Na wat 'testjes' bij bevriende personen-collega BD-ers, kan ik alleen maar meedelen dat zo'n 14-24 fenomenaal is...zowel in DX dan op ff-mode...
                    ...de 24-70 die ik kon gebruiken was idem dito...
                    ...De 70-200 VR is topglas...die gebruik ik zelf.
                    ... met Sigma heb ik geen ervaring.

Ga voor kwaliteit, niet voor specificaties
                    Maak je beste keuze, alles is hier persoonlijk...

mvg,

Roland

Comment

Working...
                    X