Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 14-24mm F:2.8 G IF ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon AF-S 14-24mm F:2.8 G IF ED

De beslissing is genomen. Ik ga voor een Nikon AF-S 14-24mm F:2.8 G IF ED lens als volgende aankoop. We gaan binnenkort op reis naar andalusie en dan wil ik die graag mee...

Ik las hier dat de vookant van de lens nogal bol is waardoor er geen filters kunnen voorgeplaatst worden voor bescherming. Betekend dat dat er geen lensdop voor is/kan?

Jammer van al die negatieve ervaringen met die 24-70 want anders had het wel die geweest denk ik. Dat bereik heb ik wel met de kitlens 18-135 die erbij zat. Tegen de tijd dat er weer wat gespaard is zullen de problemen wel opgelost zijn. Vooral omdat er redelijk wat te sparen is ;-)

Trouwens iemand nog tips voor andalusie? Heb momenteel een D80 met kitlens 18-135 en de Nikon 80-400 VR.

Bedankt,
    Pieter

Re: Nikon AF-S 14-24mm F:2.8 G IF ED

14-24 is een pracht van een lens, wel kwetsbaar maar bij 24mm zit het frontglas toch wel wat achteruit, er is wel een lensdop bij, maar een die over de lens schuift.
    Haarscherp, geen last van CA zeer goede AF enz.
    Maar dit objectief komt maar tenvolle tot zijn recht op Full Frame (D3)
    24-70 is ook een prachtige lens, en de problemen zijn over het algemeen fel overroepen, de mijne heeft ook wat last van Front Focus, maar dit kan ik op de D300 uitregelen, op de D3 geen probleem.
    Maar als je niet van plan bent om in de toekomst Full Frame te gaan, zou ik de goedkopere oplossing kiezen, 17-55 AFS DX en 12-24 AFS DX, je mag het gewicht van deze objectieven namelijk niet onderschatten.
    Last edited by Guest42; 11 april 2008, 09:28.

Comment

Re: Nikon AF-S 14-24mm F:2.8 G IF ED

Ik ben allesinds niet op korte termijn van plan om Full Frame te gaan. Zo'n objectieven gaan normaal heel lang mee en ik denk dat als je de betere objectieven neemt er niet echt een reden zou zijn om die te vervangen.

Binnen 1 a 2 jaar is full frame misschien heel wat betaalbaarder. Dan wissel ik mogelijks wel van body en ben ik ineens klaar qua objectieven.

Comment

Working...
      X