Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon afs 55-200 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon afs 55-200 vr

Ik ben verleden maand overgestapt naar een reflex toestel nikon D60
    met daarbij standaartlens 18-55 wat wel een zeer beperkte lens is.Voordien had ik een kodak P850 met 12x opt. zoom.
    Die zoom mis ik nu wel een beetje en mijn vraag is wie heeft ervaring met de nikon 55-200 vr lens
    mvg yves
    What you see is what you get

Re: nikon afs 55-200 vr

Als je goedkoop en toch goed wilt moet je eens kijken naar de tamron 55-200.
    Is ook al sbudgetlens uitgevoerd met oa kunststof vatting, maar optisch echt heel scherp. Lees maar na op ephotozine.com. Prijsindicatie is EUR 100.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Als je goedkoop en toch goed wilt moet je eens kijken naar de tamron 55-200.
      Is ook al sbudgetlens uitgevoerd met oa kunststof vatting, maar optisch echt heel scherp. Lees maar na op ephotozine.com. Prijsindicatie is EUR 100.
      Wel even nagaan of er een scherpstelmoter in dat objectief zit en er zit ook geen VR in, met die lichtsterkte ook een fijne optie.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als D60 geen instelmotor heeft is t inderdaad geen goed advies, want die zit niet in deze lens.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik heb een test gezien op volgende link en dat blijkt voor zijn geld een goeie lens te zijn. Op een andere test haalde ze 8 op 10 das toch niet slecht.
          Dat ze minder is dan een lens van 600 tot 1000 euro das nogal wiedes, maar voor dat geld.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hou er rekening mee dat je met 200mm slechts na omrekening aan 300mm komt. Is toch wel wat verschil met de 400mm van de meeste 12x zooms. Misschien de iets duurdere en nog betere 70-300VR overwegen ?

Comment

test met 55-200mm VR.
              Gisteren aangekomen van bij "Geheugenkaart" en vandaag eerste test. (http://imageshack.us) (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

iedereen bedankt voor zijn advies heb vanmorgen 55 -200vr gekocht al wat getest ziet er een goed lensje uit voor zijn prijs greetz yves

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Ik ben verleden maand overgestapt naar een reflex toestel nikon D60
                  Zat er bij uw D60 een gebruiksaanwijzing?
                  Ik heb verleden maand ook een D60 gekocht en daar zat niks van gebruiksaanwijzing bij, geen Nederlands zelfs geen Chinees, zelfs niet op hun CD.
                  Na met de verkoper te hebben ge e-maild kreeg ik bericht dat Nikon me er een zou opsturen maar ik ben nu ongeveer een maand verder en heb nog steeds niks ontvangen, das pas service van Nikon.
                  Het is mijn vierde en laatste Nikon toestel dat ik koop.
                  Ook alle lenzen die mijn intresse hebben zijn AF- D lenzen die niet in AF-S te krijgen zijn.
                  De D 60 is een zeer goed toestel maar helaas met een hoop beperkingen inverband met lenzen zowel van Nikon als van Tamron en Tokina.
                  Sigma heeft precies meer lenzen voor de D40 D40x en D60 dan Nikon. Ik wist dat niet alle lenzen ondersteund werden maar dat het zover ging dat je niet eens een 50mm van Nikon hebt die AF-S is das wel klote.
                  Ook een batterijgrip is niet van Nikon te krijgen wel van nevenmerken.
                  De D40 D40x D60 word door vele als een instapcamera gezien maar als je uit wil breiden is alles duurder dan voor bv een D80 (door de AF-S lenzen die een heel stuk duurder zijn dan bv AF-D) eigenlijk vind ik dat nogal misleidend.
                  Ik heb hem nu maar ik ben niet zinnens dure uitbreidingen te doen, en denk nu al sterk aan een ander toestel maar uiteraard geen Nikon meer.
                  Nikon heeft blijkbaar nog nooit van service gehoord en verjaagt zo zijn klanten.
                  Last edited by Sus; 23 april 2008, 19:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Zat er bij uw D60 een gebruiksaanwijzing?
                    Ik heb verleden maand ook een D60 gekocht en daar zat niks van gebruiksaanwijzing bij, geen Nederlands zelfs geen Chinees, zelfs niet op hun CD.
                    Na met de verkoper te hebben ge e-maild kreeg ik bericht dat Nikon me er een zou opsturen maar ik ben nu ongeveer een maand verder en heb nog steeds niks ontvangen, das pas service van Nikon.
                    Het is mijn vierde en laatste Nikon toestel dat ik koop.
                    Ik denk niet dat je gezocht hebt:

PDF in het NLs kun je zo downloaden en de snelhandleiding ook.

Zoiets vind je gewoonlijk op het web......

Comment

sus ik weet niet waar jij uw d60 gekocht hebt die van mij komt van photo hall en daar zat wel een boekje in het nederlands met een zeer gedetaileerde handleiding bij
                      mvg yves

Comment

Jawel ik heb ze wel gevonden maar waar het om gaat is toch dat als je iets koopt dat je dan een gebruiksaanwijzing bij het apparaat vind inplaats dat je nog een handleiding op het net moet gaan zoeken.
                        Kunnen ze die dan nog geen eens op de CD zetten?
                        Als ik iets koop eender wat en ze steken er geen Nederlandse handleiding in dan moet ik het niet hebben, spijtig genoeg had ik het bij de D60 niet gezien.
                        Das niet dat ik dwars wil zijn maar das de minste service die een verkoper kan geven. En als ze dan beloven er een na te sturen dan moet dat niet na een paar maanden zijn. Ik heb nu foto ervaring maar er zijn maar beginnelingen genoeg die alles nog moeten leren.
                        Lenzen is ook zoiets bv de Tamron 17-50mm f/2.8 intereseerd me wel maar die heeft geen ingebouwde motor evenals Nikon 28mm 35mm 50mm 85mm enz.
                        Ik heb spijt dat ik de Canon D450 niet gekocht heb (was alleen als body binnen en van lenzen haden ze niet wat ik zocht) had ik maar gewacht maar je weet hoe dat gaat he nen mens heeft tegenwoordig geen geduld meer he.
                        Groetjes van een toekomstige Canon klant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                          sus ik weet niet waar jij uw d60 gekocht hebt die van mij komt van photo hall en daar zat wel een boekje in het nederlands met een zeer gedetaileerde handleiding bij
                          mvg yves
                          De mijne komt van Grobet.
                          Ik dacht eerst dat het op den toog was blijven liggen bij het invullen van de garantie maar blijkbaar zat er nergens een handleiding bij de
                          D60' s.
                          Last edited by Sus; 23 april 2008, 19:43.

Comment

Terug on topic dan: ik heb de 55-200 VR al een dik jaartje nu, het is een héél fijne lens, super scherp (PM maar voor een voorbeeldje als je dat wil) . Het enige nadeel dat ik er tot hiertoe mee ondervond is de wel heel grote scherpstelafstand, maar daar koop je dan een macrolens voor zeker

Voor zijn geld zeker een goede lens.

...Sus, indien je dit allemaal niet wist.. heb je je misschien niet echt helemaal goed bedacht of je dit toestel écht wou. Nikon maakt daarom nog geen slechte toestellen, en of ze je bij Grobet niet aan een handleiding willen helpen betwijfel ik. Het is nu niet bepaald een slechte winkel qua service. Ik kocht er trouwens de 55-200 Vr omdat ie daar het voordeligst was toen.
                            (en omdat ze mij bij langoorberg met mijn neus voor de deur hebben gezet ondanks reservatie)

Mvg,

Steven
                            Nikon D80 , 55-200mm VR, Tamron 17-50mm 2.8, SB600 en een te kleine LowePro Slingshot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiStievie Bekijk bericht
                              Terug on topic dan: ik heb de 55-200 VR al een dik jaartje nu, het is een héél fijne lens, super scherp (PM maar voor een voorbeeldje als je dat wil) . Het enige nadeel dat ik er tot hiertoe mee ondervond is de wel heel grote scherpstelafstand, maar daar koop je dan een macrolens voor zeker

Voor zijn geld zeker een goede lens.

...Sus, indien je dit allemaal niet wist.. heb je je misschien niet echt helemaal goed bedacht of je dit toestel écht wou. Nikon maakt daarom nog geen slechte toestellen, en of ze je bij Grobet niet aan een handleiding willen helpen betwijfel ik. Het is nu niet bepaald een slechte winkel qua service. Ik kocht er trouwens de 55-200 Vr omdat ie daar het voordeligst was toen.
                              (en omdat ze mij bij langoorberg met mijn neus voor de deur hebben gezet ondanks reservatie)

Mvg,

Steven

Die 55-200mm is zeker niet slecht en zeker niet voor het geld dat het kost.

Ik ben best content over Grobet want anders had ik daar mijn derde Nikon toestel niet gehaald (twee analoge en een digitale en een 28mm de rest komt van andere winkels). Wel lijkt de service van Nikon niet meer te zijn zoals vroeger bij De Beucelaer.
                              Ik heb ook de D60 gekocht om het stofprobleem wat tegen te gaan maar of het veel uitmaakt zullen we nog moeten ondervinden.
                              Normaal zou ik een Canon 40D gekocht hebben maar de vrouw wou een compact en ik een DSLR dus heb ik het buget verdeeld en een compact en een DSLR gekocht en heb ik me eerlijk gezegd niet meer genoeg verdiept in de mogelijkheden van de body. De Nikon D60 was eigenlijk ook niet mijn eerste keuze. Ik wou gaan voor de Sony 300 de Canon 450 of de Nikon D60.
                              De Sony 300 was al nergens binnen, de Canon was aleen als body binnen en niet als kit, ze wisten zelfs niet wanneer die binnen zou komen.
                              De Nikon D60 was wel binnen en dus is het die geworden omdat ik zeer goede ervaringen heb met Nikon materiaal..
                              Maar nu terug on topic de 70-300 VR heb ik ook al eens gezien en die was ik van plan als volgende lens te kopen (is wel een pak duurder ik dacht ongeveer 470 euro) die heeft ook een metalen vatting inplaats van een plastieken zoals bij de kitlens 18-55mm en de 55-200mm.
                              Gisteren heb ik ook nog een test met foto's gezien van de 18-55mm VR die de TS ook heeft en die schijnt ook prima inzetbaar voor dichtbij fotografie, het is natuurlijk geen macro lens maar het was zeker niet slecht.

Groetjes.

Comment

Working...
                              X