ik zou mij een macro lens willen aanschaffen maar is dat nu echt nodig om een auto focus te hebben
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
auto focus?????
Collapse
X
-
-
Re: auto focus?????
Neen, focussen doe je door je lichaam naar voor en achter te bewegen totdat
je de hotspot vasthebt.
-
Oorspronkelijk geplaatst door willempieke Bekijk berichtNeen, focussen doe je door je lichaam naar voor en achter te bewegen totdat
je de hotspot vasthebt.
Best even de AF zijn werk laten doen en dan in MF bijstellen.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
Als je geen autofocus nodig hebt (werkt bij extreme vergrotingen toch niet, tenzij je de MPE-65 van Canon meerekent) koop je gewoon een lichtsterke M42 lens, ( 50 mm- 1.8 of zo) samen met wat M42-tussenringen, en een adapter voor op je camera. Alles te samen voor minder dan 50 Euro vast te krijgen, en geeft met wat oefenen, zeer mooie resultaten...
Comment
-
Geen autofocus is normaal geen probleem voor macrofotografie, zoals in de goeie oude tijd, maar dan hadden de meeste toestellen wel een heel ander type matglas waar het beoordelen van de scherpte toch wel een stuk makkelijker ging
Als je geen autofocus nodig hebt, werkt bij extreme vergrotingen toch niet.
Comment
-
-
Ik heb bij m'n Pentax systeem een Tamron 90mm macro gehad. Met deze lens vond ik de AF eigenlijk niet bruikbaar voor echte macroshots.
Nu heb ik een Canon systeem, met een Canon 100mm macro lens met USM en deze werkt toch stukken prettiger met AF bij macroshots. (Da's tenminste mijn eerst indruk tot zover, ik heb lens nog maar kort en nog maar een paar keer gebruikt voor macroshots.....) Maar toch, AF is zeker niet noodzakelijk bij macrofotografie....
Comment
-
Waarom zou dat niet werken AF met mijn Nikon 105mm AFS + TC14, is absoluut geen probleem in het dichtbij gebied [/QUOTE]
Dat zal zeker werken, maar ik had het over 'extreme' vergrotingen, m.a.w. een goede macrolens, in combinatie met één of meer tussenringen. In de meeste gevallen kan je dan autofocus vergeten omdat er te weinig licht is...
Comment
Comment