Ik heb me een tijdje geleden een D100 aangeschaft met daarbij een Nikkor DX 18-70 lensje. Ben ik tevreden over, maar ik wil ook een groter bereik en lichtsterkte, doch met een beperkt budget. Dat zal wat worden...
Nu ben ik al twee dagen niet anders aan het doen of lenzen bekijken en vergelijken, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik wil nu even wat afstand nemen en jullie eens aan het woord laten.
Ik denk eraan om de 18-70 te houden en volgende lenzen erbij aan te schaffen:
- Nikkor 55-200VR vooral voor op reis (ca 200 euro 2dehands)
- Nikkor 50mm f1.8D voor portretten (ca 80 euro 2dehands)
- Nikkor 85mm f1.8D voor portretten en concerten (ca 200 euro 2dehands)
Maar... ik vind de Tamron 28-75 f2.8 voor ca 200 euro 2dehands ook wel een leuk lensje. Nu, als ik die zou kopen zou ik m'n 18-70 verkopen, en zou ik nog wat tele moeten hebben. Maar als ik de 55-200VR zou kopen samen met de 28-75, dan zit ik met overlap in mm. Dus in plaats van de 55-200VR zit ik dan te denken aan een oude 70-210 f4-5.6D voor zo'n 120 euro omdat die naar het schijnt wel lekker scherp zijn.
Maar euhm... eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet meer...
Ik trek erg veel foto's binnenshuis en wil wat meer concertfotografie beginnen doen. Ga ook graag op reis en wil dan niet te veel met m'n glas zitten klungelen. Wie o wie kan mij hier wat raad geven?
Nu ben ik al twee dagen niet anders aan het doen of lenzen bekijken en vergelijken, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik wil nu even wat afstand nemen en jullie eens aan het woord laten.
Ik denk eraan om de 18-70 te houden en volgende lenzen erbij aan te schaffen:
- Nikkor 55-200VR vooral voor op reis (ca 200 euro 2dehands)
- Nikkor 50mm f1.8D voor portretten (ca 80 euro 2dehands)
- Nikkor 85mm f1.8D voor portretten en concerten (ca 200 euro 2dehands)
Maar... ik vind de Tamron 28-75 f2.8 voor ca 200 euro 2dehands ook wel een leuk lensje. Nu, als ik die zou kopen zou ik m'n 18-70 verkopen, en zou ik nog wat tele moeten hebben. Maar als ik de 55-200VR zou kopen samen met de 28-75, dan zit ik met overlap in mm. Dus in plaats van de 55-200VR zit ik dan te denken aan een oude 70-210 f4-5.6D voor zo'n 120 euro omdat die naar het schijnt wel lekker scherp zijn.
Maar euhm... eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet meer...
Ik trek erg veel foto's binnenshuis en wil wat meer concertfotografie beginnen doen. Ga ook graag op reis en wil dan niet te veel met m'n glas zitten klungelen. Wie o wie kan mij hier wat raad geven?
Comment