Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! lens gezocht voor mijn D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help! lens gezocht voor mijn D40

Hallo, iedereen

Eerst even zeggen dat ik nieuw ben hier en dat ik momenteel nog een groentje ben op het gebied van fotografie...

Ik heb nu al een D40 van Nikon aangeschaft. Ik maak allerhande foto's (familiefotookes, portret, gebouwen, dieren, ...) en ik zou dan ook binnen afzienbare tijd mijn eigen persoonlijke fotostudiootje willen hebben.

Ik heb wel nog geen lens en dat is nu juist het probleem: er zijn zoveel lenzen, dat ik niet weet welke te kiezen.

Ik zou wel een deftige willen kopen, zodanig dat ik later niet opnieuw een lens hoef aan te schaffen.

Ik beschik over een lensbudget van zo een 600 euro.

Kunnen jullie (ervaren) fotografen met wat helpen met (professioneel) advies?

Heel erg bedankt!!!

Re: help! lens gezocht voor mijn D40

Oorspronkelijk geplaatst door marieke dm Bekijk bericht
    Hallo, iedereen

Eerst even zeggen dat ik nieuw ben hier en dat ik momenteel nog een groentje ben op het gebied van fotografie...

Ik heb nu al een D40 van Nikon aangeschaft. Ik maak allerhande foto's (familiefotookes, portret, gebouwen, dieren, ...) en ik zou dan ook binnen afzienbare tijd mijn eigen persoonlijke fotostudiootje willen hebben.

Ik heb wel nog geen lens en dat is nu juist het probleem: er zijn zoveel lenzen, dat ik niet weet welke te kiezen.

Ik zou wel een deftige willen kopen, zodanig dat ik later niet opnieuw een lens hoef aan te schaffen.

Ik beschik over een lensbudget van zo een 600 euro.

Kunnen jullie (ervaren) fotografen met wat helpen met (professioneel) advies?

Heel erg bedankt!!!

als je zegt dat je graag portretten trekt én dat je een persoonlijk fotostudiootje wil, dan neem ik aan dat je daar wat verder in wil gaan. in dat geval zou ik je een 85mm 1.8 (+-380euro) aanraden of een 50mm 1.4 (+-280euro) (de 50mm 1.8 heeft helaas geen AF op jou toestel)
    dat zijn al twee lenzen waar je heel wat plezier aan kan beleven, en je kan ze gebruiken zowel voor portretten,voor dieren... enkel gebouwen zal wat moeilijker zijn, daar heb je meer een groothoek voor nodig, daar kan je bvb perfect een goedkope 18-70 kopen, deze staat te koop op het forum:http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207289

een telelens heb je dan nog niet, maar ik denk dat dat niet zo'n belangrijke lens voor jou foto's. als je zo'n 85mm koopt, dat is ook al deftig wat tele op een D40
    Last edited by Matthias; 7 april 2008, 22:32.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      85mm 1.8 (+-380euro) aanraden of een 50mm 1.4 (+-280euro) (de 50mm 1.8 heeft helaas geen AF op jou toestel)
      en de 85/1.8 en de 50/1.4 helaas ook niet. Alternatief misschien de Sigma 50/1.4 HSM want dan heb je wel AF, wel aangekondigd, maar is er dacht ik nog niet. Prijs? Kwaliteit?
      Maar ik heb een kennis, die professioneel fotograaf is en doet studiowerk gewoon met de D70 18-70 kitlens.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        en de 85/1.8 en de 50/1.4 helaas ook niet.
        ai, da wist ik niet pff, dien D40 toch é

zelf zit ik ook afwachtend te kijken naar die sigma 50mm 1.4, en als hij even goed is als de canon versie én een betere snellere AF (wat eerlijk gezegd niet moeilijk kan zijn) dan zou ik hem wel willen kopen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
        X