Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon - sigma - tamron verkoopspraatjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon - sigma - tamron verkoopspraatjes

Hallo,

De zoveelste keer dat dit onderwerp aan bod komt, maar ik zou toch graag twee specifiek vragen willen stellen aan jullie.

Dit weekend heb ik in een niet-nadergenoemde winkel in het Brugse geïnformeerd naar f2.8 breedhoek zoomobjectieven voor mijn Canon 1.6x crop camera. Nu heb ik twee vraagjes over de reacties die ik kreeg:

1) Ze kwamen uiteraard eerst met Canon objectieven aanzetten, en toen ik vroeg naar Tamron en Sigma zeiden ze:

"Wij leveren Tamron, maar Tamron heeft op Canon nogal last van focus problemen (ik veronderstel dus front of backfocus), dus die raden we zeker niet aan. Sigma lenzen zijn beter, maar die bieden we dan weer niet aan omdat de dienst na verkoop in België veel te slecht is"

prietpraat of zit er waarheid achter?

2) Toen kwamen natuurlijk ook de prijzen voor de Canon objectieven naar boven. En je kan al gaan raden. 1300 neuros voor de EF-S 17-55 f2.8 IS (fotokonijnenberg: 825) en 2000 neuros voor EF 16-35 f2.8L II (fotokonijnenberg: 1460). Toen ik fijntjes opmerkte dat ik beiden in Turnhout 500 euro goedkoper kon vinden, en dat het voor die prijs toch wel heel erg de moeite is om een zaterdagmiddag voor op te offeren, zeiden ze:

"Jamaar meneer, wij weten dat ook, maar we kunnen daar niets aan doen. Fotokonijnenberg haalt hun producten via Canon Nederland die aan veel lagere prijzen levert dan Canon België omwille van de grotere markt. Wij kunnen ze nog niet eens zo goedkoop inkopen dan dat Fotokonijnenberg ze kan verkopen (Wij zijn ons aan het verenigen om er tegen op te treden want ze maken de Belgische markt kapot zo). Maar ik begrijp je als consument, maar weet wel dat je dan een Nederlands product koopt en in België geen service zal vinden."

Ten eerste vind ik het wel straf dat Canon België aan véél hogere prijzen zouden leveren (dat kan toch enkel maar nadelig zijn voor hen, als de consumenten via Fotokonijnenberg aankopen bij Canon Nederland), maar veel belangrijker: klopt het dat je hier in België je camera of objectief niet kan laten servicen als het bij fotokonijnenberg is aangekocht? Het lijkt me wel heel straf, aangezien je het in een winkel op Belgisch grondgebied hebt gekocht met Belgische BTW en 2 jaar waarborg volgens Belgische wet voorzien.

P.S.: Ik verwacht niet dat een lokale fotoboer dezelfde prijzen haalt als fotokonijnenberg. Ik wil gerust een meerprijs betalen bij een winkel waar ik gemakkelijk even kan binnenspringen en uitgebreid uitleg krijg, ipv eerst 150km enkele rit te moeten rijden, maar er zijn ook grenzen aan natuurlijk =)
    bram de greve photography | gallery | myspace
    Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Re: canon - sigma - tamron verkoopspraatjes

wat een onzin !

Ik kan mij niet voorstellen dat je een lens bij Konijn haalt met twee jaar garantie in België, dat Canon die niet zou herstellen.

Let wel dat je niet online besteld en laat toesturen, want dan komt de lens uit Nederland ! Je moet ze in Turnhout gaan halen meen ik mij te herinneren.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Onzin,

Ik heb mijn volledige uitrusting aangeschaft bij Konijn, nog nooit enig probleem gehad met service. Tot op heden altijd al een snelle en uiterst correcte service gekregen en de prijzen zijn er heel scherp.

groeten,

Rudy
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Ik zou die mens aanraden dan zelf bij konijnenberg te gaan kopen. Want waarom meer betalen bij uw leverancier??
        Is toch onzin wat die verteld.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Wat ik wel voor kan stellen dat konijn een hogere korting heeft bij Canon.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vermoed dat wanneer konijnenberg zijn spullen langs de nederlandse importeur hij tweemaal btw gaat betalen? 1 x in nederland + 1x als hij de spullen in belgië aan de man brengt? En of je nu je lens in NL, BE of D koopt, overal in Europa ga je service krijgen bij een merk service center

Comment

Vergelijkbare prijzen vind je ook bij Foto Rubens.
              Lijkt me sterk dat dat ook allemaal Nederlandse import zou zijn

Btw, de Tamron 17-50 2.8 is echt wel een goede lens voor zijn prijs.
              Het zou me niet verwonderen dat sommige exemplaren back/frontfocus hebben, maar daar blijken sommige dure lenzen ook last van te hebben.
              En als je eentje met een focusprobleempje zou hebben, kan je deze nog altijd omwisselen he

Heb je het budget ga dan voor eentje van Canon, heb je dat niet, dan ben je zeker niet gefopt met een Tamron.
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                Ik vermoed dat wanneer konijnenberg zijn spullen langs de nederlandse importeur hij tweemaal btw gaat betalen? 1 x in nederland + 1x als hij de spullen in belgië aan de man brengt? En of je nu je lens in NL, BE of D koopt, overal in Europa ga je service krijgen bij een merk service center
                Dat lijkt me behoorlijk sterk, want dan zouden de fotokonijnberg prijzen tussen België en Nederland toch ook al sterk uiteen moeten liggen. En dat doen ze niet, toch? In België zijn ze wel net iets duurder, maar dat komt precies wel netjes overeen met die 2% meer BTW.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik had al zo'n m'n vermoedens, maar die moeten altijd eens gecontroleerd worden he =)
                Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Comment

Ik ben van gent en heb me zaterdag de 10-22mm van Canon gekocht.
                  Ik zou dat objectief hier vlakbij gekocht kunnen hebben bij focilux aan 919 euro, maar ik kon het bij Foto Rubens kopen voor 629 euro.

Ik zou best wat meer willen betalen om de lens in een winkel dicht bij mij te kunnen kopen, maar een verschil van bijna 300 euro is voor mij wat teveel van het goede.

Ik denk dat je Foto Rubens en Focilux wel kan vergelijken, beide goede fotozaken, ongeveer even groot (focilux zelfs iets groter), beide een onlineshop, goede service. En ik denk niet dat Foto Rubens met verlies zal verkopen, dus de winstmarge bij Focilux is achterhaald.

Moraal van het verhaal: Sommige winkeliers mogen eens goed gaan nadenken over hun prijzenpolitiek.

Comment

En moest dat zo zijn Nederland is toch ook niet ver.
                    Ik heb destijds Nikon lenzen laten ombouwen, eerst prijs en duur gevraagd bij DB en daarna in Nederland, mag je raden waar ik ze laten doen heb.
                    Veel beterkoop en eens zo rap terug, en bovendien waren ze nog vriendelijk ook. Mijn maat had een Nikon in de Macro gekocht, DB wilde hem niet eens herstellen, in Nederland met de lach zonder een enkele vraag hersteld. Ik had een lens laten herstellen bij DB kosten toen 7000Bf de lens koste 13800Bf drie maand daarna terug kapot met hetzelfde, ik heb ze weggesmeten want nog eens die kosten kon ik beter een nieuwe kopen. Maar ja de tijden veranderen en als het op service aankomt zal het overal wel wat slechter zijn ook in NL.
                    Nochthans heb ik met diverse dingen altijd goeie ervaringen gehad met onze noorderburen.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Dit weekend heb ik in een niet-nadergenoemde winkel in het Brugse geïnformeerd
                      Niet meer doen, slecht voor je gemoedstoestand .
                      Ze verkopen de consumenten klinkklare onzin, het zou me niks verwonderen dat ze -misschien uit pure onwetendheid- daadwerkelijk hun eigen praatjes geloven.

Doe eens een testje: loop eens een grote fotozaak in het Brugse binnen en vraag naar materiaal om je sensor te reinigen. Succes... !
                      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
                        Ik ben van gent en heb me zaterdag de 10-22mm van Canon gekocht.
                        Ik zou dat objectief hier vlakbij gekocht kunnen hebben bij focilux aan 919 euro, maar ik kon het bij Foto Rubens kopen voor 629 euro.

Ik zou best wat meer willen betalen om de lens in een winkel dicht bij mij te kunnen kopen, maar een verschil van bijna 300 euro is voor mij wat teveel van het goede.

Ik denk dat je Foto Rubens en Focilux wel kan vergelijken, beide goede fotozaken, ongeveer even groot (focilux zelfs iets groter), beide een onlineshop, goede service. En ik denk niet dat Foto Rubens met verlies zal verkopen, dus de winstmarge bij Focilux is achterhaald.

Moraal van het verhaal: Sommige winkeliers mogen eens goed gaan nadenken over hun prijzenpolitiek.
                        Eens bij Art&Craft (Mariakerke) binnen lopen en onderhandelen over de prijs.
                        Wie niet waagt niet wint
                        Ik heb mijn nieuwe toestel aan de prijs van Rubens kunnen kopen.
                        Tot nu toe een heel goeie service ontvangen (beter dan Rubens).
                        gr,
                        viero
                        http://viero.wordpress.com

Comment

Ik zal dan dringend eens bij Art & Craft moeten binnenwandelen, want da's een stuk dichter dan konijnenberg =)

Comment

Zeer vriendelijke mensen bij art&craft mijn 20D komt ook van daar.En onlags ook een TV gekocht met mooie korting.

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Idd. En fotorubens is zelfde als Foto 73. Basis ligt in Geel.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X