Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Top lenzen

Ik ben opzoek naar een goede (allround) lens met een bereik van ongeveer 18 a 28 -200 à 250mm. Dient vooral om rally's te fotograferen maar ook voor reisfoto's.
    Op het oog heb ik de canon 28-135 mm maar ik zou een groter bereik willen maar niet willen inboeten aan prestaties.
    Heeft er iemand alternatieven?

Re: Top lenzen

De enige goede "superzoom" voor een Canon is de 28-300 L IS, maar die is voor de meeste hobbyfotografen véél te duur (en ze is ook vrij zwaar).

De 28-135 IS heeft een vrij goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar als je tot 250mm wil gaan kom je daarmee nog een heel eind tekort.

Een betaalbare oplossing is kiezen voor de twee nieuwste EF-S lenzen van Canon. De EF-S 18-55 IS en EF-S 55-250 IS komen heel goed uit de tests, en ze zijn ook zeker niet te duur.

Een echte toplens voor rally (en de meeste andere sporten) zal je eigenlijk moeten kiezen uit het 70-200 aanbod van Canon (70-200 f4 L met of zonder IS, 70-200 f2,8L met of zonder IS). Die hebben allemaal een heel snelle AF die je nodig hebt voor dat soort foto's.

Je kan met een goedkopere lens natuurlijk ook sportfoto's maken, maar dan wordt het percentage geslaagde foto's wel heel wat kleiner.
    Misschien vant de AF-snelheid van de EF-S 55-250 IS wel mee, maar ik heb ze zelf nog niet kunnen testen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X