Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens?????

hallo,

Ik ga binnenkort een Nikon D40 kopen en ik zou er ook lenzen voor willen kopen.
    Ik ben vooral van plan om portretfoto's te maken en ook foto's van huwelijk en zo.

Ik had eerst gedacht aan volgende lenzen:

Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED AF-S DX en VR Zoom Lens (300euro)
    en
    Nikkor 50mm f/1.4D AF Lens (330 euro)

Onlangs heeft iemand mij aangeraden om maar één lens te kopen nl.
    18-200mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S VR DX Zoom Lens (990 euro)

Als ik die 18-200 koop, moet ik niet van lens verwisselen, wat naar het schijnt een voordeel is.
    Er is natuurlijk wel een redelijk groot prijsverschil, wat voor mij toch ook wel belangrijk is. Is de meerprijs de moeite waard of wat zou ik het beste doen?

Bedankt!!!!!!!!!
    Last edited by flyingjo; 4 april 2008, 22:28.

Re: welke lens?????

Degene, die jouw de 50/1.8 wil verkopen, is een iemand die van grote winsten houdt, de prijs ligt rond de €129. Deze lens geeft geen AF op de D40. Kijk eens naar de nieuwe Sigma 50/1.4(dacht die 1.4 was) met HSM, dus wel AF op de D40. Of een andere Nikkor de 18-55 wel of niet met VR.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Sorry, ik bedoelde de Nikor 50mm f/1.4D AF

Comment

Ik zou voor weinig geld de kitlens (18-55) meekopen.

Ik weet niet waar je aan zo hoge prijzen komt voor de lenzen, maar online kan je veel betere prijzen vinden.

bvb: w w w .kamera-express.nl

De Nikkor 50mm f/1.8 AF Lens is een goede lens, maar werkt enkel als manual focus lens op een D40.

Voor weinig geld kan je mss eerst beginnen met de Nikon 18-55 of de nieuwere Nikon 18-55 VR en Nikon 55-200 VR.

Of je kan gaan voor de Nikon 18-70 en de Nikon 70-300 VR.

Voor meer gebruiksgemak, maar meer vervormingen kan je de Nikon 18-200 VR kiezen. Er is nu ook een Nikon 16-85 VR uit.

Als je meer dan 1000e wil spenderen kan je gaan voor de Nikon 17-55 f2.8.

Voor huwelijken en portretfoto's heb je mss meer baat aan lichtsterke lenzen, zoals de Nikon 17-55 of Nikon 80-200 2.8.

w w w .photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qianlong Bekijk bericht
          Of je kan gaan voor de Nikon 18-70 en de Nikon 70-300 VR.
          Dit vind ik persoonlijk voor een starter de beste oplossing.

Comment

OK, bedankt guys

Comment

Onbegrijpelijk om een D40 te willen kopen en dan goed geld uit te willen trekken voor lenzen die daar moeilijk op werken.
              Je kunt beter eerst je budget en je doel vaststellen en van daaruit advies vragen.

Daarnaast kun je wellicht hier op het forum rondkijken voor welke prijzen je ook kunt kopen (naar mijn idee 60-75% van de door jou genoemde prijzen).
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X