Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens 105mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolens 105mm

hoi
    heb verleden week een macrolens SIGMA 105mm gekocht, moet ik dan ook met een statief trekken, ben niet echt tevreden van men trekkunsten met deze lens
    kan iemand me op weg helpen

dank je
    canon 450D Sigma 18-200 OS

Re: macrolens 105mm

Omdat je bij macro toch dikwijls manueel scherp stelt en je met een klein diafragma(F8-F11) trekt om het onderwerp toch volledig scherp te hebben, zal je lange sluitertijden hebben en is een statief zeker nuttig.

Doch voor hetzelfde geld wil je juist een sterk beperkte scherpte diepte en heb je een zeer korte sluitertijd met een groot diafragma(F2.8).
    Indien je dan op MF staat, zal een statief ook zijn nut bewijzen.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ook niet vergeten dat goed overweg kunnen met een macrolens wat oefening vergt.
      Dus niet te snel opgeven he
      Mvg Tim

Comment

Toen ik pas m'n Nikkor 105mm f/2.8 had, had ik zowat hetzelfde probleem. Ik was niet echt tevreden meer met m'n resultaat. Door héél veel volharding maakt het nu niet meer uit welke lens er op de body zit
        Gezien ik meestal wel m'n monopod bijheb wordt die ook veelvuldig gebruikt wanneer ik macro ga. En wanneer ik echt explicit voor de betere macro's buiten ga, neem ik de tripod mee. Dus ga gewoon door en je zult ook wel merken dat beter wordt
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Heb net een 100mm Canon gekocht, en foto's uit de hand van landschap of portret lukken wel (want dat kan hoor met een macro lens, macro is geen verplichting ) maar macro zelf gaat beter van op statief. Tenzij het difragma op 2.8 blijft, maar dat levert te weinig scherptediepte en dus mindr geslaagde fotos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ook niet vergeten dat goed overweg kunnen met een macrolens wat oefening vergt.
            Dus niet te snel opgeven he
            helemaal mee eens,
            bij macro hebt je slechts enkele mm's scherpdiepte,
            dus de minste beweging voor of achteruit, zorgt ervoor dat je object volledig OOF is.
            gewoon veel oefenen is de boodschap (en zorgen dat de sluiter ook niet te lang wordt)

Ik heb een Sigma 150mm en trek bijna al m'n macro's uit de hand,
            maar het heeft toch wel even geduurd eer m'n eerste deftige foto uit die lens haalde...
            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
            http://gallery.atsharp.com

Comment

Working...
            X