Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wat is de bedoeling van de lens. Voor wat ga je ze gebruiken.
De ene heeft iets meer bereik dan de andere, de andere is lichtsterker, en nog een andere heeft image stabilisatie.
Persoonlijk zou ik ofwel voor de 17-70 van sigma of de 17-85 van canon gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door johan michielsBekijk bericht
Ga mij morgen een 40D kopen
Welke prijslijke lens raden jullie mij aan
sigma 17 70 2.8
SIGMA 18 200 OS
CANON 17 85 IS
De 17-70 is enkel op 17 2.8, op 70 gaat hij naar 4.0 dacht ik.
Ik zou dan voor de Tamron 17-50/2.8 kiezen die zijn pluimen toch reeds herhaaldelijk heeft verdiend.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
De 40D wordt in kit met de 17-85 aangeboden. De meerprijs t.o.v. de body is stukken lager dan de losse prijs voor dezelfde lens. Wat mij betreft geen slechte keuze. Die Canon 17-85 heeft een zeer interessant bereik, heeft USM en ook nog IS. Lichtsterkte ontbreekt, maar je kan voor die prijs niet alles hebben.
Succes
Filip
Dan heb je nog niet overal goed gelezen, de 17-85 is een uitstekende wandellens en heeft IS, het verschil tussen 2.8 en 4 maakt dat ruimschoots goed.
Na het lezen van deze review, ben ik maar naar de budget lenzen gegaan met IS ipv de kit assembly 40d +17-85 IS USM
Distortions
The lens broke a new record here - at 17mm it shows the most pronounced barrel distortions of all (supposedly) corrected lenses tested to date and that's by quite a margin. As you may observe in the sample shot below this is not only theory ...
Verdict
The EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS is a lens that promises many things. It is certainly a very versatile standard zoom with a long zoom range and an image stabilizer that can save the day in many situations. However, the build quality is somewhat disappointing and optically it is also something of a mixed bag. The lens is very sharp in the image center throughout the range but at the wide-end the extreme corners leave something to be desired. The 17mm setting also suffers from rather extreme distortions and rather hefty vignetting @ f/4. Finally chromatic aberrations aren't really something to rave about either.
So at the end of the day the lens is a tad better than the cheapo EF-S 18-55mm f/3.5-5.6but it can't really compete with the new EF-S 18-55m f/3.5-5.6 IS or the EF 17-40mm f/4 USM L. The key feature of the EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS remains its versatility. While this may sound a little sceptical I should note that I preferred the lens compared to other higher quality options during testing - it is simply a darn convenient lens and despite the flaws it can produce very decent images as you can see from the samples - at least with a little tool support.
Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580II
The key feature of the EF-S 17-85mm f/4-5.6 USM IS remains its versatility. While this may sound a little sceptical I should note that I preferred the lens compared to other higher quality options during testing - it is simply a darn convenient lens and despite the flaws it can produce very decent images as you can see from the samples - at least with a little tool support.
Ben heel hard mijn best aan het doen om het negatieve in deze zin te vinden.
Dus ik blijf het een ideale wandellens noemen, die net zoals zovele lenzen bij de uitersten wat moet bijgestuurd worden. (tonvorming bij 17mm)
Dus bedankt voor de hulp Deefke.
Dan heb je nog niet overal goed gelezen, de 17-85 is een uitstekende wandellens en heeft IS, het verschil tussen 2.8 en 4 maakt dat ruimschoots goed.
inderdaad, test van de gewone 17-85 gelezen. Nu de test van de IS uitvoering gelezen en die lijkt iets beter te zijn Groot nadeel, objectief draait nog steeds bij het scherpstellen waardoor het moeilijker is een pol filter te gebruiken.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
inderdaad, test van de gewone 17-85 gelezen. Nu de test van de IS uitvoering gelezen en die lijkt iets beter te zijn Groot nadeel, objectief draait nog steeds bij het scherpstellen waardoor het moeilijker is een pol filter te gebruiken.
Eerst scherpstellen en dan de filter draaien kan ook hé.
Comment