Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil F4.5 6 en F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil F4.5 6 en F2.8

Je hoort er vanalles van maar is het verschil zo groot dat ik er in mijn geval veel geld voor zou geven (upgrade van 70-300F4.5 6 -> 70-200 F2.8 L IS)?

De 70-200 F2.8 IS is naar verluidt de beste Canon-lens ooit. Wordt hierin overdreven of is dat echt zo?
    Canonian

Re: Verschil F4.5 6 en F2.8

Voor mij overdreven: ze maken toch ook primes???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
      Je hoort er vanalles van maar is het verschil zo groot dat ik er in mijn geval veel geld voor zou geven (upgrade van 70-300F4.5 6 -> 70-200 F2.8 L IS)?

De 70-200 F2.8 IS is naar verluidt de beste Canon-lens ooit. Wordt hierin overdreven of is dat echt zo?
      Zet er eens een op je camera, die geef je nooit meer af. Ik heb zelf een rally mogen gaan fotograferen in Nederland met Konijnenberg met deze lens met schitterende resultaten. Nu ja mijn 70-200 L F4 non-IS moet qua beeldkwalititeit niet veel onderdoen, en is 3x goedkoper
      Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Ja dat is het geld waard. Een paar jaar geleden heb ik een Nikkor 80-200 2.8 gekocht en mijn 70-300 en 18-200 gebruik ik bijna niet meer. Ik kan blijven scherpstellen totdat het zo donker is dat ik moet gaan flitsen, zoeker is lichter. En het scheelt nog een abonnement op de sportschool ook.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

70-300f4-5.6 vergelijken met 70-200f2.8 is als
          een tafelwijn vergelijken met een grand cru.

not done dus.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            70-300f4-5.6 vergelijken met 70-200f2.8 is als
            een tafelwijn vergelijken met een grand cru.

not done dus.

mm
            Ik vergelijk ze niet, ik wil enkel de verschillen + of het de meerprijs waard is.
            Canonian

Comment

Ik vergelijk ze niet, ik wil enkel de verschillen + of het de meerprijs waard is.
              Wbt de meerprijs ben je het toch alleen zelf die daar een waarde aan geeft???
              Sommigen betalen voor een klein verschil een fortuin anderen weer niet. Of ze het geld nu hebben of niet. Dat kan een ander toch niet voor je bepalen?

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Wbt de meerprijs ben je het toch alleen zelf die daar een waarde aan geeft???
                Sommigen betalen voor een klein verschil een fortuin anderen weer niet. Of ze het geld nu hebben of niet. Dat kan een ander toch niet voor je bepalen?

Karel
                Dat is wel zo.
                Canonian

Comment

Als je bij de gegeven antwoorden nog twijfelt, nog even een keer goed doorlezen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je bij de gegeven antwoorden nog twijfelt, nog even een keer goed doorlezen.

Verschillen 70-200 tov 70-300
                    kleiner zoombereik
                    lichtsterker
                    IS
                    L
                    groter
                    zwaarder
                    wit

Ik denk als je alleen het gewicht als maatstaf neemt dat de 70-200 nog wel eens goedkoper kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Verschillen 70-200 tov 70-300
                      kleiner zoombereik
                      lichtsterker
                      IS
                      L
                      groter
                      zwaarder
                      wit

Ik denk als je alleen het gewicht als maatstaf neemt dat de 70-200 nog wel eens goedkoper kan zijn.
                      dat witte en formaat is alleen een ego booster

het is heel moeilijk om deze te vergelijken, de 70-200 is super scherp op f/4 de 70-300 op F/8

wil je ook in wat moeilijkere licht omstandigheden fotograferen dan is lichtsterk zeer wenselijk, met een cropfactor zit je snel aan de 91-260 of 91-390 bij cropfactor 1.3

niet alleen de IS ook de niet IS is uitgeroepen tot de beste zoom lens ooit van canon.
                      Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
                      Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djurre Bekijk bericht
                        dat witte en formaat is alleen een ego booster
                        mijn eg0 hoeft niet geboost worden(het is al groot genoeg ), maar ik zou graag een 70(80)-200 2.8 willen in formaat van een 70-300, zeker met dat gewicht............en dan maggie nog wit zijn ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          mijn eg0 hoeft niet geboost worden(het is al groot genoeg ), maar ik zou graag een 70(80)-200 2.8 willen in formaat van een 70-300, zeker met dat gewicht............en dan maggie nog wit zijn ook.
                          als je wit wil kunt je tegenwoordig ook "stickers" krijgen om je lenzen wit te krijgen , al kun je ook disney er op printen , of leger print
                          Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
                          Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

Geen enkele bestaande 70-300 is te vergelijken met om het even welke versie van de Canon 70-200. Punt. Je kan alleen nog discussiëren over het feit of je nu een f4 of een 2.8 zou nemen.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Geen enkele bestaande 70-300 is te vergelijken met om het even welke versie van de Canon 70-200. Punt. Je kan alleen nog discussiëren over het feit of je nu een f4 of een 2.8 zou nemen.
                              idd.
                              Als je donkere vlekken of schichtige vegen fotografeert, dan weet je dat een 2.8 het verschil kan maken tussen een foto of een waas. Zelfde voor de body's en de hogere ruisvrije ISO.

350D + 70-300 of 5D + 70-200 2.8 = niet te vergelijken. Voor een ingezoomd fotootje van iemand die op een zonnig terraske aan een trappist sloebert zijn de verschillen niet zo groot; Bij indoor karting of andere activiteiten die de fun van trappist sloeberen benaderen... vergeet het maar. Hemelsbreed. Ga op pbase maar eens kijken naar dergelijke foto's met FF en 70-200, en probeer er dan evenveel te vinden van de andere combinatie.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X