Momenteel heb ik een Sigma 10-20mm, maar binnenkort ga ik overstappen naar FF (5D)...
Nu ben ik in afwachting reeds op zoek naar een goede budget-breedhoek-zoom...
De dure L-breedhoeken komen voorlopig (nog) niet in aanmerking, de Sigma 12-24 evenmin en primes ook niet..
Als ik het goed voor heb schieten er dus voor FF volgende lensjes nog over:
- Sigma 17-35 mm F2.8-F4.0 EX DG HSM
- Sigma 15-30mm F3.5-4.5 EX DG ASPHERICAL
- Tamron SP AF17-35/2.8-4 Di LD Aspherical (IF)
Heb wat liggen zoeken naar ervaringen op het net en kwam tot volgende conclusie:
- De Sigma 17-35 schijnt zeer soft te zijn, maar dat kan deels liggen aan het feit dat er nog een oudere
17-35 bestaat die slechtere resultaten geeft dan de nieuwere DG-versie
Voordeel is een snelle HSM-focusmotor..
- De Sigma 15-30 blijkt dan wel scherp te zijn, maar heeft blijkbaar veel last van flare in tegenlicht.
Voordeel is de extra-brede 15mm (zelfs nog ietsje breder dan de Sigma 10-20 op mijn 20D),
trage luidruchtige AF + groot, zwaar & lomp.
- Van de Tamron hoor ik vrij veel positieve dingen, is de lichtste & kleinste...
Nadeel: trage AF.
Nu zou ik graag eens polsen bij andere FF gebruikers naar ervaringen met deze lenzen, wat denken jullie ?
Nu ben ik in afwachting reeds op zoek naar een goede budget-breedhoek-zoom...
De dure L-breedhoeken komen voorlopig (nog) niet in aanmerking, de Sigma 12-24 evenmin en primes ook niet..
Als ik het goed voor heb schieten er dus voor FF volgende lensjes nog over:
- Sigma 17-35 mm F2.8-F4.0 EX DG HSM
- Sigma 15-30mm F3.5-4.5 EX DG ASPHERICAL
- Tamron SP AF17-35/2.8-4 Di LD Aspherical (IF)
Heb wat liggen zoeken naar ervaringen op het net en kwam tot volgende conclusie:
- De Sigma 17-35 schijnt zeer soft te zijn, maar dat kan deels liggen aan het feit dat er nog een oudere
17-35 bestaat die slechtere resultaten geeft dan de nieuwere DG-versie
Voordeel is een snelle HSM-focusmotor..
- De Sigma 15-30 blijkt dan wel scherp te zijn, maar heeft blijkbaar veel last van flare in tegenlicht.
Voordeel is de extra-brede 15mm (zelfs nog ietsje breder dan de Sigma 10-20 op mijn 20D),
trage luidruchtige AF + groot, zwaar & lomp.
- Van de Tamron hoor ik vrij veel positieve dingen, is de lichtste & kleinste...
Nadeel: trage AF.
Nu zou ik graag eens polsen bij andere FF gebruikers naar ervaringen met deze lenzen, wat denken jullie ?
Comment