Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke objectieven voor canon eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke objectieven voor canon eos 40d

Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
    Danku voor je reactie...
    is de canon dan beter tov Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM??

sorry dat ik zoveel vragen stel, maar wiol absoluut geen miskoop doen...
    het is tenslotte veel geld hé...
    Ja, de Canon is veel beter. Sneller, scherper, mooier beeld, you name it. Er kan geen enkele andere zoomlens tegenop.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Danku voor je reactie...
      is de canon dan beter tov Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM??

sorry dat ik zoveel vragen stel, maar wiol absoluut geen miskoop doen...
      het is tenslotte veel geld hé...
      Wel, de Sigma 70-200EX heeft op zich een goede reputatie. Ik heb 'em zelf gehad bij m'n Pentax K10D en was er zeker tevreden over. (de mijne was overigens een eerste versie exemplaar, niet de huidige DG macro variant). Echter, op f2.8 was deze niet overdreven scherp (maar niet onbruikbaar hoor) en 't was toch wel beter om hem een stopje dicht te knijpen.

Uit alles wat ik heb gezien en gelezen van de Canon 70-200 f4 is deze vol open (dus op f4) wél al heel scherp. Bovendien is de bouw van de Canon waarschijnlijk nog wel iets beter. (hoewel de Sigma EX lenzen ook echt wel een goede bouw hebben) De Canon 70-200 f4 heeft juist door de f4 het voordeel dat deze een stuk lichter is. Als je van plan bent om deze lens veelvuldig mee te nemen onderweg, kan dit dus een belangrijke overweging zijn...

Vergelijk de tests van de Sigma en Canon maar eens op photozone.de...

Ik denk dat het belangrijk is voor jezelf om te bedenken of je de f2.8 echt nodig hebt. (binnen fotograferen in sporthallen bijv.) Is dit niet het geval, dan kun je beter voor de Canon 70-200 f4 gaan. Heb je de f2.8 wél nodig en heb je écht geen budget voor een Canon 70-200L f2.8, dan zou je de Sigma of Tamron variant kunnen overwegen...

Ik heb de Canon 70-200L f4 IS heel hoog op mijn verlanglijst staan en zal ik zeker binnen enkele maanden aanschaffen. Ik verkies déze boven de alternatieven vanwege alle positieve reviews en tests en vanwege het lagere gewicht van deze lens. Ik heb ook de 100-400L en die weegt ongeveer net zoveel als de 70-200 f2.8 varianten en da's mij dus in bepaalde gevallen te zwaar om in de tas mee rond te zeulen....
      Last edited by MarkEL; 1 april 2008, 16:23.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        het gat tussen 50 en 70 mm kan je vaak gewoon oplossen door een stap naar voor of achter te doen, dat is dus niet echt problematisch.
        En als dat niet kan, heb altijd nog de schaar(de gewone of de digitale).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat is dan het werkelijk verschil tussen Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM en Canon EF 70-200mm F 4.0 L IS USM

Wat doet die IS juist?
          wanneer heeft dit zijn voordeel? en wanneer juist niet?
          Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Wel, de Sigma 70-200EX heeft op zich een goede reputatie. Ik heb 'em zelf gehad bij m'n Pentax K10D en was er zeker tevreden over. (de mijne was overigens een eerste versie exemplaar, niet de huidige DG macro variant). Echter, op f2.8 was deze niet overdreven scherp (maar niet onbruikbaar hoor) en 't was toch wel beter om hem een stopje dicht te knijpen.

Uit alles wat ik heb gezien en gelezen van de Canon 70-200 f4 is deze vol open (dus op f4) wél al heel scherp. Bovendien is de bouw van de Canon waarschijnlijk nog wel iets beter. (hoewel de Sigma EX lenzen ook echt wel een goede bouw hebben) De Canon 70-200 f4 heeft juist door de f4 het voordeel dat deze een stuk lichter is. Als je van plan bent om deze lens veelvuldig mee te nemen onderweg, kan dit dus een belangrijke overweging zijn...

Vergelijk de tests van de Sigma en Canon maar eens op photozone.de...

Ik denk dat het belangrijk is voor jezelf om te bedenken of je de f2.8 echt nodig hebt. (binnen fotograferen in sporthallen bijv.) Is dit niet het geval, dan kun je beter voor de Canon 70-200 f4 gaan. Heb je de f2.8 wél nodig en heb je écht geen budget voor een Canon 70-200L f2.8, dan zou je de Sigma of Tamron variant kunnen overwegen...

Ik heb de Canon 70-200L f4 IS heel hoog op mijn verlanglijst staan en zal ik zeker binnen enkele maanden aanschaffen. Ik verkies déze boven de alternatieven vanwege alle positieve reviews en tests en vanwege het lagere gewicht van deze lens. Ik heb ook de 100-400L en die weegt ongeveer net zoveel als de 70-200 f2.8 varianten en da's mij dus in bepaalde gevallen te zwaar om in de tas mee rond te zeulen....
            Neem daarbij nog dat het verschil tussen 2.8 en 4 enorm overdreven wordt... als je met f4 tekort komt, dan kom je ook met 2.8 tekort, believe me.
            Ik heb twee weken geleden met goed gevolg aan concertfotografie gedaan met mijn 70-200 f4 IS. ISO een stop meer omhoog en je bent ook gesteld. Deze lens gaat er bij mij NOOIT meer uit.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Wat is dan het werkelijk verschil tussen Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM en Canon EF 70-200mm F 4.0 L IS USM

Wat doet die IS juist?
              wanneer heeft dit zijn voordeel? en wanneer juist niet?
              Zonder IS heb ik 1/320ste nodig om een scherpe foto van pakweg een boom te hebben. met IS aan, is dat nog 1/30ste.
              Zonder IS kan je bijna geen scherp portret op 200mm maken onder 1/320ste. Met IS kan je makkelijk tot 1/60ste gaan als die persoon stilstaat, en 1/125ste lukt in 100% van de gevallen. Je 1/brandpuntsafstand-regel telt niet meer om het zo maar te zeggen.

Met de IS op mode 2 is het percentage geslaagde panningfoto's dubbel zo hoog als zonder IS. Enfin: mijn IS staat nooit af eigenlijk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Zonder IS heb ik 1/320ste nodig om een scherpe foto van pakweg een boom te hebben. met IS aan, is dat nog 1/30ste.
                Zonder IS kan je bijna geen scherp portret op 200mm maken onder 1/320ste. Met IS kan je makkelijk tot 1/60ste gaan als die persoon stilstaat, en 1/125ste lukt in 100% van de gevallen. Je 1/brandpuntsafstand-regel telt niet meer om het zo maar te zeggen.

Met de IS op mode 2 is het percentage geslaagde panningfoto's dubbel zo hoog als zonder IS. Enfin: mijn IS staat nooit af eigenlijk.
                het is bij tele altijd de vraag hoe iemand zijn lens stil kan houden, de een kan het zonder problemen , zoals ik bv met mijn 35-350 3.5 - 5.6 L van canon , het is een lens van 1.7 kg maar geen enkel probleem op 350 mm, alleen met veel wind wordt het iets meer een uitdaging. Indien je van je zelf al weet dat tele een uitdaging wordt kan IS een rol gaan spelen, maar IS is niet heilig, fotos worden iets minder scherp dan zonder IS.
                Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
                Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djurre Bekijk bericht
                  het is bij tele altijd de vraag hoe iemand zijn lens stil kan houden, de een kan het zonder problemen , zoals ik bv met mijn 35-350 3.5 - 5.6 L van canon , het is een lens van 1.7 kg maar geen enkel probleem op 350 mm, alleen met veel wind wordt het iets meer een uitdaging. Indien je van je zelf al weet dat tele een uitdaging wordt kan IS een rol gaan spelen, maar IS is niet heilig, fotos worden iets minder scherp dan zonder IS.
                  Maar je kan de IS toch uitschakelen.
                  Is er dan nog een kwaliteitsverschil?
                  Ik ben echt aan 't twijfelen of ik de IS erbij zou nemen of zonder IS...
                  het is tenslotte 400 euro verschil...
                  Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Comment

als je het kunt permiteren zou ik zéker voor de IS versie gaan. En ik weet vrij zeker dat vrijwel iedereen die ervaring heeft met IS lenzen dit met mij eens zal zijn...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djurre Bekijk bericht
                      maar IS is niet heilig, fotos worden iets minder scherp dan zonder IS.
                      Bewijs mij dat eens... Mijn IS gaat NOOIT uit, en mijn foto's zijn vlijmscherp. Ik treed MarkEL volmondig bij: als je je IS kan permitteren, moet je niet aarzelen.
                      IS is niet heilig, maar waar op 200mm en 1/125ste ik niet altijd scherpe foto's had (straatfotografie = weinig tijd om je fatsoenlijk voor te bereiden), heb ik nu 100% geslaagde foto's. Dat noem ik al behoorlijk heilig.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Ter info:
                        Ik heb een intressante link gevonden ivm de IS functie voor mijn objectief...

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

Comment

Bedankt voor de link, heel interessant !
                          Was ik net aan het zoeken.

Viero

http://viero.wordpress.com

Comment

Working...
                          X