Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke objectieven voor canon eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke objectieven voor canon eos 40d

Ik ben net nieuw op dit forum en zou graag weten welk objectief ik me 't best zou aanschaffen.

Ik ben van plan om een Canon EOS 40D aan te kopen, maar twijfel nog juist welke objectieven ik me hierbijzou nemen.

Ik dacht aan een standaard objectief: EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    en dan zou ik ook nog graag een zoomobjectief hebben: EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Of zou ik me beter dit objectief nemen als zoom?: Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM of een

deze L heeft wel minder zoombereik en er zit volgens mij ook geen image stabilizer in

Heeft iemand een bepaalde voorkeur, tips die ik in achtig moet nemen?
    Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Re: welke objectieven voor canon eos 40d

hangt er vanaf wat je wil
    landschappen portretten: 17-85
    vooral tele 70-300
    ook tele, maar zéér goede: 70-200 f4, deze bestaat trouwens ook met IS, maar kost zowat het dubbele
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

Wat ik wil is een objectief dat voor alles goed is :-)
      zowel landschappen als portret als sport...

is die 17-85 niet goed voor wat alles??

voor de tele twijfel ik dus tussen die 2 die ik opgegeven heb...
      tenzij een ander voorstel...
      de L met IS is voor mij iets te duur...

Dennis, kan je voorbeelden geven in welke situatie jij uw objectieven gebruikt?
      EF 50mm F 1.8 II (+- 85euro)
      Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 (+- 85 euro)
      Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM (+- 170 euro)
      Last edited by KrMee; 27 maart 2008, 15:14.
      Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
        Wat ik wil is een objectief dat voor alles goed is :-)
        zowel landschappen als portret als sport...

is die 17-85 niet goed voor wat alles??

voor de tele twijfel ik dus tussen die 2 die ik opgegeven heb...
        tenzij een ander voorstel...
        de L met IS is voor mij iets te duur...

Dennis, kan je voorbeelden geven in welke situatie jij uw objectieven gebruikt?
        EF 50mm F 1.8 II (+- 85euro)
        Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6 (+- 85 euro)
        Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM (+- 170 euro)
        Qua tele zou ik absoluut voor de 70-200 gaan. Die is tien klassen beter dan de andere tele's die je opgeeft, en verder zou ik ipv voor de 17-85 eerder voor de Tamron 17-50 2.8 gaan. In dat geval zit je redelijk compleet met één heel goed objectief, en één superobjectief. En ook een geweldige camera. Staar je niet blind op IS. 't Is een groot gemak, maar niet noodzakelijk als je je zonder IS betere beeldkwaliteit kan permitteren.
        ______
        www.vue.photo

Comment

EF 50mm F 1.8 II : niets anders dan portretten, eventueel ook binnen in een kerk, museum ofzo, waar je dan niet mag flitsen
          Canon EF-S 18-55mm : landschappen, bloemekes, gebruik ze ook altijd als ik in een stad rondwandel
          Canon EF 55-200mm : tele, bij mij is dit ook voor portretten, vooral dan als ik een zeer drukke achtergrond heb, ik neem dan 100mm ofzo en heb ik een veel wazigere achtergrond, verder de normale tele dingen: vogels, eenden,... alle soorten beestjes, en ook op verlof windsurfen en kitesurfen vooral.

Als ik u was zou ik de 17-85 nemen, goede beginlens, groter bereik dan 17-50, kan je beter mee leren fotograferen, koop nadien betere/duurdere lenzen. Ik ben nu zo'n 2 jaar bezig en fotografeer nog altijd met lenzen van gemiddeld 100 euro
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Qua tele zou ik absoluut voor de 70-200 gaan. Die is tien klassen beter dan de andere tele's die je opgeeft, en verder zou ik ipv voor de 17-85 eerder voor de Tamron 17-50 2.8 gaan. In dat geval zit je redelijk compleet met één heel goed objectief, en één superobjectief. En ook een geweldige camera. Staar je niet blind op IS. 't Is een groot gemak, maar niet noodzakelijk als je je zonder IS betere beeldkwaliteit kan permitteren.

Is het niet zo dat een objectief van canon een betere kwaliteit geeft dan een objectief van Tamron? que kwaliteit, kleuren, snelle focus...

Comment

Is het niet zo dat een objectief van canon een betere kwaliteit geeft dan een objectief van Tamron? que kwaliteit, kleuren, snelle focus...
              Nee... althans, niet altijd...

De Tamron 17-50 f2.8 is een zeer scherpe, lichtsterke zoomlens met een prima bouw. De lens heeft geen USM dus je hoort de focusmotor wel behoorlijk, en de USM variant zal ietsjes sneller zijn (wat absoluut niet betekent dat de Tamron traag is ofzo!!). Maar de lens heeft dus wel een vaste f2.8 diafragma over het hele bereik, en dat biedt veel meer voordeel.

Vergelijk de lenzen maar eens hier en hier...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Nee... althans, niet altijd...

De Tamron 17-50 f2.8 is een zeer scherpe, lichtsterke zoomlens met een prima bouw. De lens heeft geen USM dus je hoort de focusmotor wel behoorlijk, en de USM variant zal ietsjes sneller zijn (wat absoluut niet betekent dat de Tamron traag is ofzo!!). Maar de lens heeft dus wel een vaste f2.8 diafragma over het hele bereik, en dat biedt veel meer voordeel.

Vergelijk de lenzen maar eens hier en hier...

Zijn er nog zo'n goede objectieven van tamron die betaalbaarder zijn dan de objectieven van canon zelf?
                Ik neem ook veel foto's binnen, tijdens activiteiten/fuiven in ons jeugdhuis... koop ik me daarvoor dan best een objectief met lage f-waarde?

Comment

of beginnen met startersset, en een flitser erbij ...
                  BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                    of beginnen met startersset, en een flitser erbij ...
                    wel voorlopig staat op mijn kooplijstje:
                    Canon EOS 40D
                    Canon Speedlite 430EX
                    Canon BP-511A
                    Canon BG-E2N grip voor EOS 20D/30D/40D

en dan twee objectieven die ik nog moet kiezen waarvan één télé.

Hier zit ik dus met de vraag de welke...

voor de télé gaat het tussen
                    Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM
                    Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM

de prijsklasse van beide is ongeveer 't zelfde.
                    maar de L heeft een korter bereik en heeft geen IS. (maar zonder IS kan ik nog leven) en L heeft wel vast f-waarde, wat goed is veronderstel ik.

Dus nu nog een keuze voor het standaard werk...
                    Ik dacht volgende te nemen:
                    Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS

maar zou dus ook kunnen opteren voor de Tamron 17-50 f2.8

maar dan zit ik wel met een gat..
                    het ééne objectief gaat tot 50 en de andere begint pas op 70...
                    wat heeft dit tot gevolgen?

en waarom is het beter van een lens te nemen met lagere f-waarde?

Comment

het gat tussen 50 en 70 mm kan je vaak gewoon oplossen door een stap naar voor of achter te doen, dat is dus niet echt problematisch.

tamron 17-50 is eigenlijk beter dan de 17-85 que optische toestanden, terwijl de 17-85 groter bereik heeft, maar daar heb je dan weer een tele voor. ikzelf zou de 17-50 tamron kopen.

70-200 L zal beter zijn dan de 70-300, maar deze heeft dan weer IS, ikzelf heb of ken geen van beide lenzen dus kan er weinig over zeggen.
                      BLOG

Comment

wel voorlopig staat op mijn kooplijstje:
                        Canon EOS 40D
                        Canon Speedlite 430EX
                        Canon BP-511A
                        Canon BG-E2N grip voor EOS 20D/30D/40D

en dan twee objectieven die ik nog moet kiezen waarvan één télé.

Hier zit ik dus met de vraag de welke...

voor de télé gaat het tussen
                        Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM
                        Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM

de prijsklasse van beide is ongeveer 't zelfde.
                        maar de L heeft een korter bereik en heeft geen IS. (maar zonder IS kan ik nog leven) en L heeft wel vast f-waarde, wat goed is veronderstel ik.

Dus nu nog een keuze voor het standaard werk...
                        Ik dacht volgende te nemen:
                        Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS

maar zou dus ook kunnen opteren voor de Tamron 17-50 f2.8

maar dan zit ik wel met een gat..
                        het ééne objectief gaat tot 50 en de andere begint pas op 70...
                        wat heeft dit tot gevolgen?

en waarom is het beter van een lens te nemen met lagere f-waarde?

Nou, je zit qua equipment in elk geval gebeiteld hoor. Maar je gaat beter voor de Tamron 17-50 2.8 dan voor de 17-85, omdat de Tamron lichtsterker is en scherper. Het gaatje tussen 50mm en 70mm mis je zeker niet.

qua tele is er een groot verschil tussen de 70-200 en de 70-300 IS. Die laatste heeft wel IS, maar levert gewoon niet dezelfde beeldkwaliteit als de 70-200. die laatste is één van de beste, zo niet dé beste zoomlens van Canon op dit ogenblik. haar onderscheidend vermogen ligt enorm hoog, waardoor je, zelfs op 100% gekeken, gigantisch veel detail hebt. Dat kan je met de 70-300 gerust vergeten. bovendien is die 70-200 op f4 al meteen razend scherp. De 70-300 is dat niet. Enfin, je moet ze niet vergelijken, want het is echt een andere klasse.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Nou, je zit qua equipment in elk geval gebeiteld hoor. Maar je gaat beter voor de Tamron 17-50 2.8 dan voor de 17-85, omdat de Tamron lichtsterker is en scherper. Het gaatje tussen 50mm en 70mm mis je zeker niet.

qua tele is er een groot verschil tussen de 70-200 en de 70-300 IS. Die laatste heeft wel IS, maar levert gewoon niet dezelfde beeldkwaliteit als de 70-200. die laatste is één van de beste, zo niet dé beste zoomlens van Canon op dit ogenblik. haar onderscheidend vermogen ligt enorm hoog, waardoor je, zelfs op 100% gekeken, gigantisch veel detail hebt. Dat kan je met de 70-300 gerust vergeten. bovendien is die 70-200 op f4 al meteen razend scherp. De 70-300 is dat niet. Enfin, je moet ze niet vergelijken, want het is echt een andere klasse.

Dus het is beter een lichtscherper objectief te nemen...
                          wat dan met onderstaande lenzen?
                          Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Canon 67mm 320,29 euro
                          Tamron 70-200/2.8 Di-LD Canon 659,91 euro

is deze laatste dan kwa kwaliteit "evenredig" of beter dan de Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ??

Comment

Dus het is beter een lichtscherper objectief te nemen...
                            wat dan met onderstaande lenzen?
                            Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Canon 67mm 320,29 euro
                            Tamron 70-200/2.8 Di-LD Canon 659,91 euro

is deze laatste dan kwa kwaliteit "evenredig" of beter dan de Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ??
                            Het is niet altijd gezegd dat lichtsterkere lenzen optisch beter zijn. Je moet het toch van geval tot geval bekijken en vergelijken. De Tamron 17-50 staat bekend (net als de Tamron 28-75) als een hele goede scherpe lens, de Canon 17-85 heeft niet zo'n goede reputatie. Tel daarbij op dat de Tamron lichtsterker is, en maak je keus

De Tamron 70-200 is volgens mij nog niet eens op de markt, dus daar is niet zoveel over te zeggen maar..... 't zal een héle goede lens moeten worden om beter te presteren dan de Canon 70-200L f4. Die laatste staat toch wel bekend als één van de allerbeste Canon lenzen die je kunt krijgen.... Ook al is het een f4 in plaats van een f2.8....
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Het is niet altijd gezegd dat lichtsterkere lenzen optisch beter zijn. Je moet het toch van geval tot geval bekijken en vergelijken. De Tamron 17-50 staat bekend (net als de Tamron 28-75) als een hele goede scherpe lens, de Canon 17-85 heeft niet zo'n goede reputatie. Tel daarbij op dat de Tamron lichtsterker is, en maak je keus

De Tamron 70-200 is volgens mij nog niet eens op de markt, dus daar is niet zoveel over te zeggen maar..... 't zal een héle goede lens moeten worden om beter te presteren dan de Canon 70-200L f4. Die laatste staat toch wel bekend als één van de allerbeste Canon lenzen die je kunt krijgen.... Ook al is het een f4 in plaats van een f2.8....
                              Danku voor je reactie...
                              is de canon dan beter tov Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM??

sorry dat ik zoveel vragen stel, maar wiol absoluut geen miskoop doen...
                              het is tenslotte veel geld hé...

Comment

Working...
                              X