Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 prijsverschil Sigma - Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 prijsverschil Sigma - Nikon

Hallo,

Heeft iemand een verklaring voor het prijsverschil van +/- 120 EUR tussen de Sigma 18-200 OS HSM en de Nikkor 18-200 AF-S VR ?
    Ik las dat de meeste mensen de Nikkor verkiezen maar dat er ook mensen op dit forum zijn die zweren bij de Sigma ?

Alain

Re: 18-200 prijsverschil Sigma - Nikon

Alain,

Ik heb zelf geen ervaring met de Sigma 18-200 OS HSM maar ben een gelukkige bezitter van de AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED die ik uitstekend vind. Heeft me nog nooir in de steek gelaten, goeie all-rounder.
    Wat nu best is zal mogelijks ook met persoonlijke voorkeuren te maken hebben. Ik dacht dat de Nikkor iets minder (~10% of 50gr) woog dan de Sigma
    De prijs, geen idee maar misschien ook de F6.3 van de Sigma tov de F5.6 bij Nikkor

mvg - Philip
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Sigma kan voor meer camera's lenzen maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Sigma kan voor meer camera's lenzen maken.
        Puur op gevoel en gehoorde op reacties verwacht ik dat er toch meer Nikon's verkocht zullen zijn dan Sigma's.
        De Sigma is ook veel later gekomen.
        Vergeet niet dat hij in het begin altijd zo snel was uitverkocht dat ze "tweedehands" duurder gingen dan de officiele nieuwprijs.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Puur op gevoel en gehoorde op reacties verwacht ik dat er toch meer Nikon's verkocht zullen zijn dan Sigma's.
          Ook door bezitters van een: Canon, Pentax en Sony????
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het prijsverschil is er omdat de meeste mensen toch liefst bij hun cameramerk blijven als ze er accessoires (in dit geval objectieven) voor kopen.
            Als er geen voldoende groot prijsverschil is, dan is er in de meeste gevallen ook helemaal geen reden om naar het "alternatief" te zoeken.
            "Merklenzen" houden over het algemeen ook veel beter hun waarde als je ze later weer wil verkopen.

Als Sigma een vergelijkbare lens maakt tegen dezelfde prijs, dan zullen ze er niet veel verkopen...

De prijs van de Nikon 18-200 VR is al heel wat lager geworden, en daarom heeft Sigma ook de prijs moeten aanpassen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

ik heb de Sigma gekocht, erg tevreden over. Een kennis heeft de Nikon en die heb ik eens op mijn toestel uitgeprobeerd: de Nikon is stiller, stelt sneller scherp, en heeft de VR-fucnties. Geen idee of ik aan die VR echt iets zou hebben maar als ik nu weer zou moeten beslissen zou ik toch de Nikon nemen. Niet dat ik niet tevreden ben over de Sigma maar de Nikon lijkt me z'n extra prijs waard te zijn. Dit natuurlijk volledig subjectief! Uiteraard betaal je ook extra voor de naam Nikon, tweedehands zal je er ook een betere prijs voor krijgen denk ik (maar wie zou zo'n all-round lens nog kunnen missen?)
              Nikon D-70s, Sigma 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenC Bekijk bericht
                ik heb de Sigma gekocht, erg tevreden over. Een kennis heeft de Nikon en die heb ik eens op mijn toestel uitgeprobeerd: de Nikon is stiller, stelt sneller scherp, en heeft de VR-fucnties.
                Het gaat dus niet over deze lens(de oude Sigma 18-200), maar de nieuwe 18-200 OS HSM. Volgens een Engelse test beter(optisch) als de Nikkor. En dus wel stil en "VR".

Comment

Bedankt, sorry was niet op de hoogte. Ik ga deze dan ook eens proberen te vergelijken met mijn 'oude' 18-200!
                  Nikon D-70s, Sigma 18-200

Comment

Working...
                  X