Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskwaliteiten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskwaliteiten

Hallo luitjes

Nog steeds weet ik niet welk een merk camera er gaat komen.
    Ik ben gisteren wezen kijken naar C*** en N**** maar er helemaal uitzijn ben ik nog niet.

De bodys van beide merken zijn denk ik wel perfect, kunnen meer dan ik ooit zal gebruiken (denk ik) maar de lenzen......

Bij de Nikon kun je kiezen voor een gestab. type nl de 18 200 VR lens
    Ik zie dit als een alles in een lens: in huis tot aan vogeltjes op 100 meter. Beetje sport, vakantie.
    Bij de Canon hebben ze dit type niet en wil ik dan hetzelfde dan dien ik voor Sigma of Tokina te gaan. Beide hebben geloof ik ook OS.
    Ja en koop je dan een body van Canon, met erop een Sigma, is dit dan wel een goede keuze? OK ik maak dan wel geen uitvergrotingen van anderhalve meter maar hoe denken jullie over de kwaliteiten.

Weten jullie nog een site met vergelijkingen van voorgenoemde lenzen?

Hartstikke bedankt alvast voor jullie reacties, dit weekend komt de keuze, dat is zeker.
    Oja: een cashback van 150 euro, wat betekend dit, trap ik ergens in?

Kortom kweet ut nie.....

Re: Lenskwaliteiten

een cashback van 150 euro, wat betekend dit, trap ik ergens in?
    Momenteel bij Canon inderdaad cashback acties. Dat wil zeggen dat je na de aankoop je barcode en een formulier opstuurt naar Canon en dan krijg je 150€ teruggestort of een checque opgestuurd. Dus je trapt nergens in, je camera of lens wordt uiteindelijk gewoon nog een stuk goedkoper
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

kijk hier eens....

Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.
      Hans,
      Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.
      D700 & D200, en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wiggeltje Bekijk bericht
        .............tot aan vogeltjes op 100 meter.
        Ik hoop dat je dit als grapje of als overdrijving bedoelt... zo niet, dream on

Op deze site kun je zien wat de mm's inhoudt...

Een cashback aktie houdt in dat je in de winkel de normale prijs betaalt, maar dat je een deel van je aankoopbedrag teruggestort krijgt op je rekening wanneer je de aankoopbon en streepjescode opstuurt naar de importeur....
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Waarom opteren voor een dslr wanneer je uitkijkt naar een alles in een lens?
          Ga je in dat geval niet beter naar een gewone compactcamera (al dan niet een bridge) voor een fractie van de prijs?

Comment

Hallo luitjes

Nog steeds weet ik niet welk een merk camera er gaat komen.
            Ik ben gisteren wezen kijken naar C*** en N**** maar er helemaal uitzijn ben ik nog niet.

De bodys van beide merken zijn denk ik wel perfect, kunnen meer dan ik ooit zal gebruiken (denk ik) maar de lenzen......

Bij de Nikon kun je kiezen voor een gestab. type nl de 18 200 VR lens
            Ik zie dit als een alles in een lens: in huis tot aan vogeltjes op 100 meter. Beetje sport, vakantie.
            Bij de Canon hebben ze dit type niet en wil ik dan hetzelfde dan dien ik voor Sigma of Tokina te gaan. Beide hebben geloof ik ook OS.
            Ja en koop je dan een body van Canon, met erop een Sigma, is dit dan wel een goede keuze? OK ik maak dan wel geen uitvergrotingen van anderhalve meter maar hoe denken jullie over de kwaliteiten.

Weten jullie nog een site met vergelijkingen van voorgenoemde lenzen?

Hartstikke bedankt alvast voor jullie reacties, dit weekend komt de keuze, dat is zeker.

Kortom kweet ut nie.....
            Als je een lens koopt die een range van meer dan 10x het kleinste brandpunt bedekt, heb je om te beginnen al geen fantastische lens vast. Een DSLR is ervoor gemaakt om van lens te wisselen naargelang de omstandigheden, en koop je dus beter ook lenzen die daarop voorzien zijn. Om te beginnen eentje voor groothoek tot middellange zoom, en eentje van middellang tot tele. Later zie je dan wel wat je echt wil. In zulke lenzen wordt zowel bij Canon als Nikon voorzien. Weet dat Canon nu ook goedkope alternatieven mét beeldstabilisatie aanbiedt (18-55 IS en 50-250 IS).
            als je vogeltjes op 100 meter wil kunnen schieten, zal je bij Canon een lens moeten bestellen die ze speciaal voor jou maken. Je bent dan uiteraard een half huis kwijt. Ter indicatie: om met 250mm een vogeltje beeldvullend vast te leggen mag je al zeker niet verder dan een meter of drie staan, en dat zal denk ik al redelijk ver zijn.. Met een serieuze (en peperdure) zoomlens van 500mm mag het al iets meer zijn, maar dan nog is het te dicht voor veel vogeltjes. Vergeet dat dus maar.
            Voor sport heb je doorgaans snelle lenzen nodig. Afhankelijk van wat voor een sport je bedoelt, heb je middelmatig geprijsde tot dure lenzen nodig. voor binnen moet je die 18-200 al helemaal niet gebruiken, tenzij er ontzettend veel licht binnenvalt.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Hallo Allemaal,

wat een reacties al in een paar uur.

Allemaal bedankt.
              Hier even wat terugreageren.

Het vogeltje op 100 meter is inderdaad een beetje flauwekul, echter met de lens van een collega (tot 85 mm) proberen een beetje dichterbij te halen dacht ik iedere keer weer: he net te weinig eigenlijk. Een ander voorbeeld :in huis stappie achteruit met een 28mm Tja de muur he....

Ik heb nu al een 8700 van Nikon, best wel een fijn toestel, best wel scherp echter op de linkerhelft van de fotos heeft alles een rose rand. Soms kan de foto echt in de electronische prullenbak.
              Voor het volgen van mijn maat op Assen is de compact te traag, de mooiste (beste ) fotos zie je nog net zn achterwiel. Nou ja dat zijn zo de redenen om weer voor een spiegelreflex te kiezen.
              Analoog had ik de F80 van Nikon. Gaaf ding, altijd goede fotos, maar ja je wilt een keer verder he!

Ik ben inderdaad sinds ik dit lees richting 2 lenzen aan het denken.
              kom op M........ al een leuke tele tegen van canon nl Canon ef 75-300 f1:4-5.6 usm image stabilizer voor niet al te veel.
              Nu nog een die start bij 17 of 18 mm.
              Ik weet helaas weinig over bouwjaren bij lenzen, oftewel trage oude dingen die niet scherp genoeg zijn om 10 miljoen pixels recht door te laten.

Blijf gerust reageren mensen.
              Allemaal hartelijk dank, alleen ik krijg niet automatisch bericht in mijn Email. Hoe werkt dat eigenlijk?

Groetjes Jan

Comment

Jan

Eventueel ipv de 70-300 opteren voor de 70-200 f4
                bij konijn schelen die maar om en bij de 60 euro (geen idee wat het verschil is na de cashback actie) en die laatste krijgt toch meer dan lovende kritieken als ik het forum hier zo'n beetje volg

Luk

Comment

...Allemaal hartelijk dank, alleen ik krijg niet automatisch bericht in mijn Email. Hoe werkt dat eigenlijk?

Groetjes Jan
                  Ga naar Gebruikersinstelligen -> wijzig opties -> E-mailnotificatie ontvangen van nieuwe privéberichten aankruisen (voor e-mail bij PB)
                  En bij "Abonneren op discussie" voor e-mailnotificatie (e-mail bij wijziging in geaboneerde topics).
                  Check ook even dat je e-mail adres juist is.
                  Kijk even na of je geabonneerd bent op dit topic.

Indien het dan nog niet werkt neems je best contact op met één van de admins.
                  Last edited by zunoel; 21 maart 2008, 08:05.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lukkefluk Bekijk bericht
                    Jan

Eventueel ipv de 70-300 opteren voor de 70-200 f4
                    bij konijn schelen die maar om en bij de 60 euro (geen idee wat het verschil is na de cashback actie) en die laatste krijgt toch meer dan lovende kritieken als ik het forum hier zo'n beetje volg

Luk
                    Zeg maar gerust dat die 70-200 f4 héél véél beter is dan die 70-300. Een betere kwaliteit qua zoomlens vind je niet. Professioneel qua uitvoering én prestaties.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

kijk eens op deze site, testen van veel lenzen:
                      http://www.slrgear.com/reviews/index.php

onthoud ook dat
                      • een telezoom nooit lang genoeg is...
                      • de dynamische beelden meestal uit een groothoeklens komen
                      • tele diepte uit een beeld haalt
                      • een zoom tot x4 het minste kwaliteitsverlies geeft

succes
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Working...
                      X