Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S en alle andere ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S en alle andere ?

Wss ga ik nu een domme vraag stellen (hoewel er bestaan naar verluidt geen domme vragen ...)
    Ik had tot voor kort een Nikon D40x en moest dus steeds uitkijken naar een AF-S of HSM lens
    om de auto-focus functie te kunnen nuttigen. De scherpstelmotor bevind zich dus in de lens,
    daar het toestel zelf geen scherpstelmotor heeft meegekregen.
    Nu heb ik een D80 aangeschaft. Als ik nu van de autofocus-functie wil genieten, moet ik dan
    nog steeds een AF-S of HSM lens aanschaffen, of zal elke andere lens op dit toestel
    auto-worden-ge-focused ? Zit die functie dan in het D80 toestel verwerkt ?
    Maw, kan ik bvb een 80-400mm OS van Sigma op mijn D80 schroeven en genieten van AF ?
    Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
    Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Re: AF-S en alle andere ?

Ja hoor dat kan gewoon.

Je D80 heeft namelijk een schroevendraaier aan boord.
    Kijk maar eens op je vatting van je body als de lens eraf is.

Alleen de MF lensen zullen niet gaan werken omdat hiermee gewoon geen autofocus mogelijk is, maar dat zijn alleen de oude lenzen.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

En als je dan je D80 gebruikt met een AS-F of HSM lens erop,
      welke van de twee autofocus-mechanisme wordt dan gebruikt ...
      Is dat die van het toestel of die van de lens ... of beide ?

Haalt het dan iets uit om een AS-F of HSM lens aan te schaffen bij een D80
      of is dat weggesmeten geld ?
      Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
      Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht

Haalt het dan iets uit om een AS-F of HSM lens aan te schaffen bij een D80
        of is dat weggesmeten geld ?

Af-S en HSM zijn sowieso snellere scherpstellers en quasi geruisloos
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
          Maw, kan ik bvb een 80-400mm OS van Sigma op mijn D80 schroeven en genieten van AF ?
          Ik kan je alvast geruststellen, je zal zeker kunnen genieten van AF.
          Ik heb namelijk zelf geruime tijd gewerkt met de combinatie die jij aanhaalt...

Mvg,

Dirk.
          The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

De 80-400 zou ook werken op een D40(x), D60
            Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

En als je dan je D80 gebruikt met een AS-F of HSM lens erop,
              welke van de twee autofocus-mechanisme wordt dan gebruikt ...
              Van de lens: het "schroevendraaiertje" wordt ingedrukt en verliest zijn werking.
              Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                http://www.sigma-photo.com/news/news.asp?nID=3356
                Ja, maar dan zonder AF wss. Enkel te gebruiken met manueel scherpstellen ?
                Allée, dat is toch hetgeen ze mij bij Konijn hebben verteld.
                Vandaar ook dat ik mijn D40x van de hand heb gedaan en een D80 heb aangeschaft,
                om zo iets meer keuze te krijgen in de lenzen en toch steeds van de AF te kunnen genieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  http://www.sigma-photo.com/news/news.asp?nID=3356
                  Dat klopt inderdaad want deze lens heeft een ingebouwde AF-motor, zij het dan geen HSM type.
                  De Nikkor 80-400VR daarentegen heeft geen AF met de D40(x) en D60 want die heeft wel degelijk de scherpstelmotor van de body nodig voor AF.

Mvg,

Dirk.
                  The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Working...
                  X