Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed focussen bij slecht licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goed focussen bij slecht licht

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
    Dit zou wel eens een goede tip kunnen zijn, ga het vanavond zeker proberen. De lens stelt scherp, inderdaad, maar dit wordt gestuurd door de processor in de body. (dacht ik) En scherpstellen gebeurt aan de hand van contrastverschillen. Hoe beter de sensor deze verschillen 'ziet', hoe sneller scherpgesteld zou moeten worden. Klinkt in ieder geval logisch...
    Er valt pas licht op de sensor als de spiegel omhoog is en de sluiter geopend. Dus het verband tussen iso opkrikken en beter scherpstellen zie ik niet.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Er valt pas licht op de sensor als de spiegel omhoog is en de sluiter geopend. Dus het verband tussen iso opkrikken en beter scherpstellen zie ik niet.
      Heb deze conclusie ondertussen ook al moeten trekken. Het al dan niet snel en goed scherpstellen hangt af van de combinatie van lens en body. Ik zou dit toch een zwak puntje van mijn 350D durven noemen. Of misschien verwacht ik gewoon teveel. In ieder geval, was ik toch al van plan mijn body als eerste te upgraden. Ik hoop dat de komende 450D op dat gebied is verbeterd...

Comment

Vaak is het niet goed kunnen focussen in donkere omstandigheden ook een probleem van het verkeerd gebruik van de AF: het centrale focuspunt gebruiken, als er niet gefocused wordt een scherp kontrast zoeken en daarop focussen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X