Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand Foto's Sony Alpha met 75-300mm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand Foto's Sony Alpha met 75-300mm?

Hallo,

de titel zegt het al,
    graag zou ik wat foto's willen zien van
    een Sony Alpha (100, 200, 300, 350,...)
    met de telezoom 75-300

hopelijk veel reactie

greetz

Sven
    Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
    http://photograbber.blogspot.com/

Re: Iemand Foto's Sony Alpha met 75-300mm?

Staat heel wat over op www.dyxum.com.
    Heb er zelf ook een en ben niet ontevreden.

Voorbeelden vind je hier:
    Thread dedicated to Sigma 75-300 F4.5-5.6 APO Discussion of any kind ISN'T allowed here (we have...

Succes bij je overwegingen

Comment

Ik heb de lens (sony/minolta 75-300) niet zelf, enkel gebruikt, maar ik kan je wel zeggen dat in gevallen met sterk contrast, de lens nogal last heeft van Purple fringing (paarse contouren).

Naast dyxum.com (dikke aanrader) je kan ook voorbeeldfoto's vinden in de review van de A100 http://www.dpreview.com/gallery/sonya100_samples1/
      Als je een "zwakte" van de lens wilt zien moet je eens kijken naar de jongen die op de trappen zijn boek leest. De lens is redelijk scherp, maar er zijn interessantere alternatieven:

Mijn alternatieven:

220 euro: Sigma 70-300 APO DG Macro: purple fringing (niets ongewoon bij zeer veel lenzen) is zeer goed gecontroleerd, scherpte is ook en heeft de handige mogelijkheid om "halve" macro's te maken vergroting: 1/2 ipv 1/4 voor de Sony 75-300. Eveneens voorbeelden te vinden op dyxum.

Dikke 800 euro alternatief: Binnenkort hopelijk leverbaar:
      Niemand zal deze lens al in bezit hebben maar hoogstwaarschijnlijk nu al een aanrader: Sony 70-300 G SSM -> Objectief in de G-klasse, in de tijd van Minolta waren de G's de top of the line. Sony houdt dat min of meer zo behalve ze dat ze natuurlijk hun Zeisskes misschien net ietsje meer naar voor drukken. Heeft SSM (Super sonic wave motor), geruisloos en relatief snel scherpstellen.

Sigma 100-300 met vaste F4; dikke 1000 euro, heeft misschien niet veel zin om hierover verder te gaan, gezien dit 5 keren de 75-300 in prijs is

Minolta 70-210 F4; zeer bekende lens van Minolta, Beercan als bijnaampje, enkel 2e hands te vinden, heeft vaak ook wat last in hoge contrast situaties.

Eventueel alternatief maar minder populair dan de Sigma: Tamron 70-300 met gelijkaardige macro mogelijkheden.

In de budgetklasse zou mijn volgorde wellicht zijn: Sigma APO DG/Minolta 100-300 APO, Minolta 70-210/Sony 55-200, Sony 75-300/Tamron 70-300 hoewel ik niet veel over de Tamron kan zeggen (louter eens gebruikt).

Persoonlijk zou ik niet voor de Sony 75-300 gaan, lens is wat "gedateerd", zeker met sterke alternatieven zoals de sigma. Sony zelf is ook min of meer hun kits aan't aanpassen met de 55-200 (Tamron design) ipv 75-300 hoewel deze laatste nog wel te koop is

Lees zeker dyxum.com -> lenses (helemaal bovenaan)

Hopelijk heb je er wat aan

ps: Hoe ik deze lens vergeten kon zijn weet ik niet, maar ik zag de Minolta 100-300 APO (APO is wel belangrijk, bestaat ook in non-apo versie) in het verkopen deel...zeker de moeite om eens naar te kijken!
      Last edited by Portmixus; 20 maart 2008, 08:56.

Comment

Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.
        Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

Working...
        X