Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze lens bij nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze lens bij nieuwe camera

Hallo allemaal.

Ik heb na lang zoeken mijn camera gevonden het word een sony alpha 300.
    Nu heb ik het volgende probleem. Ik zoek hier een lens bij die voldoet voor mijn doeleinden. Ik fotografeer mijn kinderen heel graag, maar heb een hekel aan flitsen dus denk ik lichtsterk. Ik heb begrepen dat je portret fotografie het meest doet tussen 50 en 115 mm. Welke lens kan ik dan het beste kiezen . Tevens schiet ik graag landschappen. Dilemma?????
    Mijn budget licht op ongeveer 500 euro.

groetjes Slimpie en alvast bedankt voor de reacties

PS heb al gezocht met zoekfunctie maar toch nog niet het goede antwoord gevonden.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Re: Keuze lens bij nieuwe camera

2 hands sigma 70-200 F2.8 of sigma 50-150 f2.8
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Hallo

Er zijn veel fotokenners op het forum maar schijnbaar weinig die wat over lenzen weten te vertellen.

groetjes Wim
      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
        Hallo

Er zijn veel fotokenners op het forum maar schijnbaar weinig die wat over lenzen weten te vertellen.

groetjes Wim
        Dag Wim ,

ik denk dat het feit is dat de meeste BD-leden hier werken met één van de 2 gevestigde waarden (Nikon en Canon (sorry maar nikon moest eerst)).
        Daardoor is de kennis van lenzen op de Sony vgls mij beperkter..

Over brandpuntafstanden kan ik je het volgende meegeven; Ikzelf fotografeer ook dikwijls mijn kinderen en vindt het ideale brandpuntafstand 70-85, dus ik denk dat je best een lens zoekt die dit brandpuntafstand "dekt".

succes !
        Lieven

groeten
        Lieven
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

Ik ben ook niet zo bekend met de Sony lenzen dus ik heb net ff gekeken op kieskeurig.nl. Wanneer je lichtsterk wil, maar toch betaalbaar, dan kom je volgens mij ook bij de Sigma 70-200 f2.8 of Sigma 50-150 f2.8 uit...

Eerlijk gezegd denk ik dat je er toch goed aan doet om een externe flitser te kopen. In mijn ervaring is een f2.8 vaak nog niet snel genoeg (bijv. 's avonds binnenshuis met alleen de normale sfeerverlichting), en wanneer je met snellere primelenzen gaat werken (bijv. een 50mm f1.4) wordt de DOF vaak te klein.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

Eerlijk gezegd denk ik dat je er toch goed aan doet om een externe flitser te kopen. In mijn ervaring is een f2.8 vaak nog niet snel genoeg (bijv. 's avonds binnenshuis met alleen de normale sfeerverlichting), en wanneer je met snellere primelenzen gaat werken (bijv. een 50mm f1.4) wordt de DOF vaak te klein.....
            ik kon het niet beter verwoorden, indien je veel binnen fotografeert, dan zal een goeie filtser geen slechte investering zijn, lichtsterke lenzen OK, maar dan verlies je zowiezo scherpte..
            terwijl een goeie flitser en degelijke lens je gegarandeerd goeie foto's geeft !
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Working...
            X