Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor all-round huis/tuin/portret, aanvullend bij 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor all-round huis/tuin/portret, aanvullend bij 70-300

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    @ Simplephotography,
    Al kiekjes genomen met je nieuwste aanwinst?
    Grtz, RF
    Jawel, maar da's niet direct voor in dit topic hé.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Nog niet gekocht ondertussen...

*De Canon Ef-S 18-55 F3.5-5.6 : 86€ bij Konijnenberg
      De idem IS : 139€

Deze interesseert me sterk.
      Ga ik voor de IS of niet?
      Nog iets wat ik me afvroeg...
      De kitlens die in oktober nog bij de Eos 400 zat, heb ik niet willen erbij kopen, hoe verschilt deze dan van die oktober-kitlens?

* Deze interesseert me ook sterk:
      Canon 50 mm F1.8 : 84 €

Waarmee zou ik best zijn, gecombineerd, met mijn 70-300 ?
      Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
        Nog niet gekocht ondertussen...

*De Canon Ef-S 18-55 F3.5-5.6 : 86€ bij Konijnenberg
        De idem IS : 139€

Deze interesseert me sterk.
        Ga ik voor de IS of niet?
        Nog iets wat ik me afvroeg...
        De kitlens die in oktober nog bij de Eos 400 zat, heb ik niet willen erbij kopen, hoe verschilt deze dan van die oktober-kitlens?

* Deze interesseert me ook sterk:
        Canon 50 mm F1.8 : 84 €

Waarmee zou ik best zijn, gecombineerd, met mijn 70-300 ?
        Thx
        De IS is gewoon de kitlens die je er toen niet bij wilde, maar met Image Stabilizer...
        Ik heb ze zelf ook (zonder IS) en ik vind ze toch maar bagger (zwak presterend) en ga ze vervangen door de tamron 17-50 2.8!

Mijn visie: kijk vooruit (kitlens is imo stap terug)
        ----------------------------
        http://veg-fx.deviantart.com
        portfolio @ http://veg-fx.deviantart.com/portfolio/

Comment

Ik dacht hier te hebben gelezen, dat het over een nieuwe lens ging, dus dacht ik, dat het niet meer diezelfde kitlens was als bijv in oktober...

Comment

vroeger was de kitlens zonder IS (zie mijn handtekening), intussen, en waarschijnlijk ook al in oktober, is het één geworden met IS, vele malen beter dus alhoewel, de tamron/sigma 17-50 f2.8 zijn toch nog beter, dus misschien ineens die kopen?
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
              Ik dacht hier te hebben gelezen, dat het over een nieuwe lens ging, dus dacht ik, dat het niet meer diezelfde kitlens was als bijv in oktober...
              de nieuwe met IS, is idd niet meer dezelfde. Deze presteert optisch veelt beter naar het schijnt.
              http://www.photozone.de/Reviews/Cano...report--review

De sigma/tamron 2.8 zijn optisch niet veel beter, maar ze zijn wel lichtsterker...
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Thx voor de link!
                De nieuwe IS zou dus iets beter zijn dan de vorige...

Heeft iemand al ervaring met deze lens?

Comment

En waarom spreekt hier niemand over een 28mm?
                  Op een crop komt dat overeen met 44mm, wat een bijna natuurlijke beeld geeft. Verkrijgbaar in 2 prijsklasses: plastic fantastic (f2.8) €185 en wat echter (f1.8) €419
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Dus de canon 18-55 mm IS (nieuwe 450D kitlens) zou scherper,optisch beter zijn dan de 17-85mm IS lens die bijna 4 keer zo duur is?

de ideale lenzencombinatie lijkt me dan 18-55 + 55-250mm IS lenzen?

Comment

Tamron 17-50 F2.8

Ga je je beter mee vermaken dan met de kitlenzen.

Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk bericht
                        Dus de canon 18-55 mm IS (nieuwe 450D kitlens) zou scherper,optisch beter zijn dan de 17-85mm IS lens die bijna 4 keer zo duur is?

de ideale lenzencombinatie lijkt me dan 18-55 + 55-250mm IS lenzen?
                        Ik heb indertijd de 18-55 (non IS) door de 17-85 IS vervangen, en ik had het geluk een heel goed exemplaar te hebben. Heb met deze lens tien duizenden foto's gemaakt ... toegegeven ze heeft vervorming op 17mm, er is CA aanwezig ... maar niets wat niet binnen de minuut opgelost kan worden met een beetje PS werk.

Heb ze uiteindelijk vervangen door de 17-55 IS 2.8 lens, een prachtlens, maar of die nu echt dubbel zo goed is als de 17-85 ? Ik ben er niet van overtuigd, het enige wat wel heel belangrijk is bij de 17-55 IS 2.8 is de lichtsterkte en het feit dat er geen CA en nagenoeg geen vervorming is op 17mm.

Voor zover ik op het net al gelezen heb zou de 18-55 IS (kitlens) een heel mooie lens zijn voor zijn geld, hou er rekening mee dat dit een nieuwe lens is, terwijl de duurdere 17-85 IS nu toch al enkele jaartjes op de markt is, ontwikkelingen gaan snel, dus het zou me niet verwonderen dat de 18-55 IS niet moet onderdoen voor de 17-85 lens.

Johan
                        Disegno-S
                        Specialized in Automotive photography ...

Comment

Hm, redelijk verdeelde meningen hier dus...

Comment

Working...
                          X