Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

primes of IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• primes of IS

Hallo,

Ik geraak maar niet uit het volgende: de canon 70-200 2,8 IS of de combi 85 1.8, 135 2.0 en 200 2.8
    Wat me tegenhoud voor de zoom is het feit dat hij groot en wit is, voordeel flexibeler (maar niet doorslaggevend) en IS.
    Het gebruik is deels voor all round, deels sport (binnen en buiten) en reisotografie.
    Mist men IS op de 135 en 200 binnen?

Bedankt voor de input

Re: primes of IS

heb je die 70-200 nog niet verkocht!!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

als je sport gaat fotograferen ga je het beklagen dat je de flexibiliteit van een zoom mist indien je voor keuze 2 gaat hoor...

kwaliteit bij keuze twee is vanzelfsprekend de beste, maar voor sport is een 70-200 zoom wel heel handig (zeker als het om sporten gaat waar de actie zich op verschillende afstanden afspeelt)
      5DmkIII en wat glas

Comment

Hallo Aike,

Anders de 70-200 IS met zo'n lenscover, meer funky dan dat wit

Zou ook nooit zo'n witte kopen, de Sigma 70-200 2.8 krijgt nochtans ook goede kritieken maar geen IS :

Heb mezelf een Sigma 50-500 cadeau gedaan na het lezen van vele reviews en ook op BD, weliswaar minder lichtsterk en 2kg, maar toch nog snel scherpstellen door de HSM. Heb eigenlijk nog geen enkele lens met IS.

Here een quote met betrekking tot uw twijfel IS of niet, van iemand die ze beiden heeft :
        Digipics357
        Senior Member Geregistreerd: June 2001

Re: Canon 20-700mm f/2.8 > IS of niet?
        --------------------------------------------------------------------------------
        Ik heb al jaren de non IS versie en uiteraard ook nooit de IS gemist, mijn maatje is professioneel fotograaf en die heeft beide lenzen, maar zijne voorkeur is ook de non IS lens. Is wat lichter in gewicht ook wat goedkoper en zelfs iets scherper dan de IS versie.

MVG, Jeff

Groeten en succes met je keuze!
        Innovator
        Last edited by Innovator; 15 maart 2008, 09:02.

Comment

Niettegenstaande ik een grote fan van goede lichtsterke primes ben zou ik m’n 70-200 2.8 IS niet kunnen missen, ik gebruik ze vrij weinig in vergelijking met de primes maar zoals Mathias ook zegt zou ik voor sport eerder grijpen naar de zoom dan naar de primes gewoon omwille van de flexibiliteit. Voor sport zou ik de IS zeker niet missen.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Geen simpele keuze. Die 135 is een hemelse lens. Een collega-fotograaf gebruikt die voor volleybalwedstrijden. Ideaal voor in sporthallen. De 85 1.8 is ook erg goed natuurlijk, dat hoeft geen betoog meer, en ook die 200 is om je vingers bij af te likken. Ik zou ze allemaal wel willen, maar... dan naast mijn 70-200, want die is verschrikkelijk veelzijdig. Heb je dus het budget voor één van de twee oplossingen, dan ging ik toch voor de 70-200. Het ligt een beetje aan het soort sporten natuurlijk. Voor zaalsporten zou ik gerust voor de primes durven gaan, maar als het om voetbal gaat, zal in sommige gevallen zelfs 200mm nog kort zijn tenzij je hard meeloopt langs de zijlijn, en in andere gevallen dan weer niet en heb je dus die veelzijdigheid hard nodig.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Hey,

Bedankt aan allen voor de input.

@ Bouk: Mijn sigma 70-200 2.8 is al een tijdje de deur uit, idem voor mijn sigma's 24-70 2.8 en 18-50
              Nu heb ik enkel nog mijn 16-35 2.8LII, de 50 1,4 en mijn lensbaby. Kon aan een 85 1.2 geraken voor een heel goede prijs maar is net voor het afsluiten afgesprongen, nadien idem met een 85 1.8

@innovator: Zo'n lenscover helpt me niet echt in één of ander hol van Pluto, een kanon blijft een kanon. Men keek al raar op van mijn zwarte sigma. Het voordeel van zo'n prime naast kleiner is dat het ook minder profesioneel oogt

Verder is voetbal is er bij mij niet bij. Buiten is het paardenjumping en binnen basket en paardenjumping en -dressuur. Ik kan me hiervoor dus ergens perfect positioneren waardoor ik met 2 bodies genoeg flexibiliteit heb om te werken met primes. Geld voor beide opties is er echter niet want ik wil ook nog een echte tele a la 400 5.6.
              Voor sport kan ik me inbeelden dat ik de IS niet zou missen vanwege de snelle sluitertijd maar voor de rest zou het wel eens handig kunnen zijn.

Aargh, beslissingen nemen die geld kosten liggen me niet zo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
                Aargh, beslissingen nemen die geld kosten liggen me niet zo...
                Mij wel, maar gebrek aan 't laatste gooit meestal roet in het eten.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Strange, opeens alle Sigma's de deur uit, niet meer tevreden over dit merk?
                  Er zijn hier zelfs mensen die hun Canon 70-200 weg deden wegens zwaar en groot voor sport, en weinig groothoek, in de plaats namen ze de Sigma 50-150 f2.8 en zeer tevreden over de scherpte en nog geen shot gemist (basketbal),anderen hadden een stijve arm vd 70-200, zie : http://www.fredmiranda.com/reviews/s...hp?product=331

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
                  Hey,

Bedankt aan allen voor de input.

@ Bouk: Mijn sigma 70-200 2.8 is al een tijdje de deur uit, idem voor mijn sigma's 24-70 2.8 en 18-50
                  Nu heb ik enkel nog mijn 16-35 2.8LII, de 50 1,4 en mijn lensbaby. Kon aan een 85 1.2 geraken voor een heel goede prijs maar is net voor het afsluiten afgesprongen, nadien idem met een 85 1.8
                  Last edited by Innovator; 16 maart 2008, 18:18.

Comment

Nee hoor, was wel degelijk tevreden maar na mijn L heb ik gearlust gekregen vrees ik. Enkel de traagheid van de AF was soms wat beu. Kon dan een heel goede slag doen met een 85 1.2 maar dat ging dan uiteindelijk niet door.
                    Die 24-70 gebruikte ik gewoon niet meer en die 18-50 was een kitlens.
                    Die 70-200 vond ik persoonlijk en pak beter dan de 24-70

Comment

Working...
                    X