Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

Dank voor de reacties.
    Allemaal zeer verhelderend, en het is vooral duidelijk dat de meningen verdeeld zijn.. Volgens sommigen zal vooral de IS mooiere foto's geven, anderen denken dat de snelheid van de 40D belangrijker is.

Wat ik dus zeker wel ga doen is beide camera's even vastpakken, om te zien of de 40d voor mij werkelijk beter 'aanvoelt'.

En daarbij misschien ook de nieuwe 450d even testen. Die staat bij 'REDCOON' te koop voor 627 eur incl BTW. Na recuparatie van BTW en cashback (op 400d) is het verschil met de 400d zowat 160 eur. Misschien een goed compromis tussen de 400d en de 40d?

Comment

IS of niet IS

IS ... welles-nietes ...

op mn 40d gebruik ik de 70-200 2.8, een stuk zwaarder dan de 4.0 wat het mijns insziens ook een stuk stabieler fotograferen maakt
      mn 70-200 heeft echter geen IS (ten tijde van mn aankoop vorig jaar bedroeg het verschil tussen IS of niet bij Konijn een slordige 700euri, dat vond ik IS niet waard) en ik heb het me tot hiertoe eigenlijk nog geen seconde beklaagd
      ik ben dan natuurlijk ook geen Parkinson-patient he
      op de 17-85 zit wel IS maar eigenlijk gebruik ik die amper, gans dat IS-gedoe lijkt mij veeleer nogal wat dikke marketingzwans door de fabrikanten
      er werden jaaaaren prachtfoto's gemaakt zonder IS, maar nu wil de markt (en de Parkinson-adepten) blijkbaar absoluut dit soort (dure) zaken kunnen slijten

voor mij kan het dus probleemloos zonder

wat de 40d betreft, een paar duizenden kliks verder ... een dijk van een toestel, leren mee werken is wel de boodschap (tenminste als je iets anders wil dan de full-auto-stand)
      Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Re: IS of niet IS

Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
        ik ben dan natuurlijk ook geen Parkinson-patient he
        op de 17-85 zit wel IS maar eigenlijk gebruik ik die amper, gans dat IS-gedoe lijkt mij veeleer nogal wat dikke marketingzwans door de fabrikanten
        er werden jaaaaren prachtfoto's gemaakt zonder IS, maar nu wil de markt (en de Parkinson-adepten) blijkbaar absoluut dit soort (dure) zaken kunnen slijten

voor mij kan het dus probleemloos zonder
        Ik weet bijna zeker dat je met het noemen van een ziekte mensen niet moedwillig wil kwetsen maar wellicht is het verstandig om een volgende keer een grapje anders in te kleden ......

Comment

Re: canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

1/125 op 200mm van behoorlijk snel bewegende onderwerpen: slaagpercentage 100%

1/80ste op 200mm van traag bewegende voorwerpen: slaagpercentage 100%

1/30ste op 200mm van statische voorwerpen: slaagpercentage 100%

panning shots met IS mode 2: slaagpercentage 99%

Dat speel jij zonder IS niet klaar.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Working...
          X