Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
ik ben van plan een canon eos 350D of 400D te kopen. Ik heb momenteel een analoge reflexcamera (canon eos) met bijhorende sigma zoomlens (70-300). Is deze lens ook te gebruiken op de digitale eos modellen?
Ik had vroeger ook een analoge EOS 600 met een 70-300 mm Exacta-lens (waarvan men mij zei dat ze identiek was aan de Sigma, geen idee of dat waar is), gekocht in 1990 of 1991. Ik wou die ook gebruiken op de EOS 20D die ik wou kopen, en nam de lens mee naar de winkel om ze te testen.
Daar bleek de autofocus inderdaad te werken en kon ik er foto's mee maken dus besloot ik de 20D te kopen (ipv een 350D met een nieuwe 70-300 lens). Alleen, toen ik thuiskwam bleek dat ik met die oude lens enkel foto's kon nemen met het diafragma wijd open, zodra ik het diafragma echter wou dichtknijpen, ging de 20D in error (error99 meen ik me te herinneren).
Ik dank tot op heden de goden die mij deden vergeten de lens met dichtgeknepen diafragma te testen in de winkel, want die 20D ligt me perfect in de hand .
Comment