Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor paardenfotografie op 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor paardenfotografie op 400D

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
    Kan je met de canon 70-200mm f4 ook mooie vage achtergronden creeren voor portretten? of beter dan de 2.8?
    Ja dat kan zeker wel. Wanneer je de ruimte hebt en fotografeert op 200mm heb je aan f4 meestal meer dan genoeg om een mooie rustige vervaagde achtergrond te creëren. De mate van achtergrondvervaging en scherpte-diepte is ten slotte naast het diafragma, ook afhankelijk van je afstand ten opzichte van je onderwerp en je gekozen brandpuntsafstand.

In dit draadje is al uitgebreid gesproken over de 70-200 f4 vs de 70-200 f2.8. En in dat draadje riep ik nog dat ik mijn 70-200 f4 IS nog zou gaan verruilen voor een f2.8 IS versie. Maar nu ik mijn 70-200 f4 IS gebruik op een 5D denk ik daar niet eens meer over. Dit omdat de scherpte-diepte is op een FF camera sowieso al kleiner is. Die ene stop is mij nu niet de moeite waard om te switchen, om nog maar te zwijgen over het extra gewicht en kostprijs. Ik stop m'n geld dan liever in een 135mm f2L die nog op mijn verlanglijstje staat.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

CANON 70-200 f4, f4IS, f2.8, f2.8IS

Met één van deze toppers zit je steeds goed
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
        Ik wil een nieuwe lens kopen voor mijn canon eos 400d. Ik doe vooral paardenfotografie en ik twijfel tussen de Sigma 70-200 f2.8 APO HSM en de canon 70-200 f2.8 USM. Wat raden jullie mij aan?
        wat soort van paardenfotografie bedoel je? ;-)
        Op onze site www.kiekje.be kan je wat voorbeelden zien , wij zijn namelijk nogal paardenliefhebbers, en fotograferen bijgevolg zowat vanalles van stilstaande, tot dichtbij, tot drafkoers, tot simpelweg gewoon paarden op hol in de weide ;-)
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Working...
        X