Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruikers ervaring Nikon 105VR 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gebruikers ervaring Nikon 105VR 2.8

Hoi,

Is er hier misschien iemand die mij kan vertellen over zijn ervaringen met de Nikon 105VR 2.8 op een Nikon D300.
    Is deze lens misschien ook geschiky voor Portret fotografie.
    En hoe accuraat is de autofocus op deze body???

Alvast Bedankt,

Henry

Re: Gebruikers ervaring Nikon 105VR 2.8

Wat denk je van een kleine zoek opdracht.

Hier zijn er al een paar.
    Zijn er mensen die deze lens reeds in hun bezit hebben ? Is ze echt zo razend scherp ? Misschien iemand met voorbeeldfoto's ? Voor-en nadelen ? Ik sta op het punt deze lens te kopen. Tenzij er mensen zijn die het afraden :D Alvast bedankt voor jullie toelichting Hedgehog

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

mvg
    antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henry leusink Bekijk bericht
      Hoi,

Is er hier misschien iemand die mij kan vertellen over zijn ervaringen met de Nikon 105VR 2.8 op een Nikon D300.
      Is deze lens misschien ook geschiky voor Portret fotografie.
      En hoe accuraat is de autofocus op deze body???

Alvast Bedankt,

Henry

Mijn vriendin haar vader gebruikt deze lens en is er zeer over te spreken.
      De autofocus zal erg accuraat zijn, als dit niet het geval is kan deze toch makkelijk worden bijgesteld op je body?
      En uiteraard is ze zeer geschikt voor portretten, 105mm is erg aangenaam werken, je zal wel wat plaats nodig hebben omdat een gezicht er volledig op te krijgen omdat het al lichtjes tele is.
      Het leuke aan de lens (buiten dan de lichtsterkte en de gigantische scherpte) is de VR, hierdoor kan je nog vrij lang met natuurlijk licht werken zonder bewegingsonscherpte te krijgen.

Ik zou hem dus aanraden, ook al heb ik er zelf nog geen ervaring mee.

Comment

Een schat van een lens als ik het zo mag uitdrukken
        Zeker omdat dit mijn enige lens is die uitgerust is met de nieuwe Nano cristal technologie. Ik merk dat de kleuren hierdoor echt mooi zijn vergeleken met de foto´s gemaakt met mijn andere objectieven.
        Dat ze bij nikon maar snel al hun andere toplenzen hiermee uitrusten.
        BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Wat denk je van een kleine zoek opdracht.

Hier zijn er al een paar.
          Zijn er mensen die deze lens reeds in hun bezit hebben ? Is ze echt zo razend scherp ? Misschien iemand met voorbeeldfoto's ? Voor-en nadelen ? Ik sta op het punt deze lens te kopen. Tenzij er mensen zijn die het afraden :D Alvast bedankt voor jullie toelichting Hedgehog

mvg
          antoine200
          Had ik al geprobeerd, maar dan moet je zo veel doorlezen
          Dus leek me handiger en sneller.

Bedankt

Comment

Working...
          X