Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partylens voor fuiven en feestjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Partylens voor fuiven en feestjes

Party photography is "all about technique and knowledge"!

Don't blame it on the glass...

Met je kitlens ga je op 18mm vééél mooiere party foto's kunnen nemen omdat je door de brede hoek zowel de mensen als de mooie kleuren van de lichtshow in 1 beeld kan combineren.

Met een tele-lens ga je nauwlijks de 'sfeer' van de omgeving kunnen vastleggen.

Wil je hier even laten weten met welke instellingen / mode je op een party werkt?
    CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
      Party photography is "all about technique and knowledge"!

Don't blame it on the glass...

Met je kitlens ga je op 18mm vééél mooiere party foto's kunnen nemen omdat je door de brede hoek zowel de mensen als de mooie kleuren van de lichtshow in 1 beeld kan combineren.

Met een tele-lens ga je nauwlijks de 'sfeer' van de omgeving kunnen vastleggen.

Wil je hier even laten weten met welke instellingen / mode je op een party werkt?
      diafragma volopen - M stand - sluitertijd vast instellen tussen 1/20 en 1/60 en soms zelf nog langer - flitser automatisch laten meeflitsen - iso 400/800
      5DmkIII en wat glas

Comment

op 2.8 of bij mijn kitlens op 3.5, 1/3 tot 1/15, iso 200, flits op 2de gordijn of gewoon meeflitsen (en staat schuin omhoog gericht).

Comment

Persoonlijk kies ik voor Sluitertijden van 0.5s tot 1s (zélden korter) f5.6, ISO 200 a 400, spotmeting op gezichten, flits bij 2e gordijn en frontaal naar voor
          met Omnibounce erop en witbalans op "flits".

Ik regel dus de achtergrondbelichting door enkel met m'n sluitertijden te experimenteren, met de ISO zou 't ook gaan maar laat ik liever laag omwille
          van de mooiere kleurweergave. Diafragma zeker niet vol open om mensen te
          fotograferen omwille van de geringe DOF...
          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Persoonlijk kies ik voor Sluitertijden van 0.5s tot 1s (zélden korter) f5.6, ISO 200 a 400, spotmeting op gezichten, flits bij 2e gordijn en frontaal naar voor
            Spy-Glass, kunnen we ergens werk van u bekijken? Ik gebruik voor fuifen altijd een sluitertijd van 1/10 of 1/13s en een hogere ISO waarde.

Ik wil wel eens zien wat voor effect uw sluitertijden geven.

Merci!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VinTie Bekijk bericht
              Spy-Glass, kunnen we ergens werk van u bekijken? Ik gebruik voor fuifen altijd een sluitertijd van 1/10 of 1/13s en een hogere ISO waarde.

Ik wil wel eens zien wat voor effect uw sluitertijden geven.

Merci!
              Het verschil zal zijn dat de foto's van Spy-Glass minder ruis en meer sfeer bevatten. Maar zou toch ook graag de plaatjes eens zien.

't Enige wat ik ook nog graag zou weten van hem is of hij aan flitsbelichtingscompensatie doet op de flitser of niet.
              ______
              www.vue.photo

Comment

@ VinTie de foto's van de fuif Moe ik zen ni zat met welke lens heb je deze gemaakt?

Gr Jelle

Comment

Hier een reportage die ik gemaakt heb van de Kerst-TD:

http://verbond.sin.khk.be/index.php?...220%20Kerst-TD

80% van de foto's zijn getrokken met de 15mm fish-eye 20% met de 17-40 (alles op f5.6 of 6.3), allemaal zonder flitscompensatie rechtuit met omnibounce.

Bij gebruik van een breedhoeklens zet je best de flits frontaal, omdat wanneer je onder 45° flitst je nogal donkere hoeken krijgt aan de onderkant van de foto...
                  Last edited by Spy-Glass; 12 maart 2008, 20:43.
                  CANON Inc. Made In Japan

Comment

@ Bossie
                    Vanaf 'Moe, Ik zen ni zat!' is het deze combinatie: Tamron 18-50 f2.8 + 400D + 580EX II

Daarvoor gebruikte ik de 28-75, ook Tamron. Daar ontbrak wel wat groothoek aan.

@Spy-Glass

Dat geeft toch wel scherpe/lichte/sfeervolle platen. Ga ik ook eens proberen ;-)

i.v.m. Partyfotografie kan ik iedereen dit topic nog aanraden: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=196159
                    Last edited by VinTie; 12 maart 2008, 21:18.

Comment

Is er een groot verschil tussen de nikon 18-70, de Tamron 17-50 2.8 en de sigma 18-50 2.8? Of is er geen verschil tussen deze 3 lenzen en kan ik beter die kitlens houden moest ik de sigma of tamron kopen? Want nog aan twijfelen wat ik zou doen naast de 50mm gaan voor prime of zoom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bossie Bekijk bericht
                        Is er een groot verschil tussen de nikon 18-70, de Tamron 17-50 2.8 en de sigma 18-50 2.8? Of is er geen verschil tussen deze 3 lenzen en kan ik beter die kitlens houden moest ik de sigma of tamron kopen? Want nog aan twijfelen wat ik zou doen naast de 50mm gaan voor prime of zoom
                        buiten de betere lichtsterkte van de Sigma en de Tamron zullen deze ook wel iets scherper zijn dan de Nikon. Dat is toch het geval bij mijn Canon-kitlens (EF-s 18-55) tov Sigma 18-50 2.8 waarover ik heeeel tevreden ben!
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS zou ik voor een Canon nemen, niet aan twijfelen, tenzij je natuurlijk met een 1D of 5D zit

Voor Nikon is 17-55mm f/2.8 ook zeer goed, natuurlijk wel duur lenske...

Tamron 17-50mm f/2.8 of Sigma 18-50mm f/2.8 zijn ook niet slecht, eigenlijk geen ervaring mee...

Ik neem al mijn foto's met mijn Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS of met mijn Sigma 10mm f/2.8 fisheye
                          Huur mijn fotostudio
                          Jan Cornelis Photography

Comment

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Sigma 18-50 f2.8 ! prachtige lens voor zijn geld !

Comment

Ik regel dus de achtergrondbelichting door enkel met m'n sluitertijden te experimenteren, met de ISO zou 't ook gaan maar laat ik liever laag omwille
                              van de mooiere kleurweergave. Diafragma zeker niet vol open om mensen te
                              fotograferen omwille van de geringe DOF...
                              Je hebt mooie foto's!
                              Maar ik kom in tenten waar ik toch iso 3200 moet gebruiken, en dan ook een prime van f 1.4 of 1.8.
                              En die sluitertijd tot een seconde!!! hoe houd je die mensen op z'n plaats.
                              Tja, bij mij zijn de tenten nogal donkerder, of wat doe ik verkeerd?

Comment

Working...
                              X