Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partylens voor fuiven en feestjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Partylens voor fuiven en feestjes

Hallo,

Ik ben opzoek naar een lichtsterke lens voor mijn D70s, heb nu de 18-70 en een sigma 70-200 2.8 en moet zeggen de foto's die maak op feestjes of concerten met mijn 70-200 zijn van veel betere kwaliteit dan deze van mijn 18-70 en vandaar zoek ik een lichtsterke lens ter vervangen van mijn 18-70, maar welke lens raden jullie aan, welke vinden jullie top? Budget ligt ronde de 650 euro's.

Gr Jelle

Re: Partylens voor fuiven en feestjes

Tamron 17-50 2.8
    Ik weet niet of Nikon dergelijke lenzen voor jouw budget heeft, maar daar zal snel iemand iets aan doen denk ik.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Misschien niet zo flexibel als een zoom, maar wat dacht je van een prime ?
      De Nikkor 50 f/1.8 D is een 'no-brainer'; de benen moeten dan maar voor zoom spelen. Voor feestjes met wat meer bewegingsruimte is een Nikkor 85 f/1.8 D heel geschikt (prachtige bokeh). De prijs van beide lenzen opgeteld zit onder het door jou genoemde bedrag...
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bossie Bekijk bericht
        Hallo,

Ik ben opzoek naar een lichtsterke lens voor mijn D70s, heb nu de 18-70 en een sigma 70-200 2.8 en moet zeggen de foto's die maak op feestjes of concerten met mijn 70-200 zijn van veel betere kwaliteit dan deze van mijn 18-70 en vandaar zoek ik een lichtsterke lens ter vervangen van mijn 18-70, maar welke lens raden jullie aan, welke vinden jullie top? Budget ligt ronde de 650 euro's.

Gr Jelle
        ik gebruik voor fuiven een 17-40 f4... niet zo lichtsterk dus, maar behaalt wel uitstekende resultaten.
        de lichtsterkte is niet zo essentieel voor fuiven, eerder een goede externe flitser. lichtsterkte is meegenomen, maar zelf op f5.6 kan je nog mooie fuif-foto's nemen, zolang je maar een externe flitser gebruikt met je AF assisteert

ik heb het hier wel enkel over drukke fuiven, concerten das een totaal andere zaak
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
          Misschien niet zo flexibel als een zoom, maar wat dacht je van een prime ?
          De Nikkor 50 f/1.8 D is een 'no-brainer'; de benen moeten dan maar voor zoom spelen. Voor feestjes met wat meer bewegingsruimte is een Nikkor 85 f/1.8 D heel geschikt (prachtige bokeh). De prijs van beide lenzen opgeteld zit onder het door jou genoemde bedrag...
          50 en 85 is veel te krap voor fuiven. De aangehaalde 17-50 en 17-40 zijn véél beter geschikt. je zal ze dan ook nog meer op 17mm dan het lange eind gebruiken. Als je kan kiezen: 17-40 f4 en zeker een goeie externe flitser.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            ... 17-40 f4 ...
            Op een Nikon zeker .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Op een Nikon zeker .
              oeps
              De Tamron dan hé.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Aangezien de prijzen voor lichtsterke zoomlenzen toch redelijk hoog zijn zou ik 2 prime's verkiezen waarbij de nikon 50mm 1.8 mijn voorkeur heeft, maar zoek dan nog een prime en dacht aan volgende lens: sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF iemand ervaring mee? Of beter voor 24, 28 of 35mm gaan?

Alvast bedankt
                Gr Jelle

Comment

Een vraagje: heb je al aan partyfotografie gedaan? Zo niet, dan weet je waarschijnlijk ook niet echt wat je kan verwachten, en dan zou ik eerder eens naar een externe flitser kijken, en met je kitlens beginnen. Da's een 18-70, en je zal al snel zien welk brandpunt je veel gebruikt, en daar kun je dan je keuze van lens op afstemmen. Met zo'n flitser, die je toch nodig zal hebben in deze gevallen, doet de lichtsterkte er niet zo toe, dus je kan gerust je kitlens gebruiken.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

ik heb al verschillende keren op feestjes en fuiven foto's getrokken. De laatste keer eigl enkel maar met mijn telelens omdat deze lichtsterk is en in combinatie met mijn SB600 gaf dit mooie (voor mijn kunnen dan) beelden. Maar met de kitlens zijn de foto's nooit zo goed niet en vandaar dat ik in bereik van 18-70 een alternatief zoek. De 50mm is niet te duur en zou dus wsl zo wiezo kopen. Maar nu zoek ik nog iets tussen de 17 en 50mm en vraag mij af welke beste te nemen, welke beste resultaat zal geven. In bereik van de 20mm gaan of eerder naar 35mm. Is jullie hebben meer ervaring en zullen mss kunnen zeggen als voor 35mm ga of ik dan bereik tussen de 17-35 nu net wel of nt ga missen.

Gr Jelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bossie Bekijk bericht
                      ik heb al verschillende keren op feestjes en fuiven foto's getrokken. De laatste keer eigl enkel maar met mijn telelens omdat deze lichtsterk is en in combinatie met mijn SB600 gaf dit mooie (voor mijn kunnen dan) beelden. Maar met de kitlens zijn de foto's nooit zo goed niet en vandaar dat ik in bereik van 18-70 een alternatief zoek. De 50mm is niet te duur en zou dus wsl zo wiezo kopen. Maar nu zoek ik nog iets tussen de 17 en 50mm en vraag mij af welke beste te nemen, welke beste resultaat zal geven. In bereik van de 20mm gaan of eerder naar 35mm. Is jullie hebben meer ervaring en zullen mss kunnen zeggen als voor 35mm ga of ik dan bereik tussen de 17-35 nu net wel of nt ga missen.

Gr Jelle
                      Het ligt er maar aan op welk brandpunt je je foto's neemt natuurlijk. Op feestjes zit ik eerder tegen de 17 à 24mm te werken dan naar de 50mm. Ik vermoed dat je dan inderdaad beter naar de Tamron 17-50 2.8 gaat. Die is lichtsterk en wordt alom geprezen voor zijn beeldkwaliteit. Nog beter zou in jouw geval de 17-55 2.8 van Nikon zijn, maar die heeft ook een navenant prijskaartje natuurlijk. Ik zou voor de Tamron gaan. Parties en landschappen zijn zo ongeveer de enige gelegenheden waar ik de voorkeur aan een zoomlens geef, maar wel eentje met een redelijk brede hoek.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Bossie, waar kunnen we foto's van jou bekijken? dit kan ons helpen om jou te helpen met je keuze.
                        Naar mijn mening zal je niet zoveel hebben aan die primes, beter gaan voor een 2.8 zoom ala 18-55 of zo.

Comment

Zou ook in de overweging meenemen dat scherpstellen met een lichtsterke lans makkelijker (en sneller) gaat dan met een minder lichtsterke lens. En aangezien party's meestal niet uitblinken door fel en helder licht, zal een lichtsterke lens z'n voordelen hebben.
                          Als je een goede externe flitser hebt, kan die als AF hulplicht dienen, maar het oplichten van je hulplicht trekt ook weer de aandacht.
                          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

ik gebruik op fuiven de Sigma 18-50 2.8 in combinatie met flitser (580EX)... Dus zo'n lens moet voor u ook goed zijn werk doen denk ik.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

ik vind het nogal vreemd dat je op een fuif een 70-200 gebruikt... enkel voor de DJ van ver te trekken ben je er iets mee, maar als het een iets of wat drukke fuif is kan je toch niets aanvangen met dat bereik?
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X