Ik ga me een canon 40d aanschaffen, en zoals zovelen: graag jullie mening over volgende lenzen.
De camera is bedoeld voor familiegebruik/vakantie: buitensport (voetbal, en winter- en watersporten) portretten... Hier en daar een vakantielandschap, en geen macrofotografie.
Van mijn oude analoge canon heb ik nog de lenzen canon 75-300 EF en 35-105 (4,5-5,6).
Ik zou dit nu aanvullen met iets betere lenzen en dacht aan:
- 70-200 f/4 L USM (niet de IS),
- EF 50 F 1.8.
Dan is mijn budget ver op.
Gaat die EF 50 doenbaar zijn voor de meeste 'gewone' foto's? Voor landschappen wordt dit moeilijk, geloof ik? Ik heb natuurlijk ook mijn huidige 35-105, maar vrees dat die lens kwalitatief onvoldoende is.
En advies suggesties mbt filters op geciteerde lenzen zijn meer dan welkom.
Bedankt.
De camera is bedoeld voor familiegebruik/vakantie: buitensport (voetbal, en winter- en watersporten) portretten... Hier en daar een vakantielandschap, en geen macrofotografie.
Van mijn oude analoge canon heb ik nog de lenzen canon 75-300 EF en 35-105 (4,5-5,6).
Ik zou dit nu aanvullen met iets betere lenzen en dacht aan:
- 70-200 f/4 L USM (niet de IS),
- EF 50 F 1.8.
Dan is mijn budget ver op.
Gaat die EF 50 doenbaar zijn voor de meeste 'gewone' foto's? Voor landschappen wordt dit moeilijk, geloof ik? Ik heb natuurlijk ook mijn huidige 35-105, maar vrees dat die lens kwalitatief onvoldoende is.
En advies suggesties mbt filters op geciteerde lenzen zijn meer dan welkom.
Bedankt.
Comment