Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke close up filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke close up filter

Hallo

welke close up filter kan ik gebruiken op een sony a dslr

ik heb iets gevonden van;

B+W F-Pro NL 10 Macro Close Up 55mm

specs;
    The +10 diopter power makes it possible to explore true macro ranges without the need for an expensive special lens, in order to reproduce tiny subjects at enormous proportions (appr. 1:2 to 1:1.5). Apertures of f/8 or f/11 are recommended for good corner-to-corner sharpness. Because of its great power, it is also suitable for use with digital cameras.

wat bedoelen ze met Diopter???

greetz

Sven
    Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
    http://photograbber.blogspot.com/

Re: Welke close up filter

dit is in feite een soort vergrootglas met schroefdraad zoals bij een filter,
    is een goedkope manier om van je bestaande lens zijn marco mogelijkheden te vergroten wat aardig lukt, je behoudt je autofocus maar je moet zeer dicht bij je onderwerp zitten (net zoals een vergrootglas), dus vergeet het voor schutere insecten.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

wat bedoelen ze met Diopter??? = dioptrie

Nikon heeft de volgende enkelvoudige voorzetlenzen gemaakt:
      52mm Close-Up Lens 0 - 0.7 dioptrie - bedoeld voor objectieven tot 55 illimeter.
      52mm Close-Up Lens 1 - 1.5 dioptrie - bedoeld voor objectieven tot 55
      millimeter.
      52mm Close-Up Lens 2 - 3.0 dioptrie - bedoeld voor objectieven tot 55
      millimeter.
      Nikon heeft de volgende voorzetlenzen met 2 lenzige achromaten
      gemaakt:
      52mm Close-Up Lens 3T - 1.5 dioptrie - voor objectieven van 85 tot 200
      millimeter.
      52mm Close-Up Lens 4T - 2.9 dioptrie - voor objectieven van 85 tot 200
      millimeter.
      62mm Close-Up Lens 5T - 1.5 dioptrie - voor objectieven van 70 tot 210 millimeter.
      62mm Close-Up Lens 6T - 2.9 dioptrie - voor objectieven van 70 tot 210 millimeter.

De voorzetlenzen met 2 lenzige achromaten zijn aanmerkelijk beter in kwaliteit omdat het achromaat type veel lensfouten op heft.

Andere merken hebben ook een 10x voorzet lens. De gebruiksmogelijkheden hiervan zijn zeer beperkt,
      alhoewel je met zo’n lens op een 50 mm objectief wel direct 1:1 zou halen.
      Andere merken hebben ook close-up zoom lenzen of te wel vario-close-up lenzen. De nadelen hiervan:
      rand-onscherpte, vignettering, zachte weergave, abberatie.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Diopter of Dioptrie is de sterkte van een lens. De waarde staat voor 1/f, waarbj F = de brandpuntsafstand.
        3 dioptrie is dus een lens met een brandpunt van 33 cm.
        Het effect ervan is dat je de kortste scherpstelafstand verkleint. Je kan dus een voorwerp dichterbij op de foto zetten dan de schaal op je lens aangeeft.
        Over het algemeen kun je stellen dat een voorzetlens een goedkope oplossing is om wat macro te kunnen doen, maar verwacht er geen wonderen van.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

welk raden jullie aan een +4 of +5?

+10 is al redelijk veel denk ik

het is vooral om bloemen en bijen
          vogels enz te trekken

gaat dit op een kitlens van 18-70mm en een telezoom van 75-300

greetz

Sven
          Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector

Comment

Welke telezoom heb je? Er zijn er die tot 1:2 komen. Met een crop sensor kun je dan een bij al aardig beeldvullend krijgen. En bloemen zullen ook geen probleem zijn. Vogels wel, want die zijn te groot voor macro...
            In je overzicht staat voor dit soort lenzen 1,5 tot 3 dioptrie aangeraden. Daar zul je dan al best een eind mee komen. Hoe het op de 18-70 gaat zou ik zo niet kunnen zeggen.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

ik zal het je hier laten weten als ik de
              alpha 350 heb en de bijhorende filter

greetz en alvast bedankt

Sven

Comment

Working...
              X