Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 18-200 vr + de 70-200 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikkor 18-200 vr + de 70-200 vr

Oorspronkelijk geplaatst door marijke-s Bekijk bericht
    Verder zou ik graag willen weten van de d300 gebruikers of ze de upgrade naar een van een d200 naar d300 in de praktijk wel de moeite waard vonden en waarom ze daartoe hebben besloten.

marijke
    De meesten zullen het wellicht gedaan hebben omdat de ruis op hoge ISO's bij de D300 geweldig goed onder controle is.
    Persoonlijk vind ik dat natuurlijk veel geld als het maar alleen hierom gaat maar ja, wie ben ik om hierover te oordelen.
    Ikzelf kom van de D70, dus voor mij lag het allezins wat evidenter.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor degene die zich dus afvragen wat voor body ik heb , dat is een D200 met een stille wens voor de d300 maar ik ben en blijf een fanatieke amateur. Mijn 18-200 zit altijd op mijn body en ik doe er alles mee maar ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen gemaakt met de 70-200 mm Vr en me verbaasd over de kwaliteit dat ik hem dus wel moet hebben.
      Verder zou ik graag willen weten van de d300 gebruikers of ze de upgrade naar een van een d200 naar d300 in de praktijk wel de moeite waard vonden en waarom ze daartoe hebben besloten.

marijke
      Ja Marijke, ik vond het de moeite waard, maar ik denk dat jij reeds te laat bent om je D200 te verkopen, toen de D300 uitkwam heb ik meteen de D200 verkocht, toen kon ik nog meer dan 1.000 euro krijgen voor mijn twee jaar oude D200, maar wacht je een paar maanden, dan gaan deze prijzen snel zakken, ik heb twee jaar kunnen fotograferen met mijn D200, en dat voor pakweg 600 euro, vroeger 10.000 dia's op twee jaar, en op Velvia film aan 0,25€ per stuk afgewerkt, en dan kocht ik ook analoge toestellen zoals de F4 en F5 die stukken van mensen kosten, dat was pas duur
      Iedereen heeft daar wel een ander zicht op, maar zo zie ik het, iemand die vijf jaar geleden een D70 kocht, kan daar nu mischien nog 300 € voor krijgen, en dat toestel kostte toen ook 1.500 € wel, als ik mijn rekening zou maken, dan ben ik niet duurder af, door wat het aanbod in deze klasse te volgen, en je hebt steeds iets dat up to date is
      Of een upgrade van een D200 naar D300 voor jou zin heeft, dat zal je zelf beter weten dan gelijk wie, ruis twee stops beter dan D200, en de rest is eigenlijk teveel om op te noemen, maar dat is hier op het forum reeds ruim aan bod geweest.
      Geert.

Comment

Voor mij was hij ook de moeite maar ik zit juist in een doelgebied waar die extra eigenschappen echt goed van pas komen.
        Indoor sport in slechte lichtomstandigheden(95% v/d foto's ijshockey)
        - De 2 stops winst in ISO. Ik zit nu vrij gemakkelijk op ISO 2000(D3 is nog beter maar heb de poen (nog) niet)
        - Met grip 8fps is zeker interessant voor doelacties tov 5fps voor D200
        - De 2 extra MP's. Bij veel actie zit ik dikwijls een tussen de 1 en de 3° scheef en met die 2 extra MP's is dat rechtgezet zonder verlies tov de D200.
        - Het scherm(pje) is wel geweldig.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

op vakantie heb ik steevast de 18-200 mee. Dit jaar had ik als experiment ook eens mijn 80-400 mee, en daar heb ik aardig van opgekeken. Op het zonovergoten strand worden de belichtingstijden héél kort en zelfs op 400 mm uit de hand (en met VR) wordt bewegingsonscherpte dan verwaarloosbaar. En dan blijkt de 80-400, zelfs wijdopen, véél beter te zijn dan zijn reputatie. Bovendien kan je met die 400 mm (plus cropfactor) heel natuurlijke snapshots maken van totaal nietsvermoedende strandgangers, omdat je er zover weg van staat.
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Heb de 70-200-2.8 nu één maand en de 18-200 zit terug in de doos, maar zal hem op vacantie terug bovenhalen voor het gewicht denk ik.

D300-17-55/70-200-vr/105 vr micro/18-200 vr

Comment

Ik heb de 70-200 nu één dag aan mijn toestel hangen en ik móet zeggen dat valt me nog niet mee hoor. Tjonge wat een gewicht . Natuurlijk wist ik het wel toen ik me nog aan het verlekkeren was en heb hem ook al eens vast mogen houden maar ik heb er nu een klein half uurtje mee 'geschoten' en ik moet zeggen dat ik het wel voel in mijn armen hoor. Hopenlijk wen ik er snel genoeg aan, maar ik zie mezelf deze lens nog niet op een flinke wandeling mee zeulen. Wel jammer .
              Maar mijn besluit staat nu vast ik verkoop de 18-200 vr maar niet.
              Nu sparen voor de 17-55 2.8 .
              Ik heb hem tweedehands nog niet gezien. Dus als iemand een tip heeft graag!!

Comment

Hier staat er een te koop: http://www.fotobeurs.com/zoekertjes/...6.1681&m=Nikon
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik heb de 70-200 nu één dag aan mijn toestel hangen en ik móet zeggen dat valt me nog niet mee hoor. Tjonge wat een gewicht . Natuurlijk wist ik het wel toen ik me nog aan het verlekkeren was en heb hem ook al eens vast mogen houden maar ik heb er nu een klein half uurtje mee 'geschoten' en ik moet zeggen dat ik het wel voel in mijn armen hoor. Hopenlijk wen ik er snel genoeg aan, maar ik zie mezelf deze lens nog niet op een flinke wandeling mee zeulen. Wel jammer .
                  Maar mijn besluit staat nu vast ik verkoop de 18-200 vr maar niet.
                  is inderdaad een zware lens, niet gauw ééntje om lang mee te zeulen, kwalitatief , maar 't gebruiksgemak is niet alles.
                  Da's ook één v/d redenen dat ik em evt verkoop..

De 17-55 daarintegen heeft vgls mij ong dezelfde kwaliteit(sbouw), en is een superhandige compacte lens (is normaal, dr minder glas). Maar sedert ik em heb, gaat ie er nog nauwelijks van..
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Working...
                  X