Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 18-200 vr + de 70-200 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikkor 18-200 vr + de 70-200 vr

Wie van jullie heeft zowel de 18-200 VR als de 70-200 Vr 2.8 in zijn bezit en gebruikt beide ook regelmatig.
    Op dit moment is mijn 70-200 2.8 in bestelling en mag ik me vanaf volgende week de trotse bezitter hiervan noemen.
    Echter heb ik mijn 18-200 vr ook nog. Zal ik deze inruilen of zal ik hem nog gaan gebruiken. Als groothoek heb ik de tokina 12-24 mm en verder de nikon 85 mm. en macro 105 mm .
    Ik ben bang dat de 18-200 hij een beetje in de kast komt te liggen maar ook bang dat ik nog een stukje te kort kom . Wat zouden jullie doen? Verkopen of niet? Ik kan er overigens nog een goede prijs voor krijgen.

gr marijke

Re: nikkor 18-200 vr + de 70-200 vr

18-200 is handig als wandelobjectief of op vakantie.
    (Heb een 18-200 van tamron en ook de 70-200/2.8VR)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik heb ook beide objectieven, en gebruik de 18-200 ook als wandel- reisobjectief.
      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      18-200 is handig als wandelobjectief of op vakantie.
      (Heb een 18-200 van tamron en ook de 70-200/2.8VR)
      Nikon materiaal

Comment

Hier zijn veel mogelijkheden open.
        Zelf heb ik de 18 - 200 ook gehad maar na verloop van tijd verkocht.
        Het blijft natuurlijk een handige lens ( groot bereik ) maar daardoor ook
        kwalitatief een stukje minder.
        Het hangt er ook beetje vanaf welke body je nu gebruikt ( full frame of
        aps -c formaat )
        Te oordelen aan je huidig assortiment misschien eens opteren voor
        een prime 35 of 50mm ( naargelang body ) = zeer veel kwaliteit voor relatief
        weinig geld.
        Ofwel een zoom van 24 - 70 of 17 - 55 f/2.8
        Keuze genoeg dus.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ja Marijke dat hangt af van de soort fotografie die je het meest doet.
          Ik heb zelf de 17-55 het meest op de camera zitten.
          Er is een gratis programmaatje ("Exposureplot) waarmee je kunt testen welk brandpuntafstand je het meest gebruikt hebt bij jouw foto's.
          Als daaruit blijkt dat je toch veel fotografeerd tussen de 24mm en de 70mm dan kun je beter de 18-200 behouden.
          Probeer dit eens uit kost ja niks.
          mvg
          antoine200

Comment

Ook ik heb de 18-200VR en de 70-200VR en gebruik ze alle 2 de 18-200VR is een leuke lens als je niet te veel wil dragen bij wandeltochten/stadswandelingen
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
              Ook ik heb de 18-200VR en de 70-200VR en gebruik ze alle 2 de 18-200VR is een leuke lens als je niet te veel wil dragen bij wandeltochten/stadswandelingen
              Idem hier.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Het hangt er ook beetje vanaf welke body je nu gebruikt ( full frame of
                aps -c formaat ).
                Als Marijke een nu een FF body zou hebben zou ze de 18-200 toch niet meer gebruiken daar het gebruik van DX lenzen op een D3 feitelijk maar een lapmiddel is.

HUbert
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Als Marijke een nu een FF body zou hebben zou ze de 18-200 toch niet meer gebruiken daar het gebruik van DX lenzen op een D3 feitelijk maar een lapmiddel is.

HUbert
                  Juist, nogal dom.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Heb de 18-200 gehad en terug weggedaan voor alleen nog het beste. Een idee gelijk een ander. Het is ook een objectief die in den beginne weinig van zijn waarde verloor. Er was een tijd dat het kon verkopen voor de prijs die je er ooit voor gegeven had. Ik weet niet of dit nu nog zo is.Maar dat doet hier niet zoveel terzake. Als je de centen niet direct van doen hebt zou ik de lens houden.
                    Is inderdaad de ideale vakantieobjectief. Als je je niet teveel wil laden is dit de beste oplossing. De foutjes die dit objectief in zich heeft is dan wellicht van minder belang. Als je niet te wijd gaat valt het allemaal zeer goed mee.

Groetjes,
                    PoL
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijke-s Bekijk bericht
                      Wie van jullie heeft zowel de 18-200 VR als de 70-200 Vr 2.8 in zijn bezit en gebruikt beide ook regelmatig.
                      Op dit moment is mijn 70-200 2.8 in bestelling en mag ik me vanaf volgende week de trotse bezitter hiervan noemen.
                      Echter heb ik mijn 18-200 vr ook nog. Zal ik deze inruilen of zal ik hem nog gaan gebruiken. Als groothoek heb ik de tokina 12-24 mm en verder de nikon 85 mm. en macro 105 mm .
                      Ik ben bang dat de 18-200 hij een beetje in de kast komt te liggen maar ook bang dat ik nog een stukje te kort kom . Wat zouden jullie doen? Verkopen of niet? Ik kan er overigens nog een goede prijs voor krijgen.

gr marijke
                      ik denk als je je 70-200mm zal aanvullen met een 17-55mm 2.8 dit een mooiere aanvulling zal zijn. Een beetje doorsparen en je hebt een mooi "koppel"
                      Photography helps people to see
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                        ik denk als je je 70-200mm zal aanvullen met een 17-55mm 2.8 dit een mooiere aanvulling zal zijn. Een beetje doorsparen en je hebt een mooi "koppel"
                        Dat zal wel.
                        ±€3200 tov ±€560 kan ook wel tellen.
                        Zou maar erg zijn als dat geen mooie aanvulling zou zijn.
                        Wil je het nog beperken dan kan je de Tamron 17-50 nemen, die toch ook zeer goed presteerd en bijna 4x minder kost.

Hubert
                        Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Dat zal wel.
                          ±€3200 tov ±€560 kan ook wel tellen.
                          Zou maar erg zijn als dat geen mooie aanvulling zou zijn.
                          Wil je het nog beperken dan kan je de Tamron 17-50 nemen, die toch ook zeer goed presteerd en bijna 4x minder kost.

Hubert
                          deze persoon heeft de 70-200mm besteld en de 18-200 nog liggen.
                          Dus als ze de 18-200 verkoopt (2de handswaarde 400-500 euro) kan ze mits een opleg van een 400 euro 2de hands de 17-55 kopen.
                          Dat was mijn redenering.

Want zoals Pol zei; als je éénmaal gewend bent aan de kwaliteit van de 70-200 , neem je geen genoegen meer met minder... ik toch niet..
                          (persoonlijk hé!!)
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Voor degene die zich dus afvragen wat voor body ik heb , dat is een D200 met een stille wens voor de d300 maar ik ben en blijf een fanatieke amateur. Mijn 18-200 zit altijd op mijn body en ik doe er alles mee maar ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen gemaakt met de 70-200 mm Vr en me verbaasd over de kwaliteit dat ik hem dus wel moet hebben.
                            Verder zou ik graag willen weten van de d300 gebruikers of ze de upgrade naar een van een d200 naar d300 in de praktijk wel de moeite waard vonden en waarom ze daartoe hebben besloten.

marijke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijke-s Bekijk bericht
                              Voor degene die zich dus afvragen wat voor body ik heb , dat is een D200 met een stille wens voor de d300 maar ik ben en blijf een fanatieke amateur. Mijn 18-200 zit altijd op mijn body en ik doe er alles mee maar ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen gemaakt met de 70-200 mm Vr en me verbaasd over de kwaliteit dat ik hem dus wel moet hebben.
                              Verder zou ik graag willen weten van de d300 gebruikers of ze de upgrade naar een van een d200 naar d300 in de praktijk wel de moeite waard vonden en waarom ze daartoe hebben besloten.

marijke
                              Je beantwoordt je eigen vraag: je ziet de kwaliteit van de 70-200 en je wil hem dus hebben. Eerlijk gezegd denk ik dan niet dat je 18-200 dan nog veel het daglicht zal zien. Bij mij zou dat in ieder geval zo zijn: beeldkwaliteit voor alles. Voor 't stuk tussen de 24 en 70mm zou ik gewoon een 50mm prime kopen. Laten we niet te lui zijn en geen stap meer verzetten. Ik heb zelf (wel Canon dan) een 17-35, een 50mm en een 70-200, en mis die gaatjes helemaal niet. Ik zou alleen nog een stukje breder willen gaan.

Verder nog je vraag ivm D200 of D300: waarom? Stop dat geld liever in lenzen, want qua body ga je geen betere foto's maken, wel als je goeie lenzen gebruikt. Een D200 is al geen instaptoestel meer, dus moet die toch perfect voldoen, niet?
                              In mijn geval (Canon), ruil ik mijn 350D (instaptoestel) alleen in wanneer ik me een 5D (full frame) kan aanschaffen. Hiermee hou ik rekening bij de aanschaf van nieuwe lenzen. Die moeten dus op een 5D passen. Maar waarom zou ik pakweg een 40D gaan kopen? Ik zal er geen betere foto's door maken, maar ik ben wél het geld kwijt.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X