Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wildlife lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wildlife lens

Hallo allemaal, komende vraag is al vaak gesteld (is eigenlijk ook geen echte vraag, maar een soort conclusie) De canon 400mm of 300mm + 1.4 ext.
    Hier blijkt in de meeste gevallen uit dat je beter de 400 kunt nemen als je niet voor het wild dichter dan bijv. 5 meter gaat (400.. sneller, scherper), nu ga ik a.s. zomervakantie naar newfoundland en omstreken en wil dus heel wat wildlife plaatjes schieten: o.a. elanden, papegaaiduikers, jan van genten, beren etc. en die bevinden zich altijd op een afstand dus dan zou de 400 toch een "betere" keus zijn tov de 300 +1.4? (macrolens heb ik al dus die kortste scherpstelafstand vind ik niet zo belangrijk). Iemand ervaring met het wildlife van Newfoundland of de vaste 400..? Ik fotografeer in combinatie met een 400D, ik zou 'm eventueel willen inruilen tegen de sigma 170-500.
    De IS vind ik van minder belang, heb ook een statief dus dat komt wel goed.
    Ben benieuwd!

Groetjes Andreas
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Re: Wildlife lens

er wordt hierover veel gepraat, gebruik de zoekfunctie

als je mij met de revolver tegen het hoofd vraagt welke lens te nemen in jouw geval zeg ik: de Canon EF400 f:5.6

Comment

Ik zie hier geen budgetbeperkingen staan, dus in dat geval: ALTIJD beter meteen de lengte die je nodig hebt dan een kortere lens met extender.... tenzij je merken mixt en je bijvoorbeeld een 300 2.8 IS tegenover een 400 van Sigma zet. Dan zal de 300 met extender een beter resultaat geven dan de Sigma. Maar als je bij 't zelfde merk blijft: beter ineens de goeie lengte.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Ik zie hier geen budgetbeperkingen staan
        De EF400 f:4 IS DO is natuurlijk beter

Comment

Misschien dan maar meteen de 600 f4 IS? Dan heb je echt helemaal wat je nodig hebt.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik zie hier geen budgetbeperkingen staan, dus in dat geval: ALTIJD beter meteen de lengte die je nodig hebt dan een kortere lens met extender....
            Ik ga niet akkoord. De 300mm wordt vaak in combinatie gebruikt met een 1.4 convertor omdat die juist heel erg goed samenwerken. Ok, je kan gaan voor de 400 en dat zal misschien iets scherpere resultaten geven, maar het verschil zal zowieso heel erg klein zijn en je hebt met de eerste combinatie nog wat extra flexibiliteit. (Voor wildlife-fotografie zeker handig) Ikzelf fotografeer met een 400mm (een oude Sigma) en mis soms echt wel die flexibiliteit, zeker als ik in mijn schuiltentje zit.

groeten,
            Andries
            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Tja, ieder zijn meug natuurlijk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                Ik ga niet akkoord. De 300mm wordt vaak in combinatie gebruikt met een 1.4 convertor omdat die juist heel erg goed samenwerken. Ok, je kan gaan voor de 400 en dat zal misschien iets scherpere resultaten geven, maar het verschil zal zowieso heel erg klein zijn en je hebt met de eerste combinatie nog wat extra flexibiliteit. (Voor wildlife-fotografie zeker handig) Ikzelf fotografeer met een 400mm (een oude Sigma) en mis soms echt wel die flexibiliteit, zeker als ik in mijn schuiltentje zit.

groeten,
                Andries
                Ik kan op mijn 1 hand tellen hoe dikwijls ik mm's te veel had.
                http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Working...
                X