Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 16-85mmVR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 16-85mmVR

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
    Buiten de VR is er geen enkele reden om dit objectief te verkiezen boven een 18-70, laat staan 'm erdoor te vervangen.
    Nano-cristal coating en metal-mount ? (kan iemand dit bevestigen)
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Nano-cristal coating en metal-mount ? (kan iemand dit bevestigen)
      Hier spreken ze toch van Nano cristal coating: http://fotonieuws.upclive.nl/upclive...kzoomobjectief

Comment

Nog een voorbeeld van deze lens, en ja, D300

Snel genomen, zonder flits

16mm
        1/15 sec
        f 3.5
        ISO 3100

Niks mis mee, toch?

Comment

Je kan ook niet zeggen dat die lens top is. Is een mooi bereik en handig met de VR maar lichtsterkte is serieus stuk minder.

Niet iedereen kan tot iso 3100 gaan hoor
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Vandaag bij konijn de nikon 17-55 2.8 in mijn pollen gehad. Tja, .... Beetje doorsparen zeker ? Staat ook beeldig op de D 300 !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Vandaag bij konijn de nikon 17-55 2.8 in mijn pollen gehad. Tja, .... Beetje doorsparen zeker ? Staat ook beeldig op de D 300 !
              Je hebt ze dan toch nog niet gekocht.

En wat eerst kopen? De D300 of de 17-55

groeten
              PVA
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                Je kan ook niet zeggen dat die lens top is. Is een mooi bereik en handig met de VR maar lichtsterkte is serieus stuk minder.

Niet iedereen kan tot iso 3100 gaan hoor
                Of bijna 600 euro willen geven voor die f/5.6 De prijs is er echt over m.i.

MVG,

Comment

Ja de prijs is weer op zijn nikon's TE veel. Voor een f4 zou ik dit nog kunnen geven maar 5.6 ?
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Voor mij is deze lens geweldig.

Eerst had ik de d200 met de tamron 17-50, maar die liggen nu door omstandigheden in de reparatie.

16 mm is best een beetje groothoek, en dan ook nog VR! Vindt ik geweldig, en dat tot 85mm.

Ook nog kwaliteitmateriaal! Veel meer als de "18-200VR", en daarvan die laatste 100mm zijn dof, heb je niet zoveel aan, daarom ook de "70-200mm VR"

Mooie aanvulling bij m'n lichtsterke primes, oa. "20mm f1.8" "50mm f1.4" en "85mm f1.4".

Als het dan donkerder is en het beweegt wat, kom je (vindt ik) met een gewone "Tamron 17-50 f2.8 ( geen VR! ), toch tekort.

Gebruik dan ook zeker een lichtsterke prime!

Maarre! dit is persoonlijk!!!!

Hoedanook, een geweldige aanwinst voor mij!

Aanrader!

Comment

Nogmaals de vraag : bouwkwalieit ? (voor mij héél belangrijk)
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
                        Nog een voorbeeld van deze lens, en ja, D300

Snel genomen, zonder flits

16mm
                        1/15 sec
                        f 3.5
                        ISO 3100

Niks mis mee, toch?
                        Zeer moeilijk te oordelen op zo'n klein plaatje.
                        Alleen merk ik dat de witbalans toch wat mag gecorrigeerd worden en dat er op enkele gedeelten serieus wat overbelichting is.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nogmaals de vraag : bouwkwaliteit ? (voor mij héél belangrijk)
                          volgens wat ik er al over gelezen heb, zou die iets beter zijn dan de 18-70; redelijk degelijk (heeft oa een metal-mount) dus, maar zeker niet op het niveau van de professionele lenzen van nikon.

Het lijkt mij ook wel een interessante lens, vooral omwille van zijn bereik (16mm ipv 18mm) en de VR.
                          Maar de lichtsterkte en de prijs zijn toch wel duidelijk zijn minpunten.
                          Nice pen, bet you write good stories with it.
                          Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Nogmaals de vraag : bouwkwalieit ? (voor mij héél belangrijk)
                            Het is van aluminium.

Goed vast en stevig.

De zoomring draait ook stevig, Zal zeker niet door eigen gewicht uitdraaien, zoals de 18-200 vr.

Hoogwaardig nikkormateriaal waar ze trots op kunnen zijn!

Zal ik zeker veel op m'n cam. hebben zitten.

De D300 kan hem dus ook makkelijk hebben,

ook in donkere gelegenheden, met flitser, gewoon ISO omhoog,
                            al zou ik dan eerder neigen een prime te gebruiken, maar dat komt dat ik ze toch heb liggen.
                            Je probeert toch zoveel mogenlijk de ISO zo laag mogenlijk te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Zeer moeilijk te oordelen op zo'n klein plaatje.
                              Alleen merk ik dat de witbalans toch wat mag gecorrigeerd worden en dat er op enkele gedeelten serieus wat overbelichting is.
                              Witbalans stond op bewolkt,

wat ik al eerder zij zomaar lekker snel geknipt,
                              op (correctie) 3200 ISO.

Geloof me, heb de D80 (gehad), en de D200.

En, ja klein plaatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
                                volgens wat ik er al over gelezen heb, zou die iets beter zijn dan de 18-70; redelijk degelijk (heeft oa een metal-mount) dus, maar zeker niet op het niveau van de professionele lenzen van nikon.
                                Heeft de 18-70 dan een plastieke mount. Bij mijn weten niet. Ik heb ze niet meer maar de versie die ik had was ook met een metalen mount en wether sealed.

Hubert
                                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                                X