Ik fotografeer standaard met de combinatie D200 + Nikor 18-70mm. Ik ben daar vrij tevreden over. Maar af en toe kriebelt het om eens wat nieuw glas aan te schaffen. Nu wou ik weten of er wezenlijke verschillen bestaan tussen mijn 18-70 en de nieuwe 16-85, en dan heb ik het vooral over de kwaliteit van de lenselementen en de mechaniek. Want qua lichtsterkte lijkt die mij niet zo spektakulair. Heeft iemand al ervaring met die nieuwe Nikor ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon 16-85mmVR
Collapse
X
-
-
Re: Nikon 16-85mmVR
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtOf een 'veel' betere zoals een 17-55 2.8.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
-
Tja, ik snuister ook wel een beetje de markt af, en natuurlijk zijn er betere alternatieven, maar dan meestal wel met een dubbel prijskaartje. Maar blijkbaar is de lens nog zo nieuw dat nog maar weinigen er al eigen ervaringen mee hebben. Misschien nog even wachten op de eerste bevindingen. Toch allemaal bedankt om te reageren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk berichtTja, ik snuister ook wel een beetje de markt af, en natuurlijk zijn er betere alternatieven, maar dan meestal wel met een dubbel prijskaartje. Maar blijkbaar is de lens nog zo nieuw dat nog maar weinigen er al eigen ervaringen mee hebben. Misschien nog even wachten op de eerste bevindingen. Toch allemaal bedankt om te reageren.
MVG,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk berichtNog een vraagje erbij van mijnentwege: is deze nieuwe Nikkor AF-S DX 16-85 VR kwalitatief beter dan de Nikkor AF-S 18-200mm VR. hij kost nieuw alleszins iets duurder, maar is hij daarom beter?---------------------------------------------
Nikon D750 + wat glasservies
Comment
-
Dit is wéér zo'n lens waar we niet echt op zitten te wachten. Is een goede lens voor iemand die zijn eerst dslr koopt. Maar ze hadden er inderdaad beter een f4 van gemaakt.nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk berichtDit is wéér zo'n lens waar we niet echt op zitten te wachten. Is een goede lens voor iemand die zijn eerst dslr koopt. Maar ze hadden er inderdaad beter een f4 van gemaakt.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Op een D300 Is er helemaal niks mis met dit objectief, geweldig zelfs!
Hier een simpel voorbeeld.
1/500 sec.
320 iso
5.6 f
Comment
-
Op een D300 Is er helemaal niks mis met dit objectief, geweldig zelfs!
Buiten de VR is er geen enkele reden om dit objectief te verkiezen boven een 18-70, laat staan 'm erdoor te vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk berichtWaw, doorslaggevend argument: een thumbnail...
Buiten de VR is er geen enkele reden om dit objectief te verkiezen boven een 18-70, laat staan 'm erdoor te vervangen.
Het kan het verschil zijn tussen 2 personen die er nog net op geraken of niet. Zeker als je niet meer achteruit kan.
Enkele mm in breedhoek zijn dikwijls veel nuttiger dan een tiental in de lengte.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
Comment