Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 16-85mmVR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 16-85mmVR

Ik fotografeer standaard met de combinatie D200 + Nikor 18-70mm. Ik ben daar vrij tevreden over. Maar af en toe kriebelt het om eens wat nieuw glas aan te schaffen. Nu wou ik weten of er wezenlijke verschillen bestaan tussen mijn 18-70 en de nieuwe 16-85, en dan heb ik het vooral over de kwaliteit van de lenselementen en de mechaniek. Want qua lichtsterkte lijkt die mij niet zo spektakulair. Heeft iemand al ervaring met die nieuwe Nikor ?

Re: Nikon 16-85mmVR

Nog een vraagje erbij van mijnentwege: is deze nieuwe Nikkor AF-S DX 16-85 VR kwalitatief beter dan de Nikkor AF-S 18-200mm VR. hij kost nieuw alleszins iets duurder, maar is hij daarom beter?

Comment

Misschien nutteloze reactie, maar is het niet interessanter een nieuwe lens te kopen in een bereik dat je nog niet hebt? breedhoek, tele of macro?

Comment

Of een 'veel' betere zoals een 17-55 2.8.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Of een 'veel' betere zoals een 17-55 2.8.
          Of als het budget het niet toelaat de Tamron 17-50/2.8. Drie a vier keer goedkoper maar zeker niet drie a vier keer slechter.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hadden ze daar nu eens een f4 van gemaakt over gans de lijn...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Tja, ik snuister ook wel een beetje de markt af, en natuurlijk zijn er betere alternatieven, maar dan meestal wel met een dubbel prijskaartje. Maar blijkbaar is de lens nog zo nieuw dat nog maar weinigen er al eigen ervaringen mee hebben. Misschien nog even wachten op de eerste bevindingen. Toch allemaal bedankt om te reageren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Tja, ik snuister ook wel een beetje de markt af, en natuurlijk zijn er betere alternatieven, maar dan meestal wel met een dubbel prijskaartje. Maar blijkbaar is de lens nog zo nieuw dat nog maar weinigen er al eigen ervaringen mee hebben. Misschien nog even wachten op de eerste bevindingen. Toch allemaal bedankt om te reageren.
                Het zal op zich wel een goed objectief zijn, maar de f/5.6 aan het tele eind maakt me echt niet vrolijk Had Nikon er nu een f/3.5-f/4.5 van gemaakt, was het toch een veel interessanter objectief geworden.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swilleg Bekijk bericht
                  Nog een vraagje erbij van mijnentwege: is deze nieuwe Nikkor AF-S DX 16-85 VR kwalitatief beter dan de Nikkor AF-S 18-200mm VR. hij kost nieuw alleszins iets duurder, maar is hij daarom beter?
                  Volgens enkele artikels lijkt deze lens wat beter te zijn. Vooral wat scherpte betreft, komt de lens stukken beter uit. Uiteindelijk worden minder compromissen gesteld op vlak van distortie tov. de 18-200... Wat mijn exemplaar betreft, ben ik er wel behoorlijk tevreden van over de hele lijn. Niet spectaculair, maar behoorlijk voor de meeste huis-en-tuin toepassingen
                  ---------------------------------------------
                  Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Dit is wéér zo'n lens waar we niet echt op zitten te wachten. Is een goede lens voor iemand die zijn eerst dslr koopt. Maar ze hadden er inderdaad beter een f4 van gemaakt.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                      Dit is wéér zo'n lens waar we niet echt op zitten te wachten. Is een goede lens voor iemand die zijn eerst dslr koopt. Maar ze hadden er inderdaad beter een f4 van gemaakt.
                      Je bedoeld: waar jij niet op zit te wachten, want voor alle mensen die een eerste DSLR kopen is dus wel goed. Het is inderdaad geen 70-200 f4.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op een D300 Is er helemaal niks mis met dit objectief, geweldig zelfs!

Hier een simpel voorbeeld.

1/500 sec.
                        320 iso
                        5.6 f

Comment

Deze mischien beter te zien. (weet niet meer hoe het precies werkt).

Comment

Op een D300 Is er helemaal niks mis met dit objectief, geweldig zelfs!
                            Waw, doorslaggevend argument: een thumbnail...

Buiten de VR is er geen enkele reden om dit objectief te verkiezen boven een 18-70, laat staan 'm erdoor te vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                              Waw, doorslaggevend argument: een thumbnail...

Buiten de VR is er geen enkele reden om dit objectief te verkiezen boven een 18-70, laat staan 'm erdoor te vervangen.
                              De 2mm vooraan kunnen binnenhuis wel wat maken.
                              Het kan het verschil zijn tussen 2 personen die er nog net op geraken of niet. Zeker als je niet meer achteruit kan.
                              Enkele mm in breedhoek zijn dikwijls veel nuttiger dan een tiental in de lengte.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X