Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor bij 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor bij 40d

Hallo iedereen,

Heb eens rondgegekeken en ben tot volgende 3 lenzen gekomen ter vervanging van de kitlens die bij de 40D zit.

- EF17-40 F4.0 L USM 77mm (-50 cashback)
    - EF 24-105 F4.0 L IS USM (-60 cashback)
    - EF 28-135 F3.5-5.6 IS USM

Welke zouden jullie in mijn plaats nemen rekening houdende met de prijs die ze kosten?

Groeten Bart

Re: Lens voor bij 40d

Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Heb eens rondgegekeken en ben tot volgende 3 lenzen gekomen ter vervanging van de kitlens die bij de 40D zit.

- EF17-40 F4.0 L USM 77mm (-50 cashback)
    - EF 24-105 F4.0 L IS USM (-60 cashback)
    - EF 28-135 F3.5-5.6 IS USM

Welke zouden jullie in mijn plaats nemen rekening houdende met de prijs die ze kosten?

Groeten Bart

Wat zou je willen fotograferen? Voor sommige doelen ga je natuurlijk de breedhoek beter kunnen gebruiken dan de telekant. Als ik je budget zie kan je misschien de 17-55 2.8 ook overwegen? Die is lichtsterk, heeft breedhoek en heeft IS.

Comment

Op een 40D is de EF-S 17-55 f2,8 IS in veel gevallen een betere keuze dan de 24-105 f4 L IS.

Een 28-135 IS heb ik een tijd gebruikt op een 300D, het is geen slechte lens voor die prijs, maar voor binnen heb je meestal te weinig breedhoek met de 28mm.

Ik heb ook een 17-40 f4 IS gehad, maar de EF-S 17-55 f2,8 IS is scherper, lichtsterker, en heeft beeldstabilisatie. Als je dus geen spatwaterdichte lens nodig hebt, of binnenkort een full-frame camera wil kopen, dan is de 17-55 een beter (maar ook duurdere) keuze.

Ik gebruik zelf ook een 24-105 f4 L IS, maar de 17-55 zit wel veel meer op de 40D, dat is mijn "standaardlens".
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hallo beste,

De lens zou vooral voor buiten fotografie zijn.
        Binnen zou ik niet zoveel fotografie werk doen.

Natuurlijk ben ik maar een beginnende fotograaf en zou gewoon een iets betere lens bijnemen dan de standaardlens.
        Natuurlijk maak ik de afweging van de prijs. Welke lens geeft de beste prijs/kwaliteit?

de kitlens of 1 van bovengenoemde. Budget dat ik heb voor body is +/- 900 en de lens +/- 550€.

Ik moet wel zeggen dat ik niet direct de overstap zou maken naar een full frame.
        het toestel is voor 90% zeker de 40D.

Groetjes en bedankt voor de raad.

Comment

Als je veel architectuur wilt fotograferen, neem dan de 17-40 in alle andere gevallen de 24-105 (ligt wel boven je budget) Beide lenzen zijn 'weather sealed' dus kunnen een druppel regen verdragen. De 28-135 heeft de vervelende eigenschap om na een tijdje te gaan uitschuiven als ie om je nek hangt (dus naar 135 mm) wat hem langer maakt en gevaarlijker om ergens tegenaan te stoten. Ook kan er stof in die lens kruipen wat je er nooit meer uitkrijgt. De andere twee hebben dat probleem niet.

Als het boven je budget ligt zou ik eerder voorlopig de kitlens gebruiken en sparen voor een iets duurdere lens dan toch 500 euro uit te geven om er daarna spijt van te hebben, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening
          Eos 5DII - Eos 40D
          EF 16-35 f/2.8L USM II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/4L IS USM - EF 100 f/2.8L IS USM MACRO

Comment

Hallo,

Als ik eens bekijk zie ik dat het prijsverschil tss body + kit een 270€ is.
            ik blijf bij het budget van 500€ max voor een extra lens.

Welke lens heeft, er volgens jullie met vglbare eigenschappen dan de kitlens, een betere kwaliteit voor die 500€?

Of houd ik het beter bij de kitlens en even doorsparen voor een zeer goede en om te starten de kitlens gebruiken,

Groetjes

Comment

Je zou ook de Tamron 17-50 2.8 of de 28-75 2.8 kunnen nemen.
              Beide lenzen krijgen overal goede kritieken. Ikzelf heb de eerste en ben er zeer tevreden over als standaardlens. Dan ben je zeker gesteld voor <400€ en heb je lichtsterke lensen.

Comment

Sorry hoor, maar er kan niks op tegen L-lenzen. Dus wat mij betreft: de 17-40.

Daarbij komt: de enige goeie manier om dit te doen, is om je lens te kiezen, en met het overblijvende geld een body te kopen, zéker als je budget beperkt is. Je lens is van véél meer invloed op je beeldkwaliteit dan je body.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                  Je zou ook de Tamron 17-50 2.8 of de 28-75 2.8 kunnen nemen.
                  Beide lenzen krijgen overal goede kritieken. Ikzelf heb de eerste en ben er zeer tevreden over als standaardlens. Dan ben je zeker gesteld voor <400€ en heb je lichtsterke lensen.
                  Ikzelf koos ook voor de Tamron 17-50 2.8 als standaardlens bij een 40D. Het valt me natuurlijk moeilijk te vergelijken vermits ik geen andere breedhoek heb, maar ik heb afgaande op wat hier op 't forum stond besloten dat dit de beste keuze voor me was (samen met een bigma, maar die zal te duur uitvallen voor bartdp vrees ik).

Comment

Working...
                  X