Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

natuurfotografie: canon 500 L 4.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• natuurfotografie: canon 500 L 4.5

Ik kijk al een eindje uit naar een 2de hands tele voor vogelfotografie. In de vele topics hierrond lees ik dat je maar best veel mm's hebt. TC's zijn mogelijk maar vanaf 2x heb je veel licht- en focussnelheid verlies.
    Als je daar rekening mee houdt wordt een tele best prijzig enkele niet CANON's te na gesproken.
    Heeft iemand bovenstaande lens gebruikt of in gebruik en is ze geschikt voor vogelfotografie ? Waarom is CANON met deze lens gestopt ? Ze heeft geen USM ? Wat is het effect daarvan ?

Ik zou ze willen gebruiken op een 20D en tegen de zomer ook met een 5D.

Alvast bedankt,
    Sven

Re: natuurfotografie: canon 500 L 4.5

Canon is met deze lens gestopt maar er is een upgrade naar een F4 IS versie gekomen.
    Hou er rekening mee dat deze voor de F4.5 versie niet alle onderdelen meer te vervangen zijn, als je dus pech hebt dat er iets defect gaat...
    Een ander nadeel volgens mij is ook het maximaal diafragma van 4.5 , de nieuwere F4 versie gebruik je probleemloos met een 1.4x ext met AF , zelfs op een 1d met een 2x ext, ik heb zowel met een 1.4 als een 2x extender heel goede ervaringen met deze lens
    Omwille van de mogelijke serviceproblemen zou ik als het budget het niet toelaat voor een F4 versie ook even uitkijken naar een F4.5 Sigma variant van deze lens.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
    X