Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomtelelens raad je mij aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke zoomtelelens raad je mij aan

Hallo,

Heb nu een sigma 70-300 DG en fotografeer veel jeugd voetbal. Maar als het donker weer is zijn mijn foto's donker op de TV stand. Wanneer ik op de P fotografeer zijn de foto's wel ok van lichtsterkte maar spelers zijn bewogen. Wat moet ik doen . Nieuwe lens aanschaffen of instellingen van mijn canon 400 D aanpassen. Ben wel niet van plan om een dure L lens aan te schaffen. Zijn er alternatieven. Bedankt.
    Last edited by Tiko; 1 maart 2008, 20:24. Reden: schrijffout

Re: Welke zoomtelelens raad je mij aan

Een sigma 70-200/2.8 HSM ofzo.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Sluitertijd voorkeuze nemen. Sluitertijd om en nabij de 1/200 à 1/250ste instellen. ISO op 100 zetten, met ISO automatisch aan tot 800 ISO of misschien zelfs 1600 ISO (geen idee wanneer je overdreven ruis krijgt).
      Camera instellen met een breed scherpstelveld. Continuous autofocus aan.
      Zolang het niet "donker" is, zou dat m.i. moeten lukken.
      Kom je er niet... dan kan een lichtsterk objectief soelaas bieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiko Bekijk bericht
        Laatst gewijzigd door Tiko : Vandaag om 20:24. Reden: schrijffout
        Nog 7 over.

Je heb een Canon dus misschien kun je je ISO nog verhogen (welke ISO-waarde gebruik je nu?) maar ook ik zou voor deze sport in elk geval een lichtsterke lens kopen of wachten op beter weer.
        Last edited by Leonidas; 1 maart 2008, 20:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Sluitertijd voorkeuze nemen. Sluitertijd om en nabij de 1/200 à 1/250ste instellen. ISO op 100 zetten, met ISO automatisch aan tot 800 ISO of misschien zelfs 1600 ISO (geen idee wanneer je overdreven ruis krijgt).
          Camera instellen met een breed scherpstelveld. Continuous autofocus aan.
          Zolang het niet "donker" is, zou dat m.i. moeten lukken.
          Kom je er niet... dan kan een lichtsterk objectief soelaas bieden.
          Av nemen,6.3 of 8 instellen, ISO 800 en dan eens kijken welke sluitertijd daar uit rolt.
          Indien te lang (langer dan 1/200) eventueel nog belichting op -1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiko Bekijk bericht
            Hallo,

Heb nu een sigma 70-300 DG en fotografeer veel jeugd voetbal...
            Als je dat echt vaak doet, dan is het toch interessant om naar de Sigma 70-200 f2.8 uit te kijken, zoals Paly voorstelde. Tweedehands vind je ze nogal vaak rond 600 eur. Voordeel is dat deze lens ook voortreffelijk werk levert met de Sigma 2x teleconverter, zodat je een 400mm f5.6 hebt. Ik gebruik deze combinatie soms en ben heel tevreden hiermee.
            Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimmekuh Bekijk bericht
              Als je dat echt vaak doet, dan is het toch interessant om naar de Sigma 70-200 f2.8 uit te kijken, zoals Paly voorstelde. Tweedehands vind je ze nogal vaak rond 600 eur. Voordeel is dat deze lens ook voortreffelijk werk levert met de Sigma 2x teleconverter, zodat je een 400mm f5.6 hebt. Ik gebruik deze combinatie soms en ben heel tevreden hiermee.
              Jammer dat de verhalen over deze lens ook nogal dramatisch zijn (kwaliteitscontrole)
              2e Hands aangeboden exemplaren zijn op z'n minst verdacht....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Jammer dat de verhalen over deze lens ook nogal dramatisch zijn (kwaliteitscontrole)
                2e Hands aangeboden exemplaren zijn op z'n minst verdacht....
                Niet noodzakelijk. Kan ook zijn dat iemand ze verkoopt om een upgrade naar een andere lens te doen.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Niet noodzakelijk. Kan ook zijn dat iemand ze verkoopt om een upgrade naar een andere lens te doen.

Hubert
                  Een upgrade ? Naar welke lens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Een upgrade ? Naar welke lens ?
                    Naar de Nikkor 70-200/2.8 VR tiens. Das toch een upgrade dacht ik.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Voor voetbal streef ik er naar om de sluitertijden korter dan 1/320 - 1/400 s te houden. Zelf maak ik gebruik van de Av stand en zet het diafragma van het objectief (zo goed als) volledig open: F4 op mijn F/4 IS of F3.2/3.5 op de F/2.8 IS. Dit om tot korte sluitertijden te komen en zo min mogelijk last van de achtergrond te hebben.

Mocht je het niet redden met jouw Sigma dan lijkt mij de 70-200 F/4 van Canon, eventueel tweedehands, de beste upgrade. Snelle autofocus, scherp op F/4: voor buitensport het ideale objectief. Volgens mij loopt er een cashback-actie van Canon ......

Succes,

Humphrey

Comment

Working...
                      X