Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D400 : Lensjes kopen in de States

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D400 : Lensjes kopen in de States

Hey iedereen...

Ik ga binnen 2 weken naar NY en gezien de stand van de dollar lijkt het mij interessant om eens mijn glasarsenaal wat up te graden.
    Voor het ogenblik heb ik enkel sinds een 1,5jaar een D400 met kitlens 17-55 gebruikt (met af en toe een standaard canon 70-300) maar ik zou mij graag een beetje een deftige / "betaalbare" uitrusting kopen.
    Nu, ik ben dus op zoek naar een totale uitrusting met een zoombereik van groothoek tot 200-300mm.

Moet niet per se canon zijn, maar ik zou wel een lichtsterke standaardlens voor binnen willen hebben (portret/evenementen binnen) en ik zou de tele liefst met IS hebben (mag F4 zijn, voor outdoor sport).
    Meningen zijn welkom...

Eventjes op een rijtje:
    - Groothoek
    * Canon 10-22mm (640€)
    * Sigma 10-20mm (470€)
    * Sigma 12-24mm (700€)
    * Tamron 11-18mm (375€)

- Standaard
    * Canon 17-55mm F2.8 IS (840€; overwegen waard indien het echt beter is dan de anderen rekeninghoudend met het prijsverschil)
    * Sigma 24-60mm F2.8 (400€)
    * Sigma 24-70mm F2.8 (430€)
    * Tamron 28-75mm F2.8 (300€)
    * Tamron 17-50mm F2.8 (350€)

- Tele
    * Canon 55-250mm IS (250€)
    * Canon 70-300mm IS (450€)
    * Canon 70-200mm L (valt over na te denken)
    * ...

Ik zou ook willen zien voor een flits. Iemand voorstellen?

Laatste vraag, kent iemand een goed winkeltje in NY om zijn lensaankopen te doen?
    Last edited by C3D; 27 februari 2008, 13:05.

Re: D400 : Lensjes kopen in de States

B&H is niet slecht(niet echt een winkeltje) maar je het de New York tax daar (8% of zo), ken je geen adres buiten NY (andere staat)? Via internet naar daar verschepen en dan meepakken die handel.
    Voor je breedhoek kan je eens kijken naar sigma, lens is ook bruikaar op een 5D bvb, op dpreview canon SLR talk staat een bericht van deze week met wat foto's van die lens

Comment

Nee, citytrip dus geen adres buiten NY...
      Maar ik heb gehoord van iemand die daar vaker gaat dat ze soms bij bepaalde winkels, als je in cash betaald, die tax laten vallen. Of het nu effectief zo is...?

Hoe zit het trouwens met de Sigma 24-70? Want ik lees veel over maar er zouden veel problemen zijn met "slechte" exemplaren...
      En met de extenders bij de Sigma-gamma? Kunnen ze op alle Sigma lenzen gebruikt worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
        B&H is niet slecht(niet echt een winkeltje) maar je het de New York tax daar (8% of zo), ken je geen adres buiten NY (andere staat)? Via internet naar daar verschepen en dan meepakken die handel.
        Voor je verblijf in New York kan je een hotel nemen in New Jersey om te logeren. Secaucus (New Jersey) is een sattelietstad ten Westen van New York (de Hudson over). Secaucus wordt door een aantal zakenmensen gebruikt om er te logeren: de hotelprijzen zijn er de helft lager en de transport verbindingen met New York City zijn zeer goed. In New Jersey ben je dus van deze taks verlost.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb er 1 gehad maar heb die verkocht omdat ik die niet gebruikte, was door mijn 16-35 2.8 en de 50 1.4 niet meer uit de kast gekomen. Was wel tevreden van de kwaliteit, mijn koper trouwens ook want heeft een collega aangeraden om van mij een andere lens te kopen. Gewoon eens testen voor je koopt zou ik zeggen. Ik dan een enko convertor en wekte prima op mijn 2 sigma's, de 24-70 en de 70-200 2.8 op mijn 10D. Maar alledrie + een 18-50 zijn de deur uit
          Heb geen info van ander winkels in NY vrees ik
          Ken iemand die zijn sigma kit 18-50 met veel ,plezier vervangen had voor de canon 17-55mm F2.8 IS en was er heel tevreden over tot zijn IS de boel in de war stuurde.
          Alles hangt af van je budget , wat wil je doen, actie? landschap? low light? Ben bvb heel tevreden met mijn oude 430 flits van Canon en zie niet het nut van een 580 voor mijn ding, gebruik mijn flits bvb met moeite. Voor anderen is het net het omgekeerde
          Last edited by aikesv; 27 februari 2008, 20:55.

Comment

schijnt ook goed te zijn: Adorama Store, 42 West 18th Street, New York City, NY 10011

Comment

Working...
            X