Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenskeuze

Hallo, ik ben een amateurfotograaf ( nog schoolgaand voor fotografie) en bezit een canon 400D, 50mm f1.8, 17-85 f4.0-5.6 IS USM en nu sinds gisteren een 70-200 f4.0 USM. en ik had graag wat advies gekregen betreft deze laatste lens. Heb er geen al te goed gevoel bij. ( misschien een te rappe beslissing genomen )
    Ik fotografeer meestal buiten, reportages ( communie, trouw, tijdens wandelingen,ed )
    Zou ik dan toch de verkeerde keuze gemaakt hebben in de L reeks?
    Had ik niet beter de F4.0 IS of de 2.8 genomen? of red ik het wel met deze?
    Ik heb ook een beetje gekeken naar het budget alhoewel ik de kwaliteit van de foto's zeer belangrijk vind.
    Ik kijk al uit naar jullie advies, bedankt!

Re: lenskeuze

Volgens mij heb je zeker geen verkeerde keuze gemaakt, de 70-200 f4 L is zeker geschikt voor wat je ermee wil fotograferen.
    Je hebt alleen de f2,8 nodig als er weinig licht is, en dat is vooral als je binnen werkt zonder flits.

In de 70-200 "L" reeks is de f4 versie de goedkoopste, maar daarom is het zeker geen slechte lens.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

bedankt voor de reactie.
      Met welke sluitertijden kan je met de canon 70-200 f4.0 USM nog scherp uit de hand schieten? is dat een regeltje dat zegt 1/200 op 200mm? of klopt dit niet echt?

Comment

jawel dat klopt zeker
        je moet alleen nog je cropfactor in rekening houden, op 200mm is de sluitertijd dan maximum 1/200*1.6 = 1/320 , dat is zowat de grens voor scherpte te hebben met uit de hand genomen foto's
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

Comment

@Bundy_0

Als je zelf de combinatie hebt waarom vraag je het dan hier??? de een heeft een vaste hand, de andere niet. Ook technike speelt een rol. dus ZELF testen!