Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens canon 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens canon 40d

Beste,

eindelijk heb ik beslist om een canon 40d te kopen (ik ben nog een leek) maar ga daaraan snel iets aan doen (avondschool,veeel oefenen, ...).
    Nu is mijn vraag: welke lens neem ik daar best bij?
    Mijn foto's die ik in het begin zou willen nemen zijn vooral van mijn kindertjes (1.5 en 2.5jaar) en zo op die manier mijn camera beter te leren kennen, en in een verder stadia ook natuurfoto's.
    Ik weet het echt niet meer omdat ik al te veel verschillende verhalen heb gehoord.
    De ene zegt een lens te nemen bv 18-200 omdat ik dan nooit hoef te wisselen,
    de ander zegt dat 2 verschillende juist beter is omdat die scherpere foto's geeft.
    heb ik een flits nodig?
    en dan is er nog de verschillen in lenzen van bv 18-70 zelf.....
    je ziet ik ben er nog belange niet uit.

elke hulp is welkom en op voorhand bedankt.
    oh ja mijn budjet is beperkt tot ongeveer een 1600€

Re: lens canon 40d

Met de aanstaande cashback en de lage prijzen voor een 40D zou ik zeggen: neem een 17-85 IS erbij en ga vanuit die set eerst eens kijken waar je behoeftes verder liggen.
    Allicht houd je rond de 500 euro over waarmee je later een 70-200 F4L kunt binnen halen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

op een van deze discussies heb ik ook deze lens gevonden.

is dit aan te raden ?
      moet ik al een flits bij kopen?
      maakt het wisselen van de lenzen niet veel uit?

Comment

bedoel je deze kit dan bv

en wat is jullie gedacht van deze kit?

het verschil in prijs is behoorlijk ik zou denken dat de kwaliteit navenant is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorgal10 Bekijk bericht
          De eerste kit, is de kit waar ik mee gestart ben. Met de 17-85 IS erop.
          De tweede is met twee sigma objectieven. Hier heb ik geen ervaring mee.

Maar waarom een 40D als beginend fotograaf. Een 400D met de 17-55, en de 55-250 IS objectieven van canon zijn goed voor jouw doeleinden. De 55-250 kan je dan reeds gebruiken voor natuurfotografie, of de 400D met enkel de 17-55, en een externe flitser (ex430). En je hebt een startkit voor portretfotografie.

Nu als je zeker bent van een 40D, dan zou ik opteren voor de 17-85 met IS. De eerste kit dus. Vergeet niet dat je er ook een geheugenkaartje moet bijkopen en een degelijke fototas, en mischien wel een filter voor bescherming van het frontglas, en een zonnekap. Waarbij je rond de de 200, a 300 euro extra gaat uitkomen.

Een externe flitser met omnibounce is aan te raden als je je spruiten wil fotograferen binnenkamers.

Comment

op een van deze discussies heb ik ook deze lens gevonden.

is dit aan te raden ?
            moet ik al een flits bij kopen?
            maakt het wisselen van de lenzen niet veel uit?
            dit is een objectief met zeer goede eigenschappen, en zeker een aanrader voor die prijs.

Het wisselen van lenzen is iets wat in een SLR-wereldje niet weg te denken is, omdat je niet het hele bereik kunt dekken met een lens. Dient de kit enkel om je kindjes in beeld te krijgen, dan is deze lens goed op voorwaarde dat je er een eindje van wil weg staan.

ALs beginnend fotograaf kan ik deze link ten zeerste aanbevelen.

www.belgiumdigital.com/tips/articleid/260
            Last edited by powerkiller; 23 februari 2008, 18:32.

Comment

beste powerkiller

ik zou voor de 40d gaan omdat die een beeldstabilisator heeft en 400niet

btw de link werkt niet.

Comment

beste powerkiller

ik zou voor de 40d gaan omdat die een beeldstabilisator heeft en 400niet

btw de link werkt niet.
                Niet dus...

Canon heeft op geen enkele body beeldstabilistatie ingebouwd. De beeldstabilisatie zit bij Canon in de lenzen (aangeduid met IS)...
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Nu als je zeker bent van een 40D, dan zou ik opteren voor de 17-85 met IS. De eerste kit dus. Vergeet niet dat je er ook een geheugenkaartje moet bijkopen en een degelijke fototas, en mischien wel een filter voor bescherming van het frontglas, en een zonnekap. Waarbij je rond de de 200, a 300 euro extra gaat uitkomen.

Een externe flitser met omnibounce is aan te raden als je je spruiten wil fotograferen binnenkamers.[/QUOTE]

mss ga ik dan beter voor deze kid? dan heb ik alles in eens voor maar 150€ meer.
                  die lens 55-250 voor 259€ en die flits is dan iets voor later

bedankt alvast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Niet dus...

Canon heeft op geen enkele body beeldstabilistatie ingebouwd. De beeldstabilisatie zit bij Canon in de lenzen (aangeduid met IS)...
                    Oops vekeerd ingelicht dus
                    wat is dan het verschil tss eos400 en 40d?
                    Dan is het mss iderdaad verstandiger om voor een 400 te kiezen en dan wel al een flits.

Comment

link naar meer informatie.

www.belgiumdigital.com/tips/articleid/260

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        heb alles bijna gelezen (nog alles niet begrepen hoor)

Comment

Binnenkort 150 euro cashback op een 40D, ik zou daar toch eerder voor gaan als serieuze camera, tenzij je heel kleine handen hebt.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

hoe weten jullie zo van tevoren allemaal wanneer welke cashbacks komen? Staat dat ergens op websites?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              hoe weten jullie zo van tevoren allemaal wanneer welke cashbacks komen? Staat dat ergens op websites?
                              Cashbacks van Canon Europe stonden al 2 weken geleden op een aantal sites
                              Niet dat dit zoveel uitmaakt, ze komen elk jaar in de lente en de herfst

Met 150 EUR cashback wordt de 40D wel een aantrekkelijk aanbod

Logischerwijze moet de 450D nog voor een stuk minder verkocht worden, en de specs zijn veelbelovend

Bodies evolueren snel en hebben niet zoveel belang, je geeft achteraf veel meer geld uit aan lenzen, en daar is het de fabrikanten om te doen

Comment

Working...
                              X