Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens canon 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens canon 40d

Beste,

eindelijk heb ik beslist om een canon 40d te kopen (ik ben nog een leek) maar ga daaraan snel iets aan doen (avondschool,veeel oefenen, ...).
    Nu is mijn vraag: welke lens neem ik daar best bij?
    Mijn foto's die ik in het begin zou willen nemen zijn vooral van mijn kindertjes (1.5 en 2.5jaar) en zo op die manier mijn camera beter te leren kennen, en in een verder stadia ook natuurfoto's.
    Ik weet het echt niet meer omdat ik al te veel verschillende verhalen heb gehoord.
    De ene zegt een lens te nemen bv 18-200 omdat ik dan nooit hoef te wisselen,
    de ander zegt dat 2 verschillende juist beter is omdat die scherpere foto's geeft.
    heb ik een flits nodig?
    en dan is er nog de verschillen in lenzen van bv 18-70 zelf.....
    je ziet ik ben er nog belange niet uit.

elke hulp is welkom en op voorhand bedankt.
    oh ja mijn budjet is beperkt tot ongeveer een 1600€

Re: lens canon 40d

Met de aanstaande cashback en de lage prijzen voor een 40D zou ik zeggen: neem een 17-85 IS erbij en ga vanuit die set eerst eens kijken waar je behoeftes verder liggen.
    Allicht houd je rond de 500 euro over waarmee je later een 70-200 F4L kunt binnen halen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

op een van deze discussies heb ik ook deze lens gevonden.

is dit aan te raden ?
      moet ik al een flits bij kopen?
      maakt het wisselen van de lenzen niet veel uit?

Comment

bedoel je deze kit dan bv

en wat is jullie gedacht van deze kit?

het verschil in prijs is behoorlijk ik zou denken dat de kwaliteit navenant is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorgal10 Bekijk bericht
          De eerste kit, is de kit waar ik mee gestart ben. Met de 17-85 IS erop.
          De tweede is met twee sigma objectieven. Hier heb ik geen ervaring mee.