Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondreceptie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• avondreceptie

ik wist niet goed waar ikd eze moest zetten dus maar hier plaatsen...
    Ik ga binnekort voor de eerste keer wat de professionele toer op en dus kan ik wel wat tips gebruiken
    Het zou op de inhuldiging van nieuw gebouw van bedrijf zijn waar ik moet fotograafje spelen. volgens de info die ik nu heb zou het gaan om een receptie met klanten en personeel van het bedrijf in kwestie en vermoed dus dat het mijn raak is dat wat in beeld te brengen.
    nu waar zijn de dingen waar ik op moet letten?
    er zijn zo een paar dingen die ik mij afvraag
    zo bijvoorbeeld eerst: welke lens? momenteel beschik ik enkel over 18-55kitlens en 18-200 tamron lens met beiden 3.5 wat dus niet zo lichtsterk is. ik dacht eigenlijk tegen dan de canon 50mm 1.8 bij te kopen. welke lens dan best gebruiken of nog een andere dan deze of koop ik beter een andere dan de 50mm?
    en dan nog iets. heb een speedlite 430ex flitser met hopelijk tegen dan een omnibounce. met omnibounce? zonder? indirect flitsen? of helemaal geen flits?

verdere tips altijd bijzonder welkom
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Re: avondreceptie

Die 50mm zal voor heel wat foto's te lang zijn, een lichtsterke breedhoek zoomlens zal heel wat beter zijn.

Je hebt de keuze tussen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 17-50 f2,8 XR DI als je niet teveel geld wil uitgeven (die kosten zo'n 400 euro).

De beste keuze is de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS, maar die kost veel meer (ze is ruim dubbel zo duur).

Als er voldoende licht is, dan gebruik je de flitser zo weinig mogelijk. Je kan die wel als invulflits gebruiken om de gezichten wat beter te belichten.
    Met een omnibounce zal je wat minder harde schaduwen krijgen, als er een wit plafond is, dat niet te hoog is, dan kan je daar ook op bouncen.

De 50mm f1,8 is wel goed voor de portretjes.
    Maar je zal ook wel wat "overzichtjes" moeten maken waarbij er meerdere personen tegelijk in beeld komen, en dan kom je er niet met 50mm.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

hmm zal inderdaad wat lang zijn... nu aangezien ik maar ne simpele student ben was ik eigenlijk niet van plan om weeral maar eens 400€ ofzo aan een lens uit te geven... is bijvoorbeeld de 28mm 2.8 van canon dan iets(zou dan natuurlijk niet enkel daarvoor moeten gebruikt worden hé)? of toch beter een zoomlens zoeken die wat lichtsterker is?
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

-----
        Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:30.

Comment

hmm klinkt al hoopgevender misschien dat ik toch nog voordien(voor portretten dan niet speciaal voor die avond) een 50 1.8 koop dan kan ik ze nog gebruiken als ik dat wens hé
          nu welke dan? 18-200 of 18-55?
          het enige dat mij misschien zou tegenhouden mijn 18-200 te gebruiken is dat deze soms nogal aan de trage kant is... wat mij eigenlijk(en vooral gasten wss) wel soms zal storen
          met traag bedoel ik dat deze wel eens enkele keren over zijn focus punt zal gaan vooraleer die scherp staat en soms zelfs heel de tijd heen en weer blijven gaan... is hier iets aan te doen of is dat gewoon het gevolg van een goedkopere lens?

Comment

-----
            Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:29.

Comment

Volledig eens met bovenstaande larah&bo, maar hier nog een simpele tip, maak contact met de mensen die je wil fotograferen, en maak close opnames, laat de mensen voor je poseren, de rest komt vanzelf.
              Heb je witte muren of een wit plafond, gebruik deze dan als bounch als het even kan.
              Het zal je heus wel lukken, ekke

Comment

Ik zou dan gaan voor de 28-75/2.8 van tamron. Het zal waarschijnlijk niet zo druk zijn als in een discotheek. Je kunt dus een stapje achteruit als je 5 collegas op de foto wilt. Een flits is (wrss) nodig.

Comment

Wel ik heb dit ooit gedaan met een G7 van canon. Met 430EX erop gemonteerd. Leuk zicht, maar allemaal gelukte fotos. Dus een 18-200 is dus zeker voldoende. Toen had ik nog geen omnibounce. Wel heb ik toen heel de tijd indirect geflitst op het witte plafond. Afhankelijk van de mensen voor me stelde ik ook altijd de hoek in. Dus ik zou je spaarcentjes eventje achterwege laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Wel ik heb dit ooit gedaan met een G7 van canon. Met 430EX erop gemonteerd. Leuk zicht, maar allemaal gelukte fotos. Dus een 18-200 is dus zeker voldoende. Toen had ik nog geen omnibounce. Wel heb ik toen heel de tijd indirect geflitst op het witte plafond. Afhankelijk van de mensen voor me stelde ik ook altijd de hoek in. Dus ik zou je spaarcentjes eventje achterwege laten.
                    misschien inderdaad best zo doen
                    camera op P en flits automatisch zijn werk laten doen? of toch maar manueel instellen?

Comment

Ik zou de kitlens gebruiken met je flits recht naar het plafond.
                      Instellingen op "M" 1/125 f/5.6 en flitser automatisch.
                      Echt veel meer ga je niet nodig hebben dan die 55mm. Zo zal je flash niet te hard moeten flashen. Je zal wel tamelijk dicht bij de personen moeten gaan staan, maar dat is normaal niet zo erg.
                      Op 18mm kan je dan mooie overzichtsfoto's maken.

Let op dat de persoon niet vlak voor een raam staat als je ze wil trekken.
                      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                        Let op dat de persoon niet vlak voor een raam staat als je ze wil trekken.
                        ja inderdaad anders mooie weerspiegeling van flits

er is naar het schijnt 1 zekerheid slechter dan hun vorige fotograaf kan ik het niet doen... die had bijna geen foto's gemaakt en degene hij dan gemaakt had trokken op niet veel
                        mercitjes al voor de tips!

Comment

Working...
                        X