Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV-filter 77mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UV-filter 77mm

IK ben van plan mij volgende filter aan te schaffen voor 17-55mm zoomlens: B+W SLIM 010 UV 77 E MRC
    Is dit de goeie keuze?
    Prijs geheugenkaart: 72.5€

Prijs Konijnenberg: 99€

... bizar of zie ik iets over het hoofd?
    zoeker met hart en ziel

Re: UV-filter 77mm

Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
    ... bizar of zie ik iets over het hoofd?
    Koop gewoon je filter in de goedkoopste winkel, daar is toch niets verkeerd aan?

Maar ik gebruik zelf liever geen uv-filter omdat daarmee de kans op flare veel groter wordt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Maar ik gebruik zelf liever geen uv-filter omdat daarmee de kans op flare veel groter wordt.
      Inderdaad, maar als het de TS's bedoeling is geld weg te gooien kan hij het misschien toch beter in de duurdere winkel kopen.

Comment

Een SLIM filter is hier helemaal niet nodig. Op een 17-40 L geeft een gewone F-pro of MRC al geen vignettering op mijn 5D, laat staan op een lens die op een crop cam hoort.
        De grootste ellende van een SLIM van B+W is dat er geen normale lensdop meer op gaat en dat de klem doppen van b+w er domweg af vallen.

De MRC vind ik van B+W wel de beste. Ik ga na alle kritiek hier op filters tocht eens testen wat het op mijn lenzen nou uitmaakt, maar heb hier enkele vergrotingen op 50-75 MET filters genomen waar je nog met een leesbril op moet om nog steeds geen onscherpte te zien.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Bedankt voor de nuttige tips (wie het glaasje past, draaie het aan ) !
          Het is uiteindelijk de B+W 010 UV 77 E MRC geworden voor het ronde bedrag van 59.98€.
          zoeker met hart en ziel

Comment

Working...
          X