Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-75 f2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
    ik ben ook aan het denken geweest één van beide lenzen (17-50 of 28-75) van tamron te kopen. Na ergens gelezen te hebben dat deze geen info doorgeven qua focusafstand aan de body, is flitsen met deze lenzen enorm problematisch (hier op het forum gelezen, weet het zelf niet). Vanaf toen heb ik zo mijn twijfels bij het aankopen van één van beide. Iemand die hier iets meer van afweet? Geven ze idd geen info door, is dit idd niet zo leuk...?
    Dat is het eerste wat ik er van hoor. Dus ook niet naar de ingebouwde flitser dan? Kan iemand dit bevestigen? Dit zou dan toch voor grote problemen zorgen...
    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
      Dat is het eerste wat ik er van hoor. Dus ook niet naar de ingebouwde flitser dan? Kan iemand dit bevestigen? Dit zou dan toch voor grote problemen zorgen...
      In al mijn foto's staat de volledige exif hoor
      Waarom zou je niet kunnen lichtmeten? Gebeurd toch in je toestel en niet in je lens! Of wordt er iets anders bedoeld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        ik ben ook aan het denken geweest één van beide lenzen (17-50 of 28-75) van tamron te kopen. Na ergens gelezen te hebben dat deze geen info doorgeven qua focusafstand aan de body, is flitsen met deze lenzen enorm problematisch (hier op het forum gelezen, weet het zelf niet). Vanaf toen heb ik zo mijn twijfels bij het aankopen van één van beide. Iemand die hier iets meer van afweet? Geven ze idd geen info door, is dit idd niet zo leuk...?
        Ik heb dit ook gelezen maar ik kan je verzekeren dat ik dit probleem niet herken bij mijn Tamron 17-50 in combinatie met de 430EX en 40D. Het doorgeven van de focusafstand gaat prima en de flitser reageert daar perfect op.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik denk dat ik die Tamron bij Konijnenberg ga bestellen. Inclu zonnekap.
          Heeft er iemand foto's die met deze lens is genomen?

Comment

Heeft er iemand foto's die met deze lens is genomen?
            Zijn dit genoeg foto's van de lens?

Hier kan je trouwens ook andere lenzen en body combinaties opzoeken.
            Best een handige site.
            How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
              Zijn dit genoeg foto's van de lens?

Hier kan je trouwens ook andere lenzen en body combinaties opzoeken.
              Best een handige site.
              Thx Sharkdog

Comment

Ik heb deze lens ook en ben er zeer tevreden van, alleen bij slechte lichtomstandigheden heeft ze wel wat moeite met scherpstellen en zit er dan ook soms naast. Maar voor portretten en alledaags gebruik een superlens met een leuk bereik. Enne, geen problemen met flitsers hoor.
                aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

Een collega van me die al een 20 jaar aan fotografie doet zegt me dat Tamron brak is. Plastieken rommel noemt hij het. Waarom heeft Tamron deze reputatie eigenlijk?
                  Zoals de meeste fabrikanten maakt Tamron goedkoop en matig spul naast duurdere en optisch hele goede objectieven.
                  De hier genoemde "reputatie" is ontstaan in de 2e helft van de jaren '80 toen een serie hele goede (en voor die tijd dure) Adaptall 2 SP lenzen ( MF, metaal+glas) noodgedwongen werd afgewisseld door een serie goedkoop geconstrueerde consumentenlenzen met AF en daarvoor aangepaste optiek.
                  Onterecht , want ook de camerafabrikanten produceerden die plastieken rommel, maar die hadden daarnaast nog series professioneel spul...
                  De prijs van een knullig Canonlensje was echter doorgaans hoger dan een gelijkwaardig Tamronlensje

Comment

Ik heb ook deze Tamron 28-75 op een Eos 40D en die staat er voor 95% op, is retescherp en een perfecte portretlens en zoals reeds vermeld kan je lekker dicht bij je onderwerp komen.
                    Heb zelfs de indruk dat de Tamron scherper is dan mijn canon 17-55 f2.8 en dat gezien de prijs t.o.v Canon??
                    Enig minpuntje is het ontbreken van de USM maar dat ben je snel gewoon en zeker als je weer eens de prijs vergelijkt.
                    Met scherpstellen heb ik nog geen fouten ondekt en dat zelfs in donkere omstandigheden.
                    Wat de reacties in combinatie met de flitser betreft: heb ik ondervonden dat je eerst de camera moet aanzetten en daarna de externe flitser dan werkt alles zoals het hoort. Ben hier ook maar toevallig opgekomen toen mijn flits niet reageerde op het ingezoemde brandpunt.
                    Denk dat dit is één van de toplenzen van Tamron is in dit bereik .

Doggy
                    Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

Comment

Vergeleken een Canon L lens, erg traag en stroef, maar HAAR EN HAARSCHERP!

Ik heb deze lens gehad maar verkocht omdat ik groothoek miste. Voor het mddenbereik mis ik hem nog regelmatig.
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                      X