Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste objectief voor Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste objectief voor Nikon D80

Oorspronkelijk geplaatst door tom1254 Bekijk bericht
    Na deze lens heb ik me vervolgens een 50mm 1.8 gekocht, wat toch nog duidelijk verschil geeft in scherpte. 50mm 1.8, een toplens voor weinig geld.
    Groetjes,
    Tom
    Voor welk gebruik neem je de 50 mm 1.8 lens ??

Groetjes,
    Wendy

Mijn web
    Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
    http://www.wendysmedia.com

Comment

denk goed na voordat je een 18-200aankoopt............
      het is beter om voor minder zoombereik te gaan en te wisselen van lens....
      zal je veel teleurstelling besparen, had ook 18-200, was snel weer
      verkocht.

bij mij wringt het altijd als ik allround en dslr in 1zin lees, koop dan een bridgetoestel..........
      echt waar een dslr dient om lenzen op te wisselen

mvg
      glenn

ahja, asl je toestel wil leren kennen en een lens waar je nog iets aan hebt, neem dan zoals reeds voorgesteld een 3-4x zoom in het bereik dat je wil.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

18-70 en als je het geld hebt, en zoombereik wil, de 70-300 VR.

En als je veel 's avonds (feestjes e.d.) fotografeert, een SB-400 flash en de 50mm 1.8.

Ik zou zelf eerder de 18-70, de 50mm en de flash kopen dan een all-in-one lens. Zou ongeveer op hetzelfde budget moeten uitkomen ook

Comment

ikzelf sta ook op het punt een nieuw toestel te kopen (ben echt wel uitgekeken op het mijne nu) welk toestel het word weet ik wel maar ook hier zijn het de lenzen waar ik niet echt uit raak...
          zoveel verschillende meningen ...
          als het budget nu niet echt zou meespelen wat is dan volgens jullie de betere lenskeuze om toch wat bereik te hebben pakweg tot 200 mm?
          meerdere lenzen dan ?? dewelke ?

oja , in ieder geval moet er een zeer goede lens bij voor portret/model fotogafie....ook daar is wat keuze in , vandaar , wat is zowat de betere lens hiervoor?

een zoekopdracht op dit forum levert zoveel op dat je door het bos de bomen niet meer ziet....
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zoals in het andere draadje reeds gezegd, zou ik voor de 18-200 gaan, en wel deze van Nikon, die wel duidelijk het beste presteert volgens de tests.

Doe hier mischien eens een oproep of er iemand in jou buurt deze combinatie heeft, en jou eens wat voorbeelden kan toezenden, één foto zegt meer dan..........

Vriendelijke groeten,
            Geert.
            Ik kan Geert hier bij treden, ik heb eerst 18-200 van tamrom gehad en daarop de 18-200 VR van Nikon en deze lenzen zijn dag en nacht verschil in het voordeel van Nikon.

Groetjes Willy

Comment

35mm F2 (hoef je later niet weg te doen en leer je tenminste ook je voeten gebruiken) = standaardlens voor APS
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                bij mij wringt het altijd als ik allround en dslr in 1zin lees, koop dan een bridgetoestel..........
                echt waar een dslr dient om lenzen op te wisselen.
                DSLR koop voor je verschillende redenen, o.a kunnen werken in hoger ISO's, ze reageren stukken directer en de optische zoekers zijn meestal veel beter. Ik zelf heb niet een DSLR gekocht om lenzen te kunnen wisselen, als het niet nodig is liever niet Trouwens de 18-200mmVR is van betere kwaliteit dan de lenzen die op een Bridge zitten.
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Mijn keuze van objectieven is gevallen op :

Nikon 18-70mm IF ED DX
                  Nikon 70-300mm IF ED AF-S VR Zoom

Nikon 50mm f/1.8 f1.8 D AF

Ik hoop dat ik een goede keus gemaakt heb

Wendy

Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
                  http://www.wendysmedia.com

Comment

proficiat met je keuze.

Je hebt een paar schitterende objectieven waar je al veel uit kan halen. Later kan je trouwens nog altijd investeren in een groothoek en macrolens.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
                    X